ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: بازداشت حسین فریدون تأثیری بر اراده روحانی ندارد

نشست خبری محمد باقر نوبخت به سهم‌خواهی‌های جناحی از کابینه دوازدهم و بازداشت برادر رئیس جمهوری اسلامی اختصاص داشت. اخوان لاریجانی از کنایه‌ها بی‌نصیب نماندند.

یک ماه پیش از معرفی اعضای کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، پرده تازه‌ای از نزاع‌های جناحی بر سر سهم‌خواهی از کابینه آتی اتفاق افتاده است. بخشی از نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت روحانی نیز به سهم‌خواهی‌های جناحی از کابینه دوازدهم و بازداشت برادر رئیس جمهوری اسلامی اختصاص داشت. اخوان لاریجانی از کنایه‌های گزنده بی‌نصیب نماندند.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی در نشست خبری هفتگی خود یک بار دیگر به تأکید خاطرنشان کرد که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی اعضای کابینه دوازدهم را تعیین می‌کند:

«رئیس‌جمهور باید به دنبال قوی‌ترین افراد باشد. روحانی توانایی وزرا را ارزیابی کرده و کسانی را که موفق بداند مجدداً از آنها دعوت می‌کند. البته او حتماً از بیرون کابینه یازدهم افرادی را به کابینه دوازدهم اضافه می‌کند که این افراد جدید از سوی جریان‌های سیاسی معرفی می‌شوند.»

مجلس شورای اسلامی مقرر کرده که مراسم تحلیف حسن روحانی ۱۴ مرداد برگزار شود. حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی ۲۱ تیر اعلام کرده بود که حسن روحانی در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی فهرست وزیران را هم ارائه می‌‌دهد. پیش از این الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادعا کرده بود که ۶ وزیر، از جمله محمد جواد ظریف و حسن قاضی‌زاده هاشمی که از حمایت ناصر مکارم شیرازی هم برخوردار است در کابینه بعدی ابقا می‌شوند.

محمد باقر نوبخت درباره رایزنی‌های روحانی با حلقه اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان گفت:

 «رئیس جمهور  به جریان اصولگرا هم  اعتماد می‌کند و اگر افرادی از این جناح با دولت همفکر و همراه باشد چرا از آنها استفاده نشود؟ البته روحانی هنوز جمع‌بندی نهایی نکرده است که برخی جریان‌ها گلایه می‌کنند. تعامل با فراکسیون  امید هم برای تعیین وزرا وجود دارد و آنها باید به وزرا در مجلس رأی دهند.»

محمود واعظی، وزیر اطلاعات روز گذشته حامل پیام روحانی به فراکسیون ولایی مجلس بود: سهم‌خواهی بی‌فایده است. بازداشت یک روزه حسین فریدون و تعیین وثیقه سنگین برای او و احضارش به دادسرا برای پاسخگویی که حال برادر رئیس جمهور را دگرگون کرد و کار به انتقال او با آمبولانس از دادسرا به بیمارستان کشید، با ترکیب کابینه دوازدهم مرتبط است. سخنگوی دولت این ارتباط را مشخص کرد:

«بازداشت حسین فریدون تأثیری بر اراده روحانی ندارد. رئیس‌جمهور بسیار صبور و خویشتندار عمل می کند و بسیار هم زیرک است و می‌داند برخی اقدامات برای بر هم زدن ثبات انجام می‌‌شود.»

دستگاه قضائی حسین فریدون را به فساد مالی متهم کرده و وثیقه‌ای هم بیش و کم معادل مبلغ فساد تعیین کرده بود. نوبخت با کنایه‌ای آشکار به قوه قضائیه به پرونده فاضل لاریجانی، برادر رئیس قوه مقننه و قضائیه اشاره کرد:

«البته اینکه قوه‌ قضائیه مستقل است و برادر رئیس‌جمهور را احضار و به زندان می‌برد موجب قوت ماست که اگر برای برادر رئیس قوه‌ قضائیه و مقننه هم موارد مشابهی باشد قوه‌ قضائیه مستقل، همین‌گونه که برای برادر رئیس‌جمهور اقدام کرد با آنها هم همانگونه رفتار می‌کند. این موجب مباهات ماست که عدالت برای همه یکسان اجرا شود.»

در نوار خبرسازی که محمود احمدی‌نژاد در دوران زمامداری‌اش در صحن علنی مجلس پخش کرد، صدای فاضل لاریجانی به گوش می‌رسید که ظاهراً با توقع دریافت رشوه از بابک زنجانی، از سعید مرتضوی می‌خواست که او را به زنجانی متصل کند و تاکید داشت می‌تواند برخی مشکلات قضایی را از طریق «اخوی» حل کند.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین ساعدی

    سلام خود روحانی ادم بیکفایت و نالایقیه ریاست جمهوری.خود روحانی فاسد انشاالله زودتر روحانی به دادسرا احضار بشه