ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیفرخواست ۳۰ صفحه‌ای جدید با پنج اتهام علیه بقایی

مسئولان قوه قضائیه تعقیب قضائی مجدد حمید بقایی را به پیش می‌برند. دادستان تهران گفته است هر کس به دستگاه قضائی توهین کند مجرم است.

دادستان تهران اعلام کرد که علیه حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران و معاون اجرایی دولت دهم، کیفرخواست ۳۰ صفحه‌ای با پنج عنوان اتهامی صادر شده است.

حمید بقایی پس از آزادی از زندان به انتقاد شدید از قوه قضائیه پرداخت و گفت: «نان حرام قوه قضائیه را نخوردم.»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ضمن اعلام این خبر پنج اتهام بقایی را نام نبرد اما بدون آن‌که نامی از او ببرد گفت: «این‌که کسی به زندان برود و پس از آزادی به قاضی پرونده و مسئولان قضائی و دستگاه قضا توهین کند، جرم محسوب می‌شود.»

حمید بقایی ۱۸ تیر در مقابل خانه‌اش بازداشت و در روز ۴ مرداد پس از اعتصاب غذا و انتقال به بیمارستان، با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ آزاد شد. بقایی پس از آزادی به انتقاد شدید از قوه قضائیه پرداخت و با اشاره به اعتصاب غذایش گفت: «نان حرام قوه قضائیه را نخوردم». او همچنین سخنان غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه را که گفته بود بقایی خود خواست که در انفرادی بماند را «دروغ خواند» و گفت او همانند دوران حضورش در وزارت اطلاعات دروغ می‌گوید.

دادستان تهران در برابر این سخنان تعقیب قضائی افراد را بی‌دلیل ندانست و گفت: «این پنبه را از گوش خود بیرون بیاورید، از خواب گران بیدار شوید، اقدامات مجرمانه از قبیل توهین و نشر اکاذیب مستوجب تعقیب قضایی است.»

جعفری دولت‌آبادی چنین رفتارهایی را «بی‌سابقه» خواند و افزود: «اگر دادستانی در قبال ادعا‌ها و رجزخوانی برخی متهمان خویشتن‌داری می‌کند، بدان جهت است که می‌خواهد از مسیر قانون خارج نشود.»

دادستان تهران فردای آزادی بقایی نیز اعلام کرده بود که برعلیه اظهارات او کیفرخواست تازه‌ای صادر خواهد شد.

محسنی اژه‌ای نیز روز یکشنبه ۸ مرداد، حمید بقایی را به طرح مسائل «ناصحیح» متهم کرده و گفته بود که پرونده مالی او در حال رسیدگی است. او به تمام نزدیکان احمدی‌نژاد هشدار داده و گفته بود: «هر کس از طایفه احمدی‌نژاد اقدام خلاف قانون داشته باشد، تعقیب می‌شود.»

حمید بقایی یک بار نیز در خردادماه سال ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و پس از ۲۲۵ روز زندان که بیشتر آن در انفرادی گذشت، در دی‌ماه همان سال آزاد شد.

بقایی و احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدند اما هر دوی آن‌ها از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا بسطامی

    جریان احمدی نژاد مخالف رهبری اما جریان خاتمی موافق رهبری