ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مصرف بی‌سابقه برق در استان خوزستان

استاندار خوزستان می‌گوید مصرف برق در این استان چنان افزایش داشته که بی‌سابقه بوده است. او اعلام کرد که شاید نیاز باشد این استان ۲۰ روز تا یک ماه از سال را در فصل گرما تعطیل یا نیمه‌تعطیل باشد.

استاندار خوزستان می‌گوید مصرف برق در این استان چنان افزایش داشته که بی‌سابقه بوده است. او اعلام کرد که شاید نیاز باشد این استان ۲۰ روز تا یک ماه از سال را در فصل گرما تعطیل یا نیمه‌تعطیل باشد.

در خوزستان، به علت گرمای زیاد و مصرف بالای برق در تابستان جاری، ترانس‌های بخشی از اهواز آتش گرفتند ـ عکس از آرشیو

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت تفاوت روزانه مصرف برق در این استان با روز مشابه خود در سال گذشته تقریبا ۱۱.۵ تا ۱۴ درصد افزایش داشته که در هیچ سالی سابقه نداشته است.

به‌گفته او روز چهارشنبه ۸ هزار و ۲۲۰ مگابایت برق در استان مصرف شده و این بسیار نگران‌کننده‌ است.

گرمای طاقت‌فرسای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی ایران در کنار مشکل بی‌آبی و کمبود برق شرایط زندگی مردم را به‌ویژه در میان دهک‌های پایین دشوار کرده است.

غلامرضا شریعتی از مردم استان خوزستان خواست مصرف برق را رعایت کنند تا تابستانِ گرم امسال که به‌گفته او کمترین بارندگی در این استان را داشته به پایان برسد.

اهواز در روزهای نخست تیرماه جاری گرم‌ترین شهر جهان بود. این شدت گرما در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

ایران با مشکل تأمین برق روبه‌روست و مصرف برق در کشور مدیریت نمی‌شود. در روزهای نخست تابستان سال جاری رکورد مصرف برق در ایران نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل شکسته شد و رشد قابل توجهی یافت. رسانه‌های ایران نوشتند مصرف برق در تاریخ ۱۰ تیرماه امسال به رکورد ۵۱ هزار و ۶۳۶ مگاوات رسید. این میزان مصرف برق در مقایسه با همین روز در تابستان سال گذشته ۵ هزار و ۵۸۲ مگاوات رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پدرام

    جمهوری اسلامی میلیاردها دلار خرج دستیابی به بمب اتمی کرد در حالیکه با آن پولها و اینهمه منابع گازی بایست الان بزرگترین نیروگاهای برق را میداشتیم و خاموشی کشورهای افغانستان و عراق را هم حل میکردیم.