ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به نیروهای ائتلاف: با داعش مبارزه می‌کنیم نه با حکومت اسد

پنتاگون به ائتلاف ضد داعش هشدار داده که می‌بایست بر مبارزه با نیروهای گروه دولت اسلامی در سوریه متمرکز شوند و از مبارزه با ارتش سوریه و حامیان آن اجتناب کنند.

وزارت دفاع آمریکا به هم‌پیمانان ائتلاف ضد داعش هشدار داده که نیروهای ائتلاف می‌بایست از این پس صرفاً بر مبارزه با نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه متمرکز شوند و از مبارزه با ارتش سوریه و حامیان آن اجتناب کنند.

جنگنده‌های شکاری امریکا بر فراز آسمان سوریه

یکی از سخنگویان پنتاگون در جمع خبرنگاران گفته است:

«هدف آمریکا از عملیات نظامی در سوریه و عراق مبارزه با داعش است و فقط مبارزه با داعش.»

هفته گذشته روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که رئیس جمهور آمریکا دستور داده که سازمان سیا برنامه ارسال سلاح به شورشیان مسلح سوریه را متوقف کند. در این گزارش به نقل از مقامات کاخ سفید گفته شده که دونالد ترامپ یک ماه پیش در دیدار و گفت‌وگو با مایک پامپیو، رئیس سازمان سیا و یکی از مشاوران او تصمیم گرفته ارسال سلاح برای شورشیان مسلح سوریه را متوقف کند.

سازمان سیا در سال ۲۰۱۳، در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ارسال سلاح برای شورشیان سوریه را آغاز کرد. هدف سازمان سیا این بود که شورشیان مخالف بشار اسد را که سلاح و مهمات کافی نداشتند با سلاح‌های سبک کارآمد مجهز کند.

یک مقام کاخ سفید که نام او افشا نشده به واشنگتن‌پست گفته بود، توقف ارسال سلاح برای شورشیان مخالف اسد، بیش از هر چیز نمایانگر  علاقه ترامپ به همکاری با روسیه به عنوان مهم‌ترین متحد بشار اسد است.

در جریان برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ برای نخستین بار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا با یکدیگر به مدت دو ساعت دیدار و گفت‌وگو کردند. ثمره این دیدار برقراری آتش‌بس در جنوب غربی سوریه بود که همچنان پایدار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.