ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدرضا رادان: وضعيت امنيتی ايران بحرانی نيست

<p>جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران گفت وضعيت امنيت کشور را بحرانی نمی&zwnj;بيند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران با اشاره به رويدادهای جنايی اخير در ايران گفت: &laquo;برخی اوقات احساس می&zwnj;شود که درباره برخی حوادث حاشيه&zwnj;ها از متن بيشتر می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> سردار رادان گفت آمار قتل در کشور نسبت به آمار جمعيت کشور که بيشتر شده، افزايش نداشته است.</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;جرايم خشن نسبت به چند سال گذشته هيچ افزايشی نداشته بلکه در برخی از جرايم همچون گروگان&zwnj;گيری و گروکشی شاهد کاهش جرم هم هستيم که اين موضوع نشان می&zwnj;دهد دستگاه قضايی و پليس کار خود را به خوبی انجام داده&zwnj;اند.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> سردار رادان: جرايم خشن نسبت به چند سال گذشته هيچ افزايشی نداشته است</p> </blockquote> <p>رادان گفت: &laquo;وضعيت امنيت را در کشور بحرانی نمی&zwnj;بينم اما اگر بخواهيم همين ميزان امنيت هم افزايش پيدا کند بايد راه&zwnj;کارهای مناسبی پيش&zwnj;بينی شود.&raquo;</p> <p><br /> روز گذشته نيز آيت&zwnj;الله احمد خاتمی، عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران گفت: &laquo;ايران امن&zwnj;ترين کشور جهان است.&raquo;</p> <p><br /> احمد خاتمی گفت: &laquo;طبق تحقيقات، اين حرکات سازماندهی&zwnj;شده نبوده و نبايد هم با ديدن اين صحنه&zwnj;ها چنين فضايی را بسازيم که هاله&zwnj;ای از ناامنی و يأس در کشور درست کنيم.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;اين همان است که دشمن می&zwnj;خواهد. آن&zwnj;چه واقعيت است اين است که ايران اسلامی به فضل خدا امن&zwnj;ترين کشور جهان است و اين قضايا استثناء بوده و يک قاعده نيست.&raquo;</p> <p><br /> اما آيت&zwnj;الله ناصر مکارم شيرازی، مرجع دينی شيعه روز پنج&zwnj;شنبه در سخنانی به شدت از وضعيت امنيتی کشور انتقاد کرد و خواهان قاطعيت بيشتر دستگاه قضائی ايران در اين رابطه شد.</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله مکارم شيرازی پيشنهاد داد دادگاه&zwnj;های ايران همچون دادگاه&zwnj;های دوران علی&zwnj;بن ابی&zwnj;طالب، امام نخست شيعيان از چند مجتهد تشکيل شود و با سرعت و حذف تشريفات، حداکثر در عرض يک هفته مجرمان را به اشد مجازات اعمال&zwnj;شان برسانند.</p> <p><br /> بنا به گزارش سازمان&zwnj;های دولتی آمار وقوع قتل ناشی از درگيری در ايران رو به افزايش است.</p> <p><br /> به گفته دکتر عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۸۹ بر اثر استفاده از سلاح سرد در درگيری&zwnj;های خيابانی، ۱۰۹۳ نفر جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بنا بر آمار سازمان پزشکی قانونی، در سال ۱۳۸۷ آمار درگيری ۵۶۹ هزار و ۶۶۴ مورد، در سال ۱۳۸۸، اين آمار به ۵۸۵ هزار و ۴۷۱ و در سال ۱۳۸۹ اين رقم به ۶۲۹ هزار و ۳۶ نفر رسيده است. <br /> &nbsp;</p>

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران گفت وضعيت امنيت کشور را بحرانی نمی‌بيند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران با اشاره به رويدادهای جنايی اخير در ايران گفت: «برخی اوقات احساس می‌شود که درباره برخی حوادث حاشيه‌ها از متن بيشتر می‌شود.»

سردار رادان گفت آمار قتل در کشور نسبت به آمار جمعيت کشور که بيشتر شده، افزايش نداشته است.

وی افزود: «جرايم خشن نسبت به چند سال گذشته هيچ افزايشی نداشته بلکه در برخی از جرايم همچون گروگان‌گيری و گروکشی شاهد کاهش جرم هم هستيم که اين موضوع نشان می‌دهد دستگاه قضايی و پليس کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.»

رادان گفت: «وضعيت امنيت را در کشور بحرانی نمی‌بينم اما اگر بخواهيم همين ميزان امنيت هم افزايش پيدا کند بايد راه‌کارهای مناسبی پيش‌بينی شود.»

روز گذشته نيز آيت‌الله احمد خاتمی، عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران گفت: «ايران امن‌ترين کشور جهان است.»

احمد خاتمی گفت: «طبق تحقيقات، اين حرکات سازماندهی‌شده نبوده و نبايد هم با ديدن اين صحنه‌ها چنين فضايی را بسازيم که هاله‌ای از ناامنی و يأس در کشور درست کنيم.»

وی افزود: «اين همان است که دشمن می‌خواهد. آن‌چه واقعيت است اين است که ايران اسلامی به فضل خدا امن‌ترين کشور جهان است و اين قضايا استثناء بوده و يک قاعده نيست.»

اما آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، مرجع دينی شيعه روز پنج‌شنبه در سخنانی به شدت از وضعيت امنيتی کشور انتقاد کرد و خواهان قاطعيت بيشتر دستگاه قضائی ايران در اين رابطه شد.

آيت‌الله مکارم شيرازی پيشنهاد داد دادگاه‌های ايران همچون دادگاه‌های دوران علی‌بن ابی‌طالب، امام نخست شيعيان از چند مجتهد تشکيل شود و با سرعت و حذف تشريفات، حداکثر در عرض يک هفته مجرمان را به اشد مجازات اعمال‌شان برسانند.

بنا به گزارش سازمان‌های دولتی آمار وقوع قتل ناشی از درگيری در ايران رو به افزايش است.

به گفته دکتر عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۸۹ بر اثر استفاده از سلاح سرد در درگيری‌های خيابانی، ۱۰۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر آمار سازمان پزشکی قانونی، در سال ۱۳۸۷ آمار درگيری ۵۶۹ هزار و ۶۶۴ مورد، در سال ۱۳۸۸، اين آمار به ۵۸۵ هزار و ۴۷۱ و در سال ۱۳۸۹ اين رقم به ۶۲۹ هزار و ۳۶ نفر رسيده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.