ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش کسری تجاری آمریکا در دوران ترامپ

حجم واردات آمریکا از صادراتش بیشتر است. از وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده این کسری تجاری افزایش یافته. تجارت آمریکا با ایران در این میان رقم قابل تأملی نیست.

کسری تجاری آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۷، از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده افزایش پیدا کرده است.

یک کشتی باری بزرگ کالاهایی را از خارج از آمریکا وارد بندر نیویورک می‌کند

اداره کل آمار ایالات متحده در گزارش جمعه ۴ اوت خود در واشنگتن اعلام کرده که حجم واردات آمریکا به میزان ۲۷۷ میلیارد دلار از صادرات آن بیشتر است. به این ترتیب واردات آمریکا ۱۱ درصد و به میزان ۲۷ میلیارد دلار بیشتر از صادرات آن به نسبت سال گذشته در دوران ریاست جمهوری باراک اوباماست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چین و آلمان را متهم کرده که در تجارت جهانی، روش‌هایی اتخاذ کرده‌اند که عادلانه نیست و باعث کسری تجاری آمریکا شده است.

بر اساس گزارش اداره کل آمار در واشنگتن، کسری تجاری آمریکا در تجارت با چین به نسبت سال گذشته به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و حالا به ۱۷۱ میلیارد دلار رسیده است.

کسری تجاری آمریکا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا اما تغییر محسوسی نکرده و همچنان بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار می‌شود. کسری تجاری آمریکا با مکزیک و کانادا اما رو به افزایش است.

ایران شریک مهمی برای تجارت آمریکا نیست. اما با این‌حال کسری تجاری آمریکا در تجارت با ایران هم مشاهده می‌شود. بر اساس گزارش اداره کل آمار، میزان صادرات آمریکا به ایران تا پایان ماه ژوئن ۴۲.۶ درصد کاهش یافته و به ۴۱.۳ میلیون دلار رسیده است. سال گذشته آمریکا ۷۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران اما تغییر محسوسی نکرده است.

بر اساس آماری که اداره گمرک در ایران منتشر کرده، از زمانی که دونالد ترامپ روی کار آمده است، ۶۹ قلم کالا از آمریکا به ایران وارد شده که بخشی از این کالاها بی‌اهمیت‌اند و هیچ نقشی در اقتصاد دو کشور ندارند: مکمل‌های غذایی و دارویی، سمعک، دریچه قلب، مته فرز و خون.

اقلام وارداتی به ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از ۱۲۰ عدد به ۷۰ عدد کاهش پیدا کرده.

علی خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بعد از توافق هسته‌ای واردات کالاهای مصرفی از آمریکا به ایران را منع کرد.

در سال‌های پیش از انقلاب آمریکا و آلمان غربی بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بودند. حدود ۵۰ هزار آمریکایی در ایران زندگی و کار می‌کردند و آمریکا، فناوری، تجهیزات صنعتی، کالاهای کشاورزی و مصرفی را به ایران صادر می‌کرد. همچنین ایران در سال‌های دهه ۱۳۵۰، ۵۰ تا ۷۵ درصد از برنج، گندم و غلات مورد نیاز خود را از آمریکا وارد می‌کرد.

در سال‌های بعد از انقلاب، تجارت ایران و آمریکا هر سال با نوساناتی روبرو بوده است. پس از آنکه در سال ۱۹۹۵ دولت کلینتون تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب رساند، مبادله تجاری کاهش یافت اما در سال ۲۰۰۰ آمریکا تحریم فرش و خاویار را از ایران برداشت.

انتظار می‌رفت بعد از توافق‌ هسته‌ای شرکت‌های آمریکایی در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اما چنین نشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.