ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان باقی ماند

احمد جنتی می‌گوید شورای نگهبان تاکنون به خوبی توانسته وظایف خود را انجام دهد. او در سن ۹۰ سالگی بار دیگر دبیر این شورا شد.

انتخاب هیئت رئیسه شورای نگهبان برگزار و احمد جنتی ۹۰ ساله در سمت دبیری این شورا ابقا شد. او در سخنانی کار شورای نگهبان را کم‌نقص خواند.

احمد جنتی با ۹۰ سال سن مسئولیت شورای نگهبان و مجلس خبرگان را برعهده دارد.

انتخاب سالانه هیئت رئیسه شورای نگهبان چهارشنبه ۲۸ تیر برگزار شد و آیت‌الله احمد جنتی باز هم در سمت دبیری این شورا باقی ماند.

در این نشست محمدرضا علیزاده قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان و همچنین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شدند. این دو نفر در دور قبل نیز همین سمت‌ها را داشتند.

شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد که شش عضو آن‌ فقهایی هستند که با حکم رهبر جمهوری اسلامی عزل و نصب می‌شوند.

این شورا موظف است که قوانین مجلس را پیش‌ از آن‌که اجرا شوند تأیید کند تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشند. همچنین تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات با این شورا است.

احمد جنتی از سال ۱۳۵۹ عضو شورای نگهبان بوده و از سال ۱۳۷۱ تاکنون نیز دبیر این شوراست. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ۲۴ تیرماه سال گذشته طی حکمی عضویت جنتی را برای یک دوره دیگر به‌عنوان فقیه شورای نگهبان تمدید کرد.

جنتی روز چهارشنبه در جلسه شورای نگهبان گفت این شورا در ۳۷ سال گذشته به خوبی توانسته وظایف و مأموریت‌های خود را انجام دهد و ضعف جدی در کار آن وجود نداشته است.

احمد جنتی همچنین رئیس مجلس خبرگان است. او در پنجمین دوره انتخابات این مجلس در حوزه تهران که هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ برگزار شد، از میان ۱۶ نماینده تهران با یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ رأی نفر شانزدهم شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.