ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأکید نتانیاهو بر مصونیت قضایی نگهبان سفارت اسرائیل در اردن

حادثه‌ای که در سفارت اسرائیل در اردن اتفاق افتاد، رابطه دو کشور را بحرانی کرده است. دولت اردن خواهان بازجویی از نگهبان سفارت اسرائیل است، اما دولت اسرائیل مخالفت می‌کند.

رسانه‌ها از تیراندازی در سفارت اسرائیل در اردن و کشته‌شدن دو «مهاجم» اردنی خبر داده بودند. اکنون مشخص شده که مهاجم اردنی با «پیچ‌گوشتی» به نگهبان حمله کرده‌ بود. از علت کشته‌ شدن دومین شهروند اردن نیز خبر دقیقی در دست نیست. اردن خواستار بازجویی از نگهبان است، اما نخست‌وزیر اسرائیل بر مصونیت قضائی او تأکید دارد.

عکس از توئیتر

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه اسرائیل دوشنبه، ۲۴ ژوئیه درباره حادثه رخ‌داده در سفارت این کشور در عمان، پایتخت اردن بیانیه‌ای صادر کرد و برخی از جزئیات این حمله را شرح داد.

نگهبان اسرائیلی سفارت ابتدا به سوی شخصی شلیک کرد که با پیچ‌گوشتی به سوی او حمله‌ور شده بود. جراحت نگهبان سطحی اعلام شده است.

این حادثه هنگام انتقال اثاثیه از محل اقامت کارکنان سفارت رخ داده. بنا بر بیانیه وزارت خارجه اسرائیل، مرد دومی که در این حادثه کشته شد، صاحب این اموال بود.

پیش از این رسانه‌ها از حمله دو مرد به سفارت اسرائیل خبر داده بودند که ابتدا وارد یکی از خانه‌های متعلق به سفارت اسرائیل می‌شوند و سپس در داخل محوطه این خانه به مأموران حافظ امنیت سفارت حمله می‌کنند.

دولت اسرائیل پس از این حادثه دستور منع انتشار برخی از اطلاعات مربوط به آن را به رسانه‌های این کشور ابلاغ کرد.

اردن خواستار بازجویی است

رویترز گزارش داده که اردن خواهان بازجویی از نگهبان اسرائیلی است، اما تل‌آویو او را دارای مصونیت قضائی می‌داند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور با نگهبان سفارت و سفیر این کشور در اردن گفت‌و‌گو کرده و بر مصونیت این نگهبان بر اساس کنوانسیون وین تأکید دارد.

جمعه گذشته چند هزار اردنی در عمان در اعتراض به تدابیر امنیتی اسرائیل در صحن الاقصی در شرق بیت‌المقدس برای همبستگی با فلسطینیان معترض تظاهرات کردند. دولت اسرائیل در پاسخ به تیراندازی در روز جمعه ۱۴ ژوئیه در صحن الاقصی ردیاب‌های فلزی نصب کرده است. فلسطینیان به این اقدامات امنیتی معترض‌اند و حماس هم اعلام کرده که مسجد الاقصی خط قرمز فلسطینیان است.

بعد از درگیری مقامات امنیتی اسرائیل در جمعه هفته گذشته با تظاهرکنندگان فلسطینی در شرق بیت‌المقدس، تشکیلات خودگردان فلسطین هم روابطش با اسرائیل را قطع کرد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.