ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطعنامه شورای امنیت درباره فروش سلاح به گروه‌های تروریستی در جهان

شورای امنیت سازمان ملل از کشورهای جهان خواست تا هرگونه فروش و ارسال اسلحه به تروریست‌ها را متوقف کنند.

شورای امنیت سازمان ملل از کشورهای جهان خواست تا هرگونه فروش و ارسال اسلحه به تروریست‌ها را متوقف کنند.

پیشنهاد قطعنامه علیه فروش سلاح به تروریست‌هارا مصر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد.

در قطعنامه‌ای که شورای امنیت در نیویورک بر سر آن به توافق رسید گفته شده که هر کشوری که گروه‌های تروریستی همچون «دولت اسلامی» (داعش) را مسلح کند، به همان اندازه تروریست‌ها مرتکب جنایات وحشتناک می‌شود.

پیشنهاد این قطعنامه را مصر به سازمان ملل ارائه داد.

این قطعنامه همچنین خواستار اقدام قانونی علیه تأمین‌کنندگان تسلیحات و نشانه‌گذاری سلاح‌ها به‌منظور ردیابی آن‌ها شده است.

امانوئل روو، نماینده اینترپل (پلیس بین‌الملل) از کشورهای جهان خواست تا از انبارهای سلاح‌های خود بیشتر محافظت کرده و صادرات اسلحه به مقصد نهایی را کنترل کنند.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای دیگر حمله روز گذشته (چهارشنبه) به یک کاروان ناتو در نزدیکی فرودگاه قندهار در افغانستان را محکوم کرد. در این حمله دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    تکلیف تورکیه چیست؟ همه میدانند که داعش را تورکیه تسلیح کرد تا جلوی پ.ک.ک و پ.ی.د را بگیرد. اکنون هم که داعش رو به نابودی است، همین کار را با جبهه النصره و ده ها گروه تروریستی دیگر می کندو ارتش آزاد را هم تورکیه تاسیس کرد تا در سوریه دخالت کند . اکنون ارتش آزاد به سرزمین های کردنشین حمله می کند. تکلیف ایران چیست؟ همه میدانند که ایران ده ها نیروی ریز و درشت را از حشد الشعبی در عراق تا قواةالدفاع الوطنیة در سوریه و لواءالفاطمیون و لواءالزینبیون تسلیح کرد. چه کسی تعیین میکند تروریست کیست؟ رژیم تورکیه و ایران که بزرگترین تروریست های منطقه هستند، پ.ک.ک را به جرم دفاع از مردم کرد تروریست می دانند و آمریکا و اتحادیه اروپا هم همین را تایید میکنند. اما پ.ک.ک فقط از جان مردم کرد محافظت میکند. اگر پ.ک.ک تروریست است پس همۀ ملت کرد هم تروریست است. اگر پ.ک.ک نبود داعش و رژیم تورکیه و هزاران گروه و دولت دیگر تاکنون نشانی از این ملت بر روی زمین باقی نگذاشته بودند. آیا گروهی که جلوی صدها نسلکشی را گرفته تروریست است، اما دولتی که شهرهای خودش را با اف16 بمب باران میکند تروریست نیست؟ مشروعیت این تقسیم بندی ها و نامگذاری ها خیلی وقت است که زیر سوال رفته است.