ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حادثه «منکراتی» متروی شهر ری: زخمی شدن دو تن با چاقو، کشته‌شدن ضارب بر اثر تیراندازی پلیس

منابع خبری از وقوع یک نزاع در متروی شهر ری تهران و دخالت پلیس و شلیک گلوله به یک ضارب مسلح به چاقو خبر می‌دهند. این نزاع بر اثر تذکر «منکراتی» یک روحانی به فرد کشته‌شده آغاز شد.

منابع خبری در ایران از وقوع یک نزاع در متروی شهر ری تهران و دخالت پلیس و شلیک گلوله به یک ضارب مسلح به چاقو خبر می‌دهند. این نزاع بر اثر تذکر «منکراتی» یک روحانی به فرد کشته‌شده آغاز شده است.

تصویری از محل حادثه پس از وقوع درگیری

هادی تمهیدی، معاون فرمانداری شهر ری در گفت‌و‌گو با شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران به شرح جزئیات این حادثه در صبح شنبه، ۲۴ تیرماه پرداخت.

به گفته تمهیدی، به دلیل درگیری لفظی یک روحانی با شهروندی دیگر نزاعی در می‌گیرد. این نزاع که به گفته تمهیدی به دلیل تذکر «امر به معروف» آن روحانی به فرد مسلح به چاقو آغاز شده، به درگیری فیزیکی می‌انجامد. فرد ضارب ضربه چاقویی به روحانی وارد می‌آورد و شهروند دیگری را نیز از ناحیه دست مجروح می‌کند.

به ادعای تمهیدی، مأموران نیروی انتظامی با حضور در محل حادثه به سوی فرد ضارب که «مقاومت کرده» شلیک می‌کنند. او بر اثر اصابت گلوله جان می‌دهد.

برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که پلیس ابتدا تیر هوایی شلیک کرده و سپس ضارب را در حین فرار از پای درآورده است.

مجروحان حادثه به بیمارستان انتقال یافته‌اند. مترو نیز بازگشایی شده و حرکت قطارها به روال عادی بازگشته است.

نزاع به دلیل "تذکر منکراتی" در مترو پیش از این نیز سابقه داشته است. خردادماه سال ۱۳۸۴ یک روحانی پس از "تذکر منکراتی" به جوانی ۲۰ ساله در متروی کرج با او درگیری لفظی پیدا کرد و سپس او را به ضرب گلوله کشت. این روحانی عضو نیروی انتظامی بود.

دادگاه در حکم بدوی این قتل را «شبه عمد» تشخیص داد و روحانی متهم را به سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد. خانواده جوان کشته‌شده اما روایت دیگری از حادثه ارائه دادند و نسبت به حکم صادره اعتراض کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • fgdfgdfg

    این ملاها بهتره برن خامنه ای و اعضای حکومت و سپاهی ها و دولت و ادم هایی که شبیه خودشون هستن رو امر به معروف کنن و نهی از منکر برین خامنه ای و امثال خامنه ای رو امر به معروف و نهی از منکر کنید این حرف یک پادشاه

  • مورخ

    بسیار قصه مبهمی شده مثل مانور فرودگاه. انگشت پای طرف را هدف گرفته اند ولی سرش را زده اند. پلیس باید آموزش بیشتری ببیند. این مقتول یا بیمار بوده یا مست یا تحت تاثیر مواد. در هر صورت سزاوار مردن نبوده. خدا می داند شاید سرپرست خانواده ای بوده.