ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير اطلاعات: در ترور رضائی‌نژاد اقدام سرويس‌های خارجی ديده نمی‌شود

<p>حيدر مصلحی گفت داريوش رضائی&zwnj;نژاد در پروژه&zwnj;های هسته&zwnj;ای نبوده است و ترور وی ربطی به مسائل هسته&zwnj;ای ندارد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت&zwnj;الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران در مورد ترور دانشجوی رشته برق و الکترونيک دانشگاه خواجه نصير گفت: &laquo;اين ترور، ترور کوری است که ما در حال بررسی آن هستيم و هنوز به نتيجه&zwnj;ای نرسيده&zwnj;ايم و برايمان نقاط تاريک و مبهمی دارد.&raquo;</p> <p><br /> وی در باره نقش سازمان&zwnj;های اطلاعاتی کشورهای ديگر در اين ترور گفت: &laquo;اقدام سرويس&zwnj;های خارجی معمولأ علائمی دارد که ما تاکنون چنين علائمی در اين ترور نديده&zwnj;ايم.&raquo;</p> <p><br /> مصلحی افزود: &laquo;ايشان يک دانشجو با ويژگی&zwnj;های خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست که سرويسی پشت قضيه ترور ايشان باشد.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> مصلحی: هنوز معلوم نيست که سرويسی پشت قضيه ترور ايشان باشد</p> </blockquote> <p>وزير اطلاعات ايران در حالی اين سخنان را بيان می&zwnj;کند که امروز نمايندگان مجلس و برخی مقامات دولتی ايران اين اقدام را به آمريکا و اسرائيل نسبت دادند.</p> <p><br /> علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران اين ترور را &laquo;اقدام تروريستی آمريکايی&zwnj; صهيونيستی&raquo; ناميد و آن را &laquo;نمونه ديگری از سطح دشمنی آمريکا&raquo; با ايران دانست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين ۲۰۰ نماينده&zwnj; مجلس با انتشار بيانيه&zwnj;ای عاملان ترور داريوش رضائی&zwnj;نژاد و کشته شدن اعضای سپاه پاسداران ايران در درگيری با نيروهای حزب حيات کردستان (پژاک) را يکی دانستند و آمريکا و اسرائيل را مسئول آن&zwnj;ها خواندند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کامران دانشجو، وزير علوم ايران نيز در پيام تسليت خود به اين&zwnj; مناسبت، &laquo;عوامل خودفروخته صهيونيسم جنايتکار و استکبار جهانی&raquo; را مسئول اين اقدام خواند و آن را &laquo;نشانگر اوج زبونی عوامل استکبار و صهيونيسم جهانی در به بن بست رسيدن نفاق&raquo; دانست.</p> <p><br /> داريوش رضائی&zwnj;نژاد شامگاه روز گذشته هدف شليک افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری&zwnj;های ايران ابتدا وی را &laquo;داريوش رضائی، دانشمند هسته&zwnj;ای و استاد فيزيک&raquo; معرفی کردند اما پس از ساعاتی اعلام کردند که فرد ترور شده دانشجوی رشته برق بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين رخداد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه، اول مردادماه، در خیابان بنی&zwnj;هاشم تهران روی داد و گفته می&zwnj;شود دو موتورسوار که کلاه کاسکت به سر داشتند و صورتشان دیده نمی&zwnj;شد، با شلیک گلوله داريوش رضائی&zwnj;نژاد را در برابر ديدگان همسر و دختر خردسالش کشتند.</p> <p><br /> خبرگزاری فارس در گزارشی از سابقه داريوش رضائی&zwnj;نژاد وی را از همکاران وزارت دفاع معرفی کرد اما محمد مهدی&zwnj;نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، &laquo;ارتباط سازمان&zwnj;يافته&raquo; وی با وزارت دفاع را رد کرد.</p> <p><br /> داريوش رضائی&zwnj;نژاد، ۳۵ ساله و اهل آبدانان ايلام بود که تشييع پيکر وی امروز، يکشنبه دوم مردادماه از مقابل دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی برگزار و پيکر وی برای خاک&zwnj;سپاری در زادگاهش به فرودگاه منتقل گرديد.<br /> &nbsp;</p>

حيدر مصلحی گفت داريوش رضائی‌نژاد در پروژه‌های هسته‌ای نبوده است و ترور وی ربطی به مسائل هسته‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران در مورد ترور دانشجوی رشته برق و الکترونيک دانشگاه خواجه نصير گفت: «اين ترور، ترور کوری است که ما در حال بررسی آن هستيم و هنوز به نتيجه‌ای نرسيده‌ايم و برايمان نقاط تاريک و مبهمی دارد.»

وی در باره نقش سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای ديگر در اين ترور گفت: «اقدام سرويس‌های خارجی معمولأ علائمی دارد که ما تاکنون چنين علائمی در اين ترور نديده‌ايم.»

مصلحی افزود: «ايشان يک دانشجو با ويژگی‌های خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست که سرويسی پشت قضيه ترور ايشان باشد.»

وزير اطلاعات ايران در حالی اين سخنان را بيان می‌کند که امروز نمايندگان مجلس و برخی مقامات دولتی ايران اين اقدام را به آمريکا و اسرائيل نسبت دادند.

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران اين ترور را «اقدام تروريستی آمريکايی‌ صهيونيستی» ناميد و آن را «نمونه ديگری از سطح دشمنی آمريکا» با ايران دانست.

همچنين ۲۰۰ نماينده‌ مجلس با انتشار بيانيه‌ای عاملان ترور داريوش رضائی‌نژاد و کشته شدن اعضای سپاه پاسداران ايران در درگيری با نيروهای حزب حيات کردستان (پژاک) را يکی دانستند و آمريکا و اسرائيل را مسئول آن‌ها خواندند.

کامران دانشجو، وزير علوم ايران نيز در پيام تسليت خود به اين‌ مناسبت، «عوامل خودفروخته صهيونيسم جنايتکار و استکبار جهانی» را مسئول اين اقدام خواند و آن را «نشانگر اوج زبونی عوامل استکبار و صهيونيسم جهانی در به بن بست رسيدن نفاق» دانست.

داريوش رضائی‌نژاد شامگاه روز گذشته هدف شليک افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

خبرگزاری‌های ايران ابتدا وی را «داريوش رضائی، دانشمند هسته‌ای و استاد فيزيک» معرفی کردند اما پس از ساعاتی اعلام کردند که فرد ترور شده دانشجوی رشته برق بوده است.

اين رخداد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه، اول مردادماه، در خیابان بنی‌هاشم تهران روی داد و گفته می‌شود دو موتورسوار که کلاه کاسکت به سر داشتند و صورتشان دیده نمی‌شد، با شلیک گلوله داريوش رضائی‌نژاد را در برابر ديدگان همسر و دختر خردسالش کشتند.

خبرگزاری فارس در گزارشی از سابقه داريوش رضائی‌نژاد وی را از همکاران وزارت دفاع معرفی کرد اما محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، «ارتباط سازمان‌يافته» وی با وزارت دفاع را رد کرد.

داريوش رضائی‌نژاد، ۳۵ ساله و اهل آبدانان ايلام بود که تشييع پيکر وی امروز، يکشنبه دوم مردادماه از مقابل دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی برگزار و پيکر وی برای خاک‌سپاری در زادگاهش به فرودگاه منتقل گرديد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.