ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جريان انحرافی» به «توطئه» عليه امنيت غذايی هم متهم شد

<p>شماری از نمايندگان مجلس ايران، &laquo;جريان انحرافی&raquo; را به &laquo;توطئه&raquo; عليه کشاورزی و امنيت غذايی متهم کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه <a href="http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=110807">مردم&zwnj;سالاری </a>در شماره پنج&zwnj;شنبه ششم مرداد ۱۳۹۰ به نقل از عباس رجايی، رئيس کمسيون کشاورزی مجلس نوشته است: &laquo;جريانی تحت عنوان جريان انحرافی توطئه&zwnj;ای را در بخش کشاورزی طراحی کرده تا به امنيت غذايی دست پيدا نکنيم که شواهد زيادی در اين مورد وجود دارد.&raquo;</p> <p><br /> جريان انحرافی، اصطلاحی است که اصولگرايان درباره اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس&zwnj;جمهور ايران و همفکران وی به کار می&zwnj;برند.</p> <p><br /> رجايی گفته: &laquo;نمونه اقدامات اين جريان که امنيت غذايی را با خطر مواجه کرده&zwnj;اند تعرفه کالاهاست، تعرفه بايد به گونه&zwnj;ای باشد که کالای توليدکننده داخلی ارجحيت داشته باشد اما اين در حالی است که در روش تنظيم بازار تعرفه&zwnj;ها را در سال گذشته صفر کردند و توليدکننده داخلی با اين روش نابود شده است.&raquo;</p> <p><br /> وی افزوده: &laquo;نمونه ديگر مسائل مربوط به خشکسالی است. خشکسالی امروز يکی از مسائلی است که به منزله يک زلزله خاموش هشت ريشتری کشور را در بر گرفته اما کسی روی آن فکر نمی&zwnj;کند. محصولات کشاورزی ما در اثر خشکسالی در حال نابود شدن است و فکری برای خشکسالی نمی&zwnj;شود و اگر به آن نپردازيم مسائل جدی برای کشور به&zwnj;وجود می&zwnj;آيد.&raquo;</p> <p><br /> به گفته اين نماينده مجلس &laquo;در سند چشم&zwnj;انداز ۲۰ ساله کشور بحث امنيت غذايی از محصولات جدی است و همه ملزم هستيم کشور را به امنيت غذايی برسانيم اما اگر روند حرکت کشور در اين حوزه در روندی باشد که تا امروز حرکت کرده&zwnj;ايم، قطعاً امنيت غذايی به چالش تبديل خواهد شد که بايد چاره&zwnj;ای انديشيده شود.&raquo;</p> <p><br /> &laquo;توطئه عليه امنيت غذايی&raquo; تازه&zwnj;ترين اتهامی است که عليه &laquo;جريان انحرافی&raquo; در ايران اعلام شده است.</p> <p><br /> اين &laquo;جريان&raquo; پيش&zwnj;تر نيز به &laquo;تضعيف ولايت فقيه و روحانيت&raquo; متهم شده بود.</p> <p><br /> تاکنون شماری از افرادی که به گفته مقامات سپاه پاسداران عضو &laquo;جريان انحرافی&raquo; بوده&zwnj;اند، بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> آزاده اردکانی، رئيس پيشين موزه ملی ايران، محمدشريف ملک&zwnj;زاده، معاون مستعفی وزير امور خارجه و دبير شورای عالی ايرانيان، علی&zwnj;اصغر پرهيزکار، مديرعامل منطقه آزاد اروند و علی&zwnj;رضا مقيمی، مدير عامل منطقه آزاد ارس از جمله اين بازداشت&zwnj;شدگان هستند.</p> <p><br /> غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه ايران چندی پيش در يک نشت خبری در تهران، اتهام افراد بازداشت شده &laquo;جريان انحرافی&raquo; را &laquo;اقتصادی، اخلاقی و امنيتی&raquo; اعلام کرد.</p> <p><br /> <strong>مطالب ديگر مطبوعات: <br /> روزنامه جام جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100849910951" target="_blank" rel="noopener">مجوز قانونی سقط جنين&zwnj;های معلول قبل از چهار ماهگی صادر می&zwnj;شود</a><br /> روزنامه ابتکار؛ <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=84833" target="_blank" rel="noopener">مهريه&zwnj;های عجيب و غريب </a></strong></p>

شماری از نمايندگان مجلس ايران، «جريان انحرافی» را به «توطئه» عليه کشاورزی و امنيت غذايی متهم کرده‌اند.

روزنامه مردم‌سالاری در شماره پنج‌شنبه ششم مرداد ۱۳۹۰ به نقل از عباس رجايی، رئيس کمسيون کشاورزی مجلس نوشته است: «جريانی تحت عنوان جريان انحرافی توطئه‌ای را در بخش کشاورزی طراحی کرده تا به امنيت غذايی دست پيدا نکنيم که شواهد زيادی در اين مورد وجود دارد.»

جريان انحرافی، اصطلاحی است که اصولگرايان درباره اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور ايران و همفکران وی به کار می‌برند.

رجايی گفته: «نمونه اقدامات اين جريان که امنيت غذايی را با خطر مواجه کرده‌اند تعرفه کالاهاست، تعرفه بايد به گونه‌ای باشد که کالای توليدکننده داخلی ارجحيت داشته باشد اما اين در حالی است که در روش تنظيم بازار تعرفه‌ها را در سال گذشته صفر کردند و توليدکننده داخلی با اين روش نابود شده است.»

وی افزوده: «نمونه ديگر مسائل مربوط به خشکسالی است. خشکسالی امروز يکی از مسائلی است که به منزله يک زلزله خاموش هشت ريشتری کشور را در بر گرفته اما کسی روی آن فکر نمی‌کند. محصولات کشاورزی ما در اثر خشکسالی در حال نابود شدن است و فکری برای خشکسالی نمی‌شود و اگر به آن نپردازيم مسائل جدی برای کشور به‌وجود می‌آيد.»

به گفته اين نماينده مجلس «در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور بحث امنيت غذايی از محصولات جدی است و همه ملزم هستيم کشور را به امنيت غذايی برسانيم اما اگر روند حرکت کشور در اين حوزه در روندی باشد که تا امروز حرکت کرده‌ايم، قطعاً امنيت غذايی به چالش تبديل خواهد شد که بايد چاره‌ای انديشيده شود.»

«توطئه عليه امنيت غذايی» تازه‌ترين اتهامی است که عليه «جريان انحرافی» در ايران اعلام شده است.

اين «جريان» پيش‌تر نيز به «تضعيف ولايت فقيه و روحانيت» متهم شده بود.

تاکنون شماری از افرادی که به گفته مقامات سپاه پاسداران عضو «جريان انحرافی» بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

آزاده اردکانی، رئيس پيشين موزه ملی ايران، محمدشريف ملک‌زاده، معاون مستعفی وزير امور خارجه و دبير شورای عالی ايرانيان، علی‌اصغر پرهيزکار، مديرعامل منطقه آزاد اروند و علی‌رضا مقيمی، مدير عامل منطقه آزاد ارس از جمله اين بازداشت‌شدگان هستند.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه ايران چندی پيش در يک نشت خبری در تهران، اتهام افراد بازداشت شده «جريان انحرافی» را «اقتصادی، اخلاقی و امنيتی» اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.