ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور عراق: ابوبکر البغدادی زنده است

ابو علی البصری، رئیس بخش اطلاعات و ضدتروریسم وزارت کشور عراق گزارش‌ها مبنی بر مرگ البغدادی را رد کرد و گفت که او هنوز جایی خارج شهر رقه، پایتخت خلافت‌ خودخوانده داعش زنده است.

یک مقام ارشد وزارت کشور عراق ادعا کرد که بر خلاف گمانه‌زنی‌های صورت‌گرفته ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش) همچنان زنده است.

ابوبکر بغدادی، هنگام اعلام خلافت در موصل

ابو علی البصری، رئیس بخش اطلاعات و ضدتروریسم وزارت کشور عراق یکشنبه، ۱۶ ژوئیه گزارش‌ها مبنی بر مرگ بغدادی را رد کرد و گفت که او هنوز در سوریه، جایی خارج شهر رقه، پایتخت خلافت‌ خودخوانده داعش زنده است.

او به روزنامه الصباح گفت که «بر اساس اطلاعات دقیق تیم‌های نظارتی ما و چون ما نسبت به تعقیب و رصد فعالیت رهبر داعش و پیروانش دغدغه بیشتری داریم، تیم اطلاعاتی الصغور اخبار مرگ او را تکذیب می‌کند.»

تیم اطلاعاتی الصغور یک واحد اطلاعاتی امنیتی وابسته به بخش ضدتروریسم وزارت کشور عراق است.

منابع عراقی پیش از این با تکیه بر منابع ناشناس گفته بودند که دیگر اعضای ارشد داعش نیز مرگ البغدادی را در میان خود تأیید کرده‌اند اما از انتشار خبر آن سر باز می‌زنند.

این اخبار پس از آن قوت گرفت که وزارت دفاع روسیه، جمعه ۱۶ ژوئن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رهبر داعش در بمباران جنگنده‌های روسی در حوالی رقه کشته شده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده نیز جمعه تأکید کرده بود که قادر به تأیید خبر مرگ البغدادی نیست.

ابو علی البصری در گفت‌و‌گو با الصباح همچنین نسبت به خطر حمله مجدد داعش در کشورهای غربی به‌خصوص پس از بیرون‌راندن این گروه از موصل و احتمالاً از رقه هشدار داد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.