ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک فعال حقوق زنان در ايران بازداشت شد

<p>مریم بیدگلی، فعال حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضاء در شهر قم بازداشت شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، بازداشت خانم بيگدلی بامداد روز پنج&zwnj;شنبه توسط نيروهای انتظامی صورت گرفته و مأموران وی را در منزلش دستگير کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش مريم بيگدلی عصر همان روز با خانواده خود تماس تلفنی گرفته و گفته که به بند عمومی زندان لنگرود قم منتقل شده است.</p> <p><br /> مريم بيگدلی به همراه فاطمه مسجدی، ديگر فعال حقوق زنان و عضو کمپين يک ميليون امضاء پيش از اين يک بار در روز هفدهم اردیبهشت&zwnj;ماه سال ۱۳۸۸ توسط مأموران امنیتی در قم بازداشت شده بودند اما پس از دو هفته با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شدند.</p> <p><br /> دادگاه بدوی هر کدام از آن&zwnj;ها را به یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده بود.</p> <p><br /> اين دو فعال حقوق زنان همچنين در بهمن ماه سال ۱۳۸۹، توسط دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم به شش ماه حبس تعزیری و دو میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.</p> <p><br /> اتهامات مریم بیدگلی &laquo;تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروه فمینیستی (کمپین) از طریق انتشار و جمع&zwnj;آوری امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز درمورد زنان&raquo; عنوان شده بود.</p> <p><br /> در حکم وی همچنين امضای بیانیه در مورد &laquo;عدم صلاحیت جمهوری اسلامی در کسب کرسی گروه منطقه&zwnj;ای آسیا در کمیسیون مقام زن سازمان ملل&raquo; نیز در نظر گرفته شده بود.</p> <p><br /> مريم بيدگلی در دفاعيات خود ضمن رد اتهامات، گفته بود در کمپين يک ميليون امضاء که هدف آن جمع&zwnj;آوری امضاء برای ارائه پيشنهاد به نهاد قانون&zwnj;گذار است، به صورت داوطلبانه و به&zwnj;عنوان يک شهروند فعاليت داشته و امضاء جمع کرده است.</p> <p><br /> وی در آخرين دفاعيات خود نيز تأکيد کرد که تا کنون هيچ مرجع قضايی، کمپين را غيرقانونی اعلام نکرده است.</p> <p><br /> فاطمه مسجدی نيز در بهمن&zwnj;ماه سال ۸۹ بازداشت شده بود که با اتمام دوران محکومیت از زندان آزاد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در پنج سال گذشته از زمان آغاز به کار کمپين يک ميليون امضاء برای تغيير قوانين تبعيض&zwnj;آميز حدود ۵۰ نفر از فعالان اين کمپين بازداشت شده&zwnj;اند، با اين وجود هيچ کدام از آن&zwnj;ها به دليل &laquo;فعاليت در کمپين&raquo; محکوم نشده&zwnj;اند و بسياری از آن&zwnj;ها در دادگاه حکم برائت دريافت کرده&zwnj;اند. <br /> &nbsp;</p>

مریم بیدگلی، فعال حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضاء در شهر قم بازداشت شد.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، بازداشت خانم بيگدلی بامداد روز پنج‌شنبه توسط نيروهای انتظامی صورت گرفته و مأموران وی را در منزلش دستگير کرده‌اند.

بنا به اين گزارش مريم بيگدلی عصر همان روز با خانواده خود تماس تلفنی گرفته و گفته که به بند عمومی زندان لنگرود قم منتقل شده است.

مريم بيگدلی به همراه فاطمه مسجدی، ديگر فعال حقوق زنان و عضو کمپين يک ميليون امضاء پيش از اين يک بار در روز هفدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ توسط مأموران امنیتی در قم بازداشت شده بودند اما پس از دو هفته با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

دادگاه بدوی هر کدام از آن‌ها را به یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده بود.

اين دو فعال حقوق زنان همچنين در بهمن ماه سال ۱۳۸۹، توسط دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم به شش ماه حبس تعزیری و دو میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

اتهامات مریم بیدگلی «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروه فمینیستی (کمپین) از طریق انتشار و جمع‌آوری امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز درمورد زنان» عنوان شده بود.

در حکم وی همچنين امضای بیانیه در مورد «عدم صلاحیت جمهوری اسلامی در کسب کرسی گروه منطقه‌ای آسیا در کمیسیون مقام زن سازمان ملل» نیز در نظر گرفته شده بود.

مريم بيدگلی در دفاعيات خود ضمن رد اتهامات، گفته بود در کمپين يک ميليون امضاء که هدف آن جمع‌آوری امضاء برای ارائه پيشنهاد به نهاد قانون‌گذار است، به صورت داوطلبانه و به‌عنوان يک شهروند فعاليت داشته و امضاء جمع کرده است.

وی در آخرين دفاعيات خود نيز تأکيد کرد که تا کنون هيچ مرجع قضايی، کمپين را غيرقانونی اعلام نکرده است.

فاطمه مسجدی نيز در بهمن‌ماه سال ۸۹ بازداشت شده بود که با اتمام دوران محکومیت از زندان آزاد شده است.

در پنج سال گذشته از زمان آغاز به کار کمپين يک ميليون امضاء برای تغيير قوانين تبعيض‌آميز حدود ۵۰ نفر از فعالان اين کمپين بازداشت شده‌اند، با اين وجود هيچ کدام از آن‌ها به دليل «فعاليت در کمپين» محکوم نشده‌اند و بسياری از آن‌ها در دادگاه حکم برائت دريافت کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.