ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تا سال ۲۰۴۰ تردد خودروهای بنزینی و دیزل در بریتانیا ممنوع می‌شود

تا پایان چهارشنبه ۲۶ ژوئیه دولت بریتانیا این موضوع را رسماً اعلام می‌کند. تایمز گزارش داده که حتی خودوهای هیبریدی هم شامل این قانون خواهند شد.

رسانه‌های بریتانیایی به نقل از منابعی که در دولت بریتانیا دارند گزارش داده‌اند که دولت ترزا می در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ تردد خودروهای بنزینی و دیزل را بریتانیا ممنوع اعلام کند. انتظار می‌رود که تا پایان چهارشنبه ۲۶ ژوئیه دولت بریتانیا این موضوع را رسماً اعلام کند.

آلودگی هوا در لندن (عکس: آرشیو)

تایمز گزارش داده است که دولت بریتانیا حتی تردد اتوموبیل‌های هیبریدی را هم ممنوع خواهد کرد.

خودروهای هیبریدی از دو موتور برخوردارند: یک موتور احتراق داخلی که معمولاً بنزینی است و یک یا چند موتور الکتریکی. این خودروها به خوذروهای سبز هم معروف‌اند.

در این لایحه در نظر گرفته شده که برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا در شهرها فقط خودروهای الکتریکی اجازه تردد داشته باشند.

منع آمد و شد خودروهای دیزلی و بنزینی در بریتانیا سه هفته بعد از تصویب قانون مشابهی در فرانسه مطرح شده است.

سه هفته پیش دولت فرانسه اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ تردد خودروهای بنزینی و دیزل در فرانسه را ممنوع خواهد کرد. هدف از این قانون کاهش گازهای گلخانه‌‌ای و بهبود کیفیت هوا در شهرهای فرانسه است.

نروژ حتی یک گام هم فراتر رفته و اعلام کرده که در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ فقط به خودروهایی اجازه تردد بدهد که به هیچ‌وجه موجب آلودگی هوا نشوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.