ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پزشکی قانونی: روزانه سه نفر با سلاح سرد کشته می‌شوند

<p>سازمان پزشکی قانونی ايران آماری از درگيری&zwnj;ها و قتل&zwnj;های سال&zwnj;های اخير را منتشر کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرد که بر پايه آخرين آمارها، روزانه سه ايرانی با سلاح سرد کشته می&zwnj;شوند.</p> <p><br /> اين سازمان که زير نظر رئيس قوه قضائيه ايران است و رئيس آن توسط وی انتخاب می&zwnj;شود، نوشته است در دهه هشتاد خورشيدی، ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد، جان خود را از دست داده&zwnj;اند که به طور متوسط در هر سال يک&zwnj;هزار و ۱۱۹ نفر به وسيله اين سلاح کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بر پايه اين آمار بيشترين کشته&zwnj;های ۱۰ سال گذشته در سال ۱۳۸۴ با يک&zwnj;هزار و ۱۹۶ نفر و کمترين آن در سال ۱۳۸۰ با ۹۷۷ نفر ثبت شده است.</p> <blockquote> <p><br /> سازمان پزشکی قانونی گفته است قتل&zwnj;ها در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۸۸، ۱۲ درصد رشد داشته است</p> </blockquote> <p>سازمان پزشکی قانونی گفته است اين آمار در سال گذشته با مرگ يک&zwnj;هزار و ۹۳ نفر نسبت به سال ۱۳۸۸ که ۹۷۶ نفر بود، ۱۲ درصد رشد داشته است.</p> <p><br /> بيشترين درگيری&zwnj;های ۱۰ سال گذشته در سال قبل (۱۳۸۹) رخ داده است که در آن، ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ مورد ثبت شده است.</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد از هر ۱۰۰۰ ايرانی سالانه هشت نفر نزاع می&zwnj;کنند که بخشی از موارد بدون مراجعه به مراجع قانونی پايان می&zwnj;يابد و در اين آمار درج نشده است.</p> <p><br /> در ماه&zwnj;های گذشته خبرهای گوناگونی از ناامنی&zwnj;های اجتماعی، قتل و تجاوز در ايران منتشر شده است.</p> <p><br /> در اين&zwnj;باره گروهی از مسئولان حکومتی و قضائی خواهان برخورد شديدتر قوه قضائيه با مجرمان شده&zwnj;اند و گروهی ديگر نيز معتقدند انتشار چنين خبرهايی واقعيت ندارد و از سوی &laquo;دشمنان انقلاب&raquo; بزرگ&zwnj;نمايی می&zwnj;شود.</p> <p><br /> سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۷۲ خورشيدی تأسيس شد و وظيفه آن ارائه نظر مشورتی به دادگاه&zwnj;ها و مراجع قضائی در مواردی چون تصادفات، ضرب&zwnj;وجرح، مسائل زناشويی و طلاق، صدور مجوز سقط، صدور جواز دفن و تعيين علت مرگ در موارد مشکوک، کمک به نيروی انتظامی در تعيين مجرم و غيره می&zwnj;باشد. <br /> &nbsp;</p>

سازمان پزشکی قانونی ايران آماری از درگيری‌ها و قتل‌های سال‌های اخير را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرد که بر پايه آخرين آمارها، روزانه سه ايرانی با سلاح سرد کشته می‌شوند.

اين سازمان که زير نظر رئيس قوه قضائيه ايران است و رئيس آن توسط وی انتخاب می‌شود، نوشته است در دهه هشتاد خورشيدی، ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر بر اثر اصابت سلاح سرد، جان خود را از دست داده‌اند که به طور متوسط در هر سال يک‌هزار و ۱۱۹ نفر به وسيله اين سلاح کشته شده‌اند.

بر پايه اين آمار بيشترين کشته‌های ۱۰ سال گذشته در سال ۱۳۸۴ با يک‌هزار و ۱۹۶ نفر و کمترين آن در سال ۱۳۸۰ با ۹۷۷ نفر ثبت شده است.

سازمان پزشکی قانونی گفته است اين آمار در سال گذشته با مرگ يک‌هزار و ۹۳ نفر نسبت به سال ۱۳۸۸ که ۹۷۶ نفر بود، ۱۲ درصد رشد داشته است.

بيشترين درگيری‌های ۱۰ سال گذشته در سال قبل (۱۳۸۹) رخ داده است که در آن، ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ مورد ثبت شده است.

اين گزارش می‌افزايد از هر ۱۰۰۰ ايرانی سالانه هشت نفر نزاع می‌کنند که بخشی از موارد بدون مراجعه به مراجع قانونی پايان می‌يابد و در اين آمار درج نشده است.

در ماه‌های گذشته خبرهای گوناگونی از ناامنی‌های اجتماعی، قتل و تجاوز در ايران منتشر شده است.

در اين‌باره گروهی از مسئولان حکومتی و قضائی خواهان برخورد شديدتر قوه قضائيه با مجرمان شده‌اند و گروهی ديگر نيز معتقدند انتشار چنين خبرهايی واقعيت ندارد و از سوی «دشمنان انقلاب» بزرگ‌نمايی می‌شود.

سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۷۲ خورشيدی تأسيس شد و وظيفه آن ارائه نظر مشورتی به دادگاه‌ها و مراجع قضائی در مواردی چون تصادفات، ضرب‌وجرح، مسائل زناشويی و طلاق، صدور مجوز سقط، صدور جواز دفن و تعيين علت مرگ در موارد مشکوک، کمک به نيروی انتظامی در تعيين مجرم و غيره می‌باشد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>اینها که همین دیروز داشتند پشت منبر میگفتن ایران خیلی امنه!!!</p>