ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو در پاریس: آتش‌بس سوریه حضور نظامی ایران را پایدار می‌‌‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل در نشست خبری مشترکش با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه، دلیل مخالفتش با صلح در سوریه در شرایط کنونی را اعلام کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در سفرش به پاریس و پس از دیدار و گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که اسرائیل اعتقاد دارد آتش‌بس در سوریه حضور نظامی ایران در این کشور را پایدار می‌کند و به همین جهت با صلح در سوریه در شرایط کنونی موافق نیست. نتانیاهو در نشست خبری مشترکش با مکرون در کاخ الیزه گفت ایران در پی تأسیس پایگاه هوایی، دریایی و زمینی در خاک سوریه است.

نشست خبری مشترک امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ الیزه

نخست‌وزیر اسرائیل که برای یک دیدار دو روزه همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد اخراج ۱۳ هزار یهودی از خاک فرانسه در جریان جنگ جهانی دوم و انتقال آنها به اردوگاه‌های کار اجباری در آلمان به پاریس سفر کرده بود، شامگاه گذشته در یک نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه شرکت کرد.

نتانیاهو در جمع خبرنگاران گفت حزب‌الله لبنان نه تنها در جنوب لبنان حضور دارد، بلکه اکنون در سوریه هم مستقر شده است. نخست‌وزیر اسرائیل از فرانسه خواست از نفوذش در لبنان استفاده کند و مانع از گسترش حضور نظامی حزب‌الله در این کشور شود.

نتانیاهو همچنین ایران را متهم کرد که برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه در تلاش و تکاپوست. به گفته نتانیاهو، پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه در آینده وضع خاورمیانه را به کل دگرگون خواهد کرد. نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که به همین جهت با صلح در سوریه در شرایط حاضر مخالف است.

رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه برگزاری اجلاس ۲۰ در هامبورگ توافق کردند که در جنوب غربی روسیه آتش‌بس برقرار شود. این آتش‌بس همچنان پایدار است. مقامات ایرانی خاطرنشان کرده‌اند که آتش‌بس یاد شده مانع از حضور نظامی ایران در سوریه نخواهد بود.

نگرانی نتانیاهو از حضور نطامی ایران در سوریه تازگی ندارد. نخست‌وزیر اسرائیل اواخر مارس سال جاری در سفرش به روسیه و در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این نگرانی‌ها را مطرح کرده بود. نخست‌وزیر اسرائیل از این واهمه دارد که ایران از طریق سوریه به بلندی‌های جولان دسترسی پیدا کند و جبهه تازه‌ای علیه اسرائیل ایجاد کند.

بلندی‌های جولان یک منطقه کوهستانی در جنوب غربی‌ترین خاک سوریه و یکی از مناطق حساس نظامی در خاورمیانه است. اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را اشغال کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که نگرانی‌های اسرائیل درباره حضور حزب‌الله در لبنان را درک می‌کند. مکرون گفت: «ما در پی ثبات لبنان هستیم با در نظر داشتن حقوق همه اقلیت‌ها.»

رئیس جمهوری فرانسه به تأکید اعلام کرد که فرانسه از راه‌حل دو کشور فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند و خواهان از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل است.

در حاشیه سفر نتانیاهو به فرانسه، تعدادی از فلسطینیان مقیم این کشور تظاهراتی برگزار کردند و مخالفت خود را با حضور نخست‌وزیر اسرائیل در الیزه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.