ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت با مرخصی سيامک قادری

<p>مسئولان قضايی با مرخصی سيامک قادری، روزنامه&zwnj;نگار زندانی در ايران مخالفت کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، اين روزنامه&zwnj;نگار از مرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شده و هم&zwnj;اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قادری که ۱۸ سال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) بوده، سال گذشته به دليل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش (ايرنای ما) از اين خبرگزاری اخراج شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب نيز وی را به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام، تشويش اذهان عمومی و نشر اکاذيب&raquo; به چهار سال حبس تعزيری محکوم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹)، شاهد افزايش کم&zwnj;سابقه فشار بر روزنامه&zwnj;نگاران بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش مخالفان در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه&zwnj;نگار در ايران بازداشت شده&zwnj;اند که شماری از آن&zwnj;ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <blockquote> <p>قادری که ۱۸ سال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) بوده، سال گذشته به دليل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش (ايرنای ما) از اين خبرگزاری اخراج شد</p> </blockquote> <p>به تازگی نيز ماشاالله شمس&zwnj;الواعظين، نايب رئيس انجمن صنفی روزنامه&zwnj;نگاران ايران و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای اجرای حکم ۱۶ ماه حبس به زندان اوين احضار شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شمس&zwnj;الواعظين در نامه&zwnj;ای سرگشاده زندان را &laquo;کمترين&raquo; راه برای &laquo;حفظ استقلال روزنامه&zwnj;نگاران و موقعيت حرفه&zwnj;ای روزنامه&zwnj;نويسی&raquo; در ايران ناميده است که روزنامه&zwnj;نگاران &laquo;بايد به عنوان هزينه پرداخت کنند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار از زندانی&zwnj;شدن مدافعان آزادی بيان و انديشه به عنوان &laquo;آخرين رفتار&raquo; برخی حکومت&zwnj;ها در قرن ۲۱ ياد کرد و افزود: &laquo;اين شيوه رفتار حکومت&zwnj;های ياد شده، آخرين مقاومت&zwnj;های خود را تجربه می&zwnj;کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی ابراز اميدواری کرد که &laquo;نابسامانی&zwnj;های موجود رو به پايان است حتی اگر بهای اين ماجرا سنگين باشد.&raquo;</p> <p><br /> سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به&zwnj;عنوان &laquo;بزرگ&zwnj;ترين&raquo; زندان روزنامه&zwnj;نگاران در خاورميانه نام می&zwnj;برد.</p> <p><br /> در آخرين جدول رده&zwnj;بندی کشورها در جهان از نظر آزادی مطبوعات که توسط سازمان گزارشگران بدون مرز تهيه شده، ايران ميان ۱۷۸ کشور حاضر در اين رده&zwnj;بندی در رتبه ۱۷۵ جای گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طبق اين اين گزارش که به بررسی وضعيت آزادی رسانه&zwnj;ها در جهان از اول سپتامبر ۲۰۰۹ تا اول سپتامبر ۲۰۱۰ (۱۰ شهريور ۱۳۸۸ تا ۱۰ شهريور ۱۳۸۹) پرداخته، ايران پس از ترکمنستان، کره شمالی و اريتره در پايين&zwnj;ترين مکان جدول رده&zwnj;بندی کشورها قرار گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p>

مسئولان قضايی با مرخصی سيامک قادری، روزنامه‌نگار زندانی در ايران مخالفت کرده‌اند.

به گزارش تارنمای کلمه، اين روزنامه‌نگار از مرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شده و هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به‌سر می‌برد.

قادری که ۱۸ سال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) بوده، سال گذشته به دليل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش (ايرنای ما) از اين خبرگزاری اخراج شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب نيز وی را به اتهام «تبليغ عليه نظام، تشويش اذهان عمومی و نشر اکاذيب» به چهار سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

ايران پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹)، شاهد افزايش کم‌سابقه فشار بر روزنامه‌نگاران بوده است.

بنا به گزارش مخالفان در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه‌نگار در ايران بازداشت شده‌اند که شماری از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به‌سر می‌برند.

قادری که ۱۸ سال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) بوده، سال گذشته به دليل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش (ايرنای ما) از اين خبرگزاری اخراج شد

به تازگی نيز ماشاالله شمس‌الواعظين، نايب رئيس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای اجرای حکم ۱۶ ماه حبس به زندان اوين احضار شده است.

شمس‌الواعظين در نامه‌ای سرگشاده زندان را «کمترين» راه برای «حفظ استقلال روزنامه‌نگاران و موقعيت حرفه‌ای روزنامه‌نويسی» در ايران ناميده است که روزنامه‌نگاران «بايد به عنوان هزينه پرداخت کنند.»

اين روزنامه‌نگار از زندانی‌شدن مدافعان آزادی بيان و انديشه به عنوان «آخرين رفتار» برخی حکومت‌ها در قرن ۲۱ ياد کرد و افزود: «اين شيوه رفتار حکومت‌های ياد شده، آخرين مقاومت‌های خود را تجربه می‌کند.»

وی ابراز اميدواری کرد که «نابسامانی‌های موجود رو به پايان است حتی اگر بهای اين ماجرا سنگين باشد.»

سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به‌عنوان «بزرگ‌ترين» زندان روزنامه‌نگاران در خاورميانه نام می‌برد.

در آخرين جدول رده‌بندی کشورها در جهان از نظر آزادی مطبوعات که توسط سازمان گزارشگران بدون مرز تهيه شده، ايران ميان ۱۷۸ کشور حاضر در اين رده‌بندی در رتبه ۱۷۵ جای گرفته است.

طبق اين اين گزارش که به بررسی وضعيت آزادی رسانه‌ها در جهان از اول سپتامبر ۲۰۰۹ تا اول سپتامبر ۲۰۱۰ (۱۰ شهريور ۱۳۸۸ تا ۱۰ شهريور ۱۳۸۹) پرداخته، ايران پس از ترکمنستان، کره شمالی و اريتره در پايين‌ترين مکان جدول رده‌بندی کشورها قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.