ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطر و ترکیه رزمایش مشترک خود را پایان دادند

این رزمایش هم در زمین و هم در دریا برگزار شد. هدف از آن تقویت سیستم دفاعی قطر به‌ویژه در عرصه زیرساخت‌ها و تجهیزات مهم و استراتژیک این کشور بود.

رسانه‌های قطری اعلام کردند که ارتش‌های ترکیه و قطر رزمایش مشترک خود را روز دوشنبه ۷ اوت / ۱۶ مرداد پایان دادند.

به‌گزارش روزنامه الشرق قطر هدف از این رزمایش‌ها آماده‌سازی نیروهای قطر برای دفاع از «نهادهای مهم اقتصادی و زیرساخت‌ها»ی این کشور بود.

از اهداف دیگر این رزمایش‌های مشترک که از هفته گذشته آغاز شد همچنین تقویت هماهنگی و همکاری بین ترکیه و قطر عنوان شد. این دو کشور از اعضای ائتلاف جهانی ضد گروه «دولت اسلامی» (داعش) هستند.

در مرحله نخست این مانور نظامی ۲۵۰ سرباز و بیش از ۳۰ ماشین زرهی شرکت داشتند و در مرحله بعدی یگان‌های دریایی ترکیه و قطر در خلیج فارس رزمایش خود را برگزار کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که در روز دوشنبه رزمایش مشترک نظامی دو کشور در پادگان نظامی دوحیلیات واقع در شمال دوحه برگزار شد.

به‌گفته هادی راشد الشهوانی، فرمانده این رزمایش آموزش‌هایی نظیر جلوگیری از نفوذ، کنترل مجدد در مناطق مهم، هماهنگی، برنامه‌ریزی و ارزیابی موقعیت در دستور کار بود.

در رزمایش آبی دو کشور دریابان محمد بن ناصر محندی، فرمانده نیروی دریایی قطر از ناو تی‌سی‌جی گوک اووا ترکیه که هفته گذشته دوشنبه ۳۱ ژوئیه / ۹ مرداد با ۲۱۴ نفر نیروی مسلح در بندر حماد قطر لنگر انداخت، بازدید کرد.

این مانور نظامی در حالی برگزار می‌شود که بحران قطر و چهار کشور عربی همچنان ادامه دارد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از ۵ ژوئن / ۱۵ خرداد قطر را به دلیل آن‌چه حمایت از تروریسم می‌خواندند تحت فشار و تحریم قرار دادند و شروطی را برای عادی‌سازی روابط خود تعیین کردند. یکی از این شروط تعطیل کردن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور است.

ترکیه در سال ۲۰۱۴ توافقنامه‌ای امضا و بر اساس آن نخستین پایگاه نظامی خود در خاورمیانه را در قطر ایجاد کرد.

از آغاز تحریم‌های چهار کشور عربی علیه قطر، روابط تجاری و اقتصادی ترکیه و قطر گسترش یافته است.

تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران قطر و چهار کشور عربی هنوز به جایی نرسیده. کویت میانجیگر اصلی است و عمان، آمریکا، ترکیه، آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز گام‌هایی برای میانجیگری برداشته‌اند.

روز دوشنبه ۳۱ ژوئیه / ۹ مرداد