ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش رئیس جمهور ونزوئلا به تحریم‌ها: افتخار می‌کنم، آقای امپریالیست

وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به برگزاری انتخابات مجلس مؤسسان در ونزوئلا نیکلاس مادورو را تحریم کرد. رئیس جمهور ونزوئلا مفتخر است که در کنار بشار اسد قرار گرفته.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به برگزاری انتخابات مجلس مؤسسان در ونزوئلا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را تحریم کرد. مادورو بلافاصله واکنش نشان داد: «من به این تحریم‌ها افتخار می‌کنم، آقای امپریالیست!»

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه گذشته اعلام کرد که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است. نقدینگی او اگر در بانک‌‌های آمریکا موجود باشد، مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از هرگونه معامله با او منع شده‌اند.

استیون مونچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا درباره وضع تحریم‌های یاد شده گفت:

«برگزاری انتخابات غیر قانونی نشان می‌دهد که مادورو دیکتاتوری‌ست که رأی مردم را ندیده می‌گیرد.»

مادورو نخستین رئیس جمهور کشورهای آمریکای لاتین است که وزارت خزانه‌داری آمریکا او را تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داده.

بعد از اعلام این خبر، مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا ظاهر شد و ایالات متحده آمریکا و تحریم‌ها را مسخره کرد:

«من به این تحریم‌ها افتخار می‌کنم، آقای امپریالیست، جناب دونالد ترامپ.»

رئیس جمهور ونزوئلا امیدوار بود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط ونزوئلا با آمریکا بهبود پیدا کند. شرکت «سیتگو» یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت نفت ونزوئلا حتی ۵۰۰ هزار دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کرده بود.

مادورو در واکنش به تحریم‌‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت:

«من از امپریالیست‌ها دستور نمی‌گیرم. من بر ضد امپریالیسم آمریکا هستم، بر ضد استعمار و نژادپرستی و کوکلوس‌کلانی هستم که بر کاخ سفید حکفرما شده است.»

وزارت خرانه‌داری آمریکا تاکنون فقط کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، رابرت موگابه، نخست‌وزیر پیشین زیمبابوه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را تحت تحریم قرار داده است.

انتخابات مجلس مؤسسان: درآمدی بر یک نظام تک‌حزبی؟

یکشنبه گذشته در ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان برگزار شد که متضمن اختیارات بیشتر برای نیکولاس مادروست. این بیم وجود دارد که مجلس مؤسسان جایگزین پارلمان ونروئلا شود و سوسیالیست‌ها به تنها قدرت حاکم بدل گردند.

اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات مجلس مؤسسان را تحریم کرده و کاندیدایی برای شرکت در این انتخابات معرفی نکرده بود. در اعتراضات هفته‌های اخیر بیش از ۱۲۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

چندین کشور انتخابات مجلس مؤسسان ونزوئلا را به‌رسمیت نشناخته‌اند. در کنار آمریکا و مکزیک، روز گذشته کشورهای دیگری همچون پرو، شیلی، برزیل، کلمبیا، آرژانتین، کوستاریکا، کانادا و اسپانیا اعلام کردند که نتیجه این انتخابات را نمی‌پذیرند. همچنین اتحادیه اروپا، انتخابات مجلس مؤسسان ونزوئلا را به‌رسمیت نشناخته است. کوبا اما از انتخابات مجلس مؤسسان در ونزوئلا حمایت کرده و از اعمال تحریم علیه نیکلاس مادورو به تندی انتقاد کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا فعلاً از تحریم صنعت نفت ونزوئلا صرف‌نظر کرده است.

صنعت نفت ونزوئلا به دلیل مشکلاتی که در پالایش نفت دارد، عمیقاً به نفت برنت آمریکا  وابسته است. از سوی دیگر پالایشگاه‌های آمریکا هم به نفت سنگین ونزوئلا نیاز دارند. در چهار ماه نخست سال جاری، ایالات متحده آمریکا هر روز ۷۲۴ هزار بشکه نفت سنگین ونزوئلا را که معادل ۹ درصد از کل حجم واردات نفت آمریکاست خریداری کرده است.

قیمت نفت روز گذشته برای نخستین‌بار در چند هفته اخیر از مرز ۵۰ دلار در ازای هر بشکه فراتر رفت. افزایش قیمت نفت خام اگر پایدار باشد، ممکن است خاورمیانه را هم تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ولی شاه

    همچی گفتن تحریم، اول فکر رکدم مثل تحریم چند سال پیش ایران است! رئیس یک کشور تحریم کرده! خخخخ! این جا نشان داد وابستگی اتقاصدی چه قد رمهم است. برای همین با وجودی دل خوشی از جناح حسن روحانی ندارم چون چندان به طبقات محروم وکارگری رسیدگی نکرده از جمله مزد...، با این گفتمانش موافقم، رابطه با همه بهترین کار برای جلوگیر یاز جنگ یا تحرمی است. اگر ایران تهعامل اقتصادی با بقیه داشتهباشد کمتر خطر جنگ و تحرمی دارد، هر چند به ماندگاری نظام می افزاید و این پارادوکس است برای مخالفان خارج نشین! برای همین زییاکلام با تعجبی گوید چرا ترامپ و حلیل هردو مخالف برجام هستند!