ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ۲۸ تن به اعدام در مصر و ادامه عملیات ارتش در صحرای سینا

دادگاه رسیدگی به ترور دادستان عمومی مصر در قاهره ۲۸ تن را به مجازات مرگ و ۱۵ تن را به حبس ابد محکوم کرد. همزمان ارتش مصر از کشتن ۴۰ «شبه نظامی بسیار خطرناک» در سینای شمالی خبر داد.

یک دادگاه جنایی در مصر در جریان بررسی پرونده قتل دادستان عمومی این کشور ۲۸ تن را به اعدام محکوم کرد. ارتش مصر نیز ادعا کرد که در چهار روز گذشته ۴۰ «شبه نظامی بسیار خطرناک» را در سینای شمالی از پای درآورده.

یکی از متهمان به دست داشتن در ترور دادستان عمومی مصر - عکس: afp

یک دادگاه جنایی در قاهره، شنبه ۲۲ ژوئیه مجموعاً ۴۳ تن را در ترور هشام برکات، دادستان عمومی این کشور در سال ۲۰۱۵ محکوم کرد. از این میان ۲۸ تن به مجازات مرگ و ۱۵ تن به حبس ابد معادل ۲۵ سال محکوم شدند.

برکات اواخر ژوئن گذشته در قاهره و بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده کشته شد.

این دادگاه حکم اعدام متهمان را ماه گذشته به مفتی اعظم این کشور ارسال کرد و اکنون این حکم از سوی بالاترین مرجع اسلامی مصر تأیید شده. حکم صادره هنوز قابل تجدیدنظر است.

مصر پس از ترور برکات اخوان المسلمین و گروه «حماس» را مسئول این اتفاق دانست. هر دو گروه این اتهام را رد کرده‌اند.

مصر پس از کودتای ارتش علیه محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهوری دموکراتیک این کشور پس از انقلاب ۲۰۱۱ دست به سرکوب شدید اسلام‌گرایان زده‌است. همزمان جهادی‌های تندرو در این کشور نیز دست به شورش مسلحانه برده و حوادث تروریستی خونینی را رقم زده‌اند.

یک گروه شبه‌نظامی تازه‌ به نام جنبش «حسم» (مخفف «حرکه ساعد مصر») مسئولیت چندین حمله به مقام‌های امنیتی، قضایی و پلیسی در قاهره و اطراف آن را پذیرفته است. وزارت کشور مصر این گروه را در ارتباط با «اخوان المسلمین» می‌داند. اخوان المسلمین اما هرگونه دخالتی را در ترورهای این گروه تکذیب کرده.

مرگ ۴۰ مظنون به همکاری با شورشیان در چهار روز

ارتش مصر شنبه ادعا کرد که در حمله‌های زمینی و هوایی چهار روز اخیر خود در سینای شمالی ۳۰ مظنون به همکاری با شورشیان را از پای در آورده.

حضور جهادی‌های افراطی در صحرای سینای مصر نیز به پیش از ظهور گروه «دولت اسلامی» (داعش) باز می‌گردد. این گروه ابتدا نام «انصار بیت‌المقدس» را برگزید، اما سپس با گروه داعش هم‌پیمان شد و نام خود را به دولت «ولایت سینا» تغییر داد.

اما در بیانیه ارتش مصر مشخص نشده که افراد کشته‌شده به چه گروهی تعلق داشته اند. این بیانیه آنها را شبه‌نظامیانی «بسیار خطرناک» خوانده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.