ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد خاتمی خطاب به حکومت ايران و مخالفان: از آمنه بياموزيد

<p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران طی نامه&zwnj;ای حکومت جمهوری اسلامی و مخالفانش را به آموختن از بخشش آمنه بهرامی توصيه کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>آمنه بهرامی، زنی که در اثر اسيدپاشی به صورتش بينايی&zwnj; خود را از دست داده بود، ۹ مرداد جاری دقايقی قبل از ريختن اسيد به چشمان مجيد موحد، از اجرای حکم قصاص صرف&zwnj;نظر کرد و او را بخشيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجيد موحد به خاطر اينکه در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی به صورت آمنه بهرامی موجب نابينايی وی شد، محکوم به قصاص و ريختن اسيد در چشمانش شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد خاتمی در اين نامه که در وب&zwnj;سایت شخصی&zwnj;اش منتشر شده، نوشته آيا در عرصه زندگی سياسی و اجتماعی نمی&zwnj;توان از آمنه آموخت و &laquo;بحران را با آرامش&raquo; و &laquo;تنش را با احترام به يکديگر و پاسداشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور&raquo;، به&zwnj;خصوص آنان که قدرت بيشتری دارند، سودا (جايگزين) کرد؟</p> <p>&nbsp;</p> <p>اشاره محمد خاتمی به تنش&zwnj;ها و بحران پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ است که ده&zwnj;ها نفر از مخالفان در پی اعتراض به نتيجه آن کشته شدند و صدها نفر نيز بازداشت شدند.</p> <blockquote> <p>محمد خاتمی: آيا نمی&zwnj;توان &laquo;بحران را با آرامش&raquo; و &laquo;تنش را با احترام به يکديگر و پاسداشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور&raquo;، به&zwnj;خصوص آنان که قدرت بيشتری دارند، سودا (جايگزين) کرد؟</p> </blockquote> <p>محمد خاتمی چند ماه پيش نيز گفته بود: &laquo;اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم&zwnj;پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می&zwnj;گذرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران در ادامه نامه&zwnj;اش از اقدام آمنه بهرامی در بخشيدن مجيد موحد به عنوان &laquo;آموزگاری و بزرگواری&raquo; نام برده و افزوده با اين اقدام &laquo;ثابت شد که در برابر سنگدلی و بی&zwnj;آزرمی (بی&zwnj;شرمی) و نفرت&zwnj;پراکنی و خودخواهی و کين&zwnj;توزی هنوز می&zwnj;توان از مهربانی، شرافت و احترام به زندگی، ديگرخواهی و بزرگ&zwnj;منشی هم سراغ گرفت و زيبايی را در اوج آن به تماشا نشست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته محمد خاتمی آنچه آمنه از خود نشان داد حکايت&zwnj;گر آن است که &laquo;جان زيبا و شکوهمند را هيچ عاملی جز نفرت و نابردباری و خشونت نمی&zwnj;تواند زشت کند و يا زشت بنماياند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمنه بهرامی دليل گذشت از قصاص را &laquo;توصيه قرآن به بخشش از قصاص، چهره ايران در سطح بين&zwnj;المللی، خشنودی خانواده&zwnj;اش و همچنين آرامش خودش&raquo; عنوان کرد و گفت: &laquo;هفت سال تلاش کردم تا بتوانم اجرای حکم قصاص را بگيرم و ثابت کنم که اسيدپاشی حکمش قصاص است اما امروز گذشت کردم. اين حق من بود. شايد فردا کسی گذشت نکند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمنه بهرامی پيش از اين گذشتن از قصاص را مشروط به پرداخت ديه ۲۰۰ ميليون تومانی و خسارت دو ميليون يورويی کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين حکم قرار بود روز ۲۴ ارديبهشت امسال انجام شود اما با دستور مقامات قضايی به تعويق افتاد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمنه بهرامی پس از گذشت از قصاص گفت: &laquo;من چشم&zwnj;های مجيد را به او بخشيدم تا همگان بدانند در اوج قدرت هم می&zwnj;توان بخشيد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران طی نامه‌ای حکومت جمهوری اسلامی و مخالفانش را به آموختن از بخشش آمنه بهرامی توصيه کرده است.

آمنه بهرامی، زنی که در اثر اسيدپاشی به صورتش بينايی‌ خود را از دست داده بود، ۹ مرداد جاری دقايقی قبل از ريختن اسيد به چشمان مجيد موحد، از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر کرد و او را بخشيد.

مجيد موحد به خاطر اينکه در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی به صورت آمنه بهرامی موجب نابينايی وی شد، محکوم به قصاص و ريختن اسيد در چشمانش شده بود.

محمد خاتمی در اين نامه که در وب‌سایت شخصی‌اش منتشر شده، نوشته آيا در عرصه زندگی سياسی و اجتماعی نمی‌توان از آمنه آموخت و «بحران را با آرامش» و «تنش را با احترام به يکديگر و پاسداشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور»، به‌خصوص آنان که قدرت بيشتری دارند، سودا (جايگزين) کرد؟

اشاره محمد خاتمی به تنش‌ها و بحران پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ است که ده‌ها نفر از مخالفان در پی اعتراض به نتيجه آن کشته شدند و صدها نفر نيز بازداشت شدند.

