ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش می‌دهد

به دلیل تحویل چندین توربین گازی زیمنس به کریمه، اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه سه شرکت روسی و سه فرد را تصویب کرد.

اتحادیه اروپا سه شرکت روسی و افرادی که توربین‌های شرکت زیمنس را به کریمه تحویل داده‌اند مجازات می‌کند. مسدود کردن دارایی‌های آن‌ها از جمله محدودیت‌های اعمال‌شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای اروپا، به‌عنوان نماینده کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه ۴ اوت / ۱۳ مردادماه این تصمیم را گرفت.

بر اساس این تصمیم، سفر اعضای شرکت‌ها و افراد تحریم‌شده به کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع و دارایی‌های آن‌ها مسدود خواهد شد.

آندره چرزوف، معاون وزیر انرژی روسیه از جمله اشخاص تحریم‌شده است.

اتحادیه اروپا الحاق کریمه، شبه‌جزیره واقع در دریای سیاه به روسیه را به‌رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل روسیه را مورد تحریم قرار داده است.

اتحادیه اروپا صادرات تجهیزات نیروگاه‌های برق به روسیه را مجاز می‌داند اما به کریمه را نه. این اتحادیه معتقد است ایجاد یک منبع انرژی مستقل در کریمه به جدایی این شبه‌جزیره از اوکراین کمک می‌کند.

شرکت آلمانی و چندملیتی زیمنس که از شرکت‌های معتبر جهانی در عرصه‌های انرژی، صنعت، پزشکی و زیرساخت‌های شهری است در تابستان ۲۰۱۶ چندین توربین گازی به روسیه تحویل داد اما بعد بستن قرارداد و دادن چنین تجهیزاتی به کریمه را ممنوع کرد.

دفتر مرکزی زیمنس در مونیخ آلمان، روسیه را مسئول تحویل توربین‌ها به کریمه می‌داند. این شرکت گفت همه کار کرده تا مانع از ارسال توربین‌ها به کریمه شود.

در پی الحاق کریمه به روسیه، تاکنون در مجموع دارایی ۴۰ نهاد و شرکت و همچنین ۱۵۳ نفر در اتحادیه اروپا مسدود و سفرشان به اروپا ممنوع اعلام شده است.

نخستین تحریم‌های اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۱۴ اعمال شدند و در حال حاضر تا ۱۵ سپتامبر نیز تمدید شده‌اند.

در آمریکا نیز پس از آن که لایحه تحریم روسیه با رأی بالای ۹۸ موافق و دو مخالف در سنا و ۴۱۹ موافق و سه مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد، روز چهارشنبه ۲ اوت / ۱۱ مرداد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این لایحه را امضاء کرد.

تحریم‌های روسیه توسط آمریکا به دلیل دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و الحاق کریمه به فدراسیون روسیه تصویب شد.

روسیه در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا در مجلس سنای این کشور اعلام کرد که ۷۵۵ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی روسیه را باید ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.