ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس اسرائیل مجدداً ورود مسلمانان زیر ۵۰ سال به محوطه الاقصی را ممنوع اعلام کرد

پلیس اسرائیل یک بار دیگر برای دومین هفته متوالی ناگزیر شد تدابیر امنیتی ویژه‌ای در شرق بیت‌المقدس اتخاذ کند در ناآرامی‌های شامگاه گذشته ۱۳۰ نفر مجروح شدند.

بعد از درگیری‌های شامگاه گذشته بین پلیس اسرائیل با مسلمانان فلسطینی در شرق بین‌المقدس و محوطه الاقصی، پلیس اسرائیل با صدور بیانیه‌ای ورود مردان فلسطینی که کمتر از ۵۰ سال دارند را به شرق بیت‌المقدس و محوطه الاقصی ممنوع اعلام کرد.

درگیری‌های شامگاه گذشته در محوطه الاقصی بین فلسطینیان و پلیس اسرائیل: ۱۳۰ مجروح

یکی از سخنگویان پلیس اسرائیل گفته است: «منع ورود مردان فلسطینی کمتر از ۵۰ سال یک تدبیر امنیتی‌ست. پلیس نشانه‌هایی در دست دارد که حاکی از آن است که عده‌ای قصد دارند ایجاد درگیری و اغتشاش کنند.»

هفته گذشته هم پلیس اسرائیل با صدور اطلاعیه مشابهی ناگزیر شده بود تدابیر امنیتی ویژه‌ای در شرق بیت‌المقدس اتخاذ کند.

خبرگزاری آلمان گزارش داده که برخی خیابان‌های شرق بیت‌المقدس و کوچه‌های اطراف مسجد الاقصی مسدود شده‌اند.

پلیس اسرائیل همچنین اعلام کرده که شامگاه گذشته مسلمان فلسطینی را که در مسجد الاقصی بست نشسته بودند، و قصد داشتند که در تظاهرات نماز جمعه شرکت کنند، از محوطه الاقصی دور کرده است.

دولت اسرائیل پنجشنبه ۲۷ ژوئیه ردیاب‌ها و دوربین‌هایی را که در محوطه الاقصی نصب شده بود، جمع‌آوری کرد. هزاران فلسطینی شادی‌کنان به شرق بیت‌المقدس رفتند که این پبروزی را جشن بگیرند. اما کار به درگیری با نیروهای پلیس کشید. الجزیره گزارش داده که تظاهرکنندگان به مسجدی در اطراف حرم شریف پناه بردند. پلیس اسرائیل مسجد را محاصره و برق مسجد را قطع کرد تا اینکه سرانجام فلسطینیان مجبور شدند مسجد را ترک کنند.

درگیری شامگاه گذشته بر سر یکی از دروازه‌های حرم شریف اتفاق افتاد. پلیس اسرائیل از گشودن دروازه «باب الحوطه» و جمع‌آوری ردیاب‌ها از این دروازه خودداری کرده بود. فلسطینیان معترض که خواهان باز شدن این دروازه و جمع‌آوری ردیاب‌ها بودند، مقابل «باب الحوطه» اجتماع کردند. پلیس اسرائیل با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان را متفرق کند. در این درگیری دست‌کم ۱۱۳ نفر از معترضان فلسطینی مجروح شدند.

اتحادیه کشورهای عرب از اسرائیل خواسته است به مسجد الاقصی احترام بگذارد و از تحریک مسلمانان خودداری کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان نیز اسرائیل و فلطسطینیان را به آرامش دعوت کرده است.

ناآرامی‌ها در شرق بیت‌المقدس دو هفته پیش آغاز شد. بعد از سوءقصد به جان دو پلیس اسرائیلی با سلاح سرد، دولت اسرائیل تدابیر امنیتی ویژه‌ای مانند نصب ردیاب در صحن مسجد الاقصی اتخاذ کرد. فلسطینی‌ها در اعتراض به خیابان‌ها ریختند و در درگیری پلیس اسرائیل ده‌ها نفر از معترضان مجروح شدند. حماس اعلام کرده که مسجد الاقصی خط قرمز فلسطینیان است و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز رابطه خود را با اسرائیل قطع کرده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایران اعلام کرده که در اعتراض به وقایع اخیر در بیت‌المقدس، بعد از برگزاری نماز جمعه تظاهراتی در شهرهای ایران برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.