ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام اسامی نامزدهای پیشنهادی شهرداری تهران

شورای شهر تهران نام ۷ نامزد نهایی برای شهرداری تهران را اعلام کرد. محمدعلی نجفی بیشترین آرا را دارد. نام محسن هاشمی در فهرست نبود و معصومه ابتکار نیز انصراف داد.

شورای شهر تهران نام هفت نامزد پیشنهادی نهایی برای شهرداری تهران را اعلام کرد. محمدعلی نجفی بیشترین آرا را به دست آورد. محسن هاشمی و معصومه ابتکار از کاندیداتوری کنار کشیدند.

شورای پنجم شهر تهران از میان ۲۴ نامزد پیشنهادی برای سمت شهردار تهران هفت نفر را برای مرحله بعدی انتخاب خواهد کرد.

جلسه شورای شهر پنجم تهران صبح چهارشنبه ۲۸ تیر برگزار شد تا نامزدهای پیشنهادی شهرداری تهران را تعیین کند.

در این جلسه ابتدا اسامی ۲۴ نامزد پیشنهادی شهرداری تهران مشخص شد.

بر این اساس عباس آخوندی، معصومه ابتکار، علی‌اصغر احمدی، محمد علی افشانی، حبیب‌الله بی‌طرف، وفا تابش، اکبر ترکان، احمد ترک‌نژاد، قاسم تقی‌زاده خامسی، محمد پژمان، علیرضا جاوید، محمود حسینی، پیروز حناچی، محمدصادق خرازی، ابوالفضل رضوی، محمد ستاری‌فر، محمد شریعتمداری، الهه کولایی، حسین مرعشی، محسن مهرعلی‌زاده، حجت میرزایی، محمدعلی نجفی، محسن نریمان و رضا ویسه، کاندیدای پیشنهادی اعضاء برای شهرداری تهران شدند.

در ادامه از میان این ۲۴ نامزد پیشنهادی محمدعلی نجفی با ۲۱ رأی، حسین مرعشی ۲۰ رأی، الهه کولایی با ۱۶ رأی، محمدعلی افشانی با ۱۴ رأی، حبیب‌الله بی‌طرف با ۱۲ رأی، محمد شریعتمداری با ۱۱ رأی و محسن مهرعلی‌زاده با ۹ رأی هفت کاندیدای اصلی برای شهرداری تهران شدند.

علی اصغر احمدی و معصومه ابتکار از کاندیداتوری شهرداری تهران انصراف دادند.

همچنین محسن هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی که پیش از این گمان می‌رفت شهردار آینده تهران شود در جلسه اعلام کرد که اعضای شورای شهر نامش را به‌عنوان نامزد شهرداری تهران پیشنهاد ندهند.

پیش از این، در روز ۳۱ خرداد، اعضای شورای شهر تهران در یک توافق جمعی متعهد شده بودند که در طول چهار سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، به عهده نگیرند.

این توافق توسط ۲۱ نفر از اعضای شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش انجام شد.

بدین ترتیب افزون بر محسن هاشمی، مرتضی الویری، نفر دوم شورای شهر تهران نیز از جرگه گزینه‌های احتمالی شهردار تهران خارج شد.

محسن هاشمی، ۱۳ سال ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران را بر عهده داشت. او در حال حاضر  نایب‌رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست.

محسن هاشمی در چهارمین دوره شورای شهر تهران، گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران بود که در نهایت با یک رأی مغلوب محمدباقر قالیباف شد.

شهردار تهران از جمله سمت‌هایی است که جناح‌های سیاسی در جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته رقابت‌های تنگاتنگی بر سر کسب آن داشته‌اند. در دوران محمدباقر قالیباف، شهردار کنونی تهران، این شهرداری با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو شد، از جمله واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری به ۱۸۰ نفر از مسئولان حکومتی و آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.