ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۷ درصد ظرفیت سدهای تهران پُر است

به دلیل بارندگی‌های یک سال اخیر حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه تأمین‌کننده آب تهران نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما تنها ۵۷ درصد ظرفیت مخازن آن‌ها پُر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران می‌گوید به دلیل بارندگی‌های یک سال اخیر حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه تأمین‌کننده آب تهران شامل لار، لتیان، طالقان، کرج و ماملو نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما تنها ۵۷ درصد ظرفیت مخازن آن‌ها پُر است.

ظرفیت مخازن سدهای تهران به دلیل بحران آب کم شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفته است سدهای لار، لتیان، طالقان، کرج و ماملو در حال حاضر از مجموع یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خود، یک میلیارد و ۹۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند. بدین ترتیب هم اکنون ۵۷ درصد از ظرفیت این پنج سد تأمین است.

این سدها بخش قابل توجهی از آب شرب تهران را تأمین می‌کنند.

به‌گفته بختیاری، میزان بارندگی در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۵) تا به امروز افزایش داشته و همین موجب شده تا حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه نسبت به سال گذشته ۴۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از شهروندان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

از مصرف زیاد آب در تهران و فرسوده بودن شبکه آبرسانی و لوله‌های آب در این شهر به‌عنوان عوامل بسیار مهم هدر رفتن آب در تهران نام می‌برند.

لزوم بازسازی و نوسازی شبکه‌های فرسوده جهت مقابله با بحران کم‌آبی و همچنین اجرای مقررات ویژه جزو مواردی است که کارشناسان برای مقابله با بحران کم‌آبی در تهران توصیه می‌کنند.

الگوی مصرف آب در تهران برای هر شهروند در شبانه‌روز ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر است. در حالی که میزان مصرف متوسط هر فرد در تهران در طول شبانه‌روز بین ۳۲۰ تا ۳۴۰ لیتر است.

سرانه مصرف روزانه آب در ایران ۳۰۰ لیتر است. این سطح مصرف، دو برابر میانگین مصرف آب در جهان است. سازمان جهانی بهداشت مقدار متوسط سرانه ۱۵۰ لیتر را برای برآوردن نیازهای بهداشتی روزانه هر نفر تعیین کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.