محمد خاتمی: آيا نمی‌توان «بحران را با آرامش» و «تنش را با احترام به يکديگر و پاسداشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور»، به‌خصوص آنان که قدرت بيشتری دارند، سودا (جايگزين) کرد؟

محمد خاتمی چند ماه پيش نيز گفته بود: «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم‌پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است، می‌گذرد.»

رئيس‌جمهور پيشين ايران در ادامه نامه‌اش از اقدام آمنه بهرامی در بخشيدن مجيد موحد به عنوان «آموزگاری و بزرگواری» نام برده و افزوده با اين اقدام «ثابت شد که در برابر سنگدلی و بی‌آزرمی (بی‌شرمی) و نفرت‌پراکنی و خودخواهی و کين‌توزی هنوز می‌توان از مهربانی، شرافت و احترام به زندگی، ديگرخواهی و بزرگ‌منشی هم سراغ گرفت و زيبايی را در اوج آن به تماشا نشست.»

به گفته محمد خاتمی آنچه آمنه از خود نشان داد حکايت‌گر آن است که «جان زيبا و شکوهمند را هيچ عاملی جز نفرت و نابردباری و خشونت نمی‌تواند زشت کند و يا زشت بنماياند.»

آمنه بهرامی دليل گذشت از قصاص را «توصيه قرآن به بخشش از قصاص، چهره ايران در سطح بين‌المللی، خشنودی خانواده‌اش و همچنين آرامش خودش» عنوان کرد و گفت: «هفت سال تلاش کردم تا بتوانم اجرای حکم قصاص را بگيرم و ثابت کنم که اسيدپاشی حکمش قصاص است اما امروز گذشت کردم. اين حق من بود. شايد فردا کسی گذشت نکند.»

آمنه بهرامی پيش از اين گذشتن از قصاص را مشروط به پرداخت ديه ۲۰۰ ميليون تومانی و خسارت دو ميليون يورويی کرده بود.

اين حکم قرار بود روز ۲۴ ارديبهشت امسال انجام شود اما با دستور مقامات قضايی به تعويق افتاد.

آمنه بهرامی پس از گذشت از قصاص گفت: «من چشم‌های مجيد را به او بخشيدم تا همگان بدانند در اوج قدرت هم می‌توان بخشيد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    سودا نمیشه جایگزین! سودا یعنی معامله و تجارت سوداگر هم یعنی تجارتگر

  • کاربر مهمان

    متاسفانه در جواب اقای خاتمی باید گفت عده ای که هیچ کار دیگری بلد نیستد برای به دست اوردن نانی و مقامی و منصبی تمام اصول این دین بی ازار را بازیچه دست خود کرده اند و با نفرت ورزی و انتقامجویی و "چشم در مقابل چشم" این همه زیبایی خدادادی را به زشتی و این همه مهر و عاطفه انسانی را به کینه و دشمن تراشی تبدیل کرده اند. و حالا هم مثل بچه های لچوج و ننر بالای درختی رفته اند و نه میتوانند از ان پایین ایند و نه اچازه میدهند کسی کمک کند انها را پایین اورد. انچه این افراد کرده و میکنند یک بازی بچه گانه و احمقانه به نام دین اسلام است که در نهایت هم ابروی اسلام را برده و میبرد و ابروی خودشان را. کدام دین توصیه میکند برای اقرار گرفتن میتوان به کسی تجاوز کرد؟ کدام دین به عده ای فاحشه نر که در روز روشن جلوی دوربین به حانمی بی حرمتی میکنند ادم "خوب و مومن" خطاب میکند؟ توصیه عاچل به این دسته دین فروشان ناب محمدی این است که بلد نیستید نه دینداری کنید و نه کشورداری. هرچه زودتر کار را به کاردان دهید تا بیش از این ابروی خود و دین تان را نبرید. به شعارهای مردم در خیابان خوب گوش دهید. آنها چه میگفتند و حرفشان چه بود؟ میگفتند ما شما را به عنوان رهبر و مجتهد جامع الشرایط قبول نداریم حالا شما باز هم نشسته اید و حکمرانی میکنید!؟ این اسمش حکمرانی نیست. به امید بیداری مردم ایران

  • کاربر مهمان ح د سدیچ

    این عمل گذشت کردن و منصرف شدن خانم آمنه بهرامی یک کار بسیار با ارزش و قابل تحسین است، اما ملت ایران را که آقای خاتمی آنان را به آموختن از این خانم آدرس می دهد، این خانم و مجید فقط در زمینه حقوق و مقوله شخصی نسبت به یکدیگر جنجال داشتند، اما جمهوری اسلامی و مردم ایران مقوله ها و جنجال هایی دارنند که فقط شخصی و دو به دو نیستند، به عنوان مثال ملت در زمینه های حقوقی و حقوق شهروندی با حکومت مسئله دارد همچنین حیف و میل و غارت بیت المال کشور توسط حاکمیت و بی بهره بودن ملت از آن و مسئله دینی و ارزش های انسانی و غیره ...و الی آخر، اینکه آقای خاتمی چنین توصیه ای را به ملت پیشنهاد می کند، چرا رژیم اولین قدم را بر نمیدارد، بعد دید ملت در مقابل اولین قدم گذاشته شده حکومتی، چه واکنشی از خود نشان می دهد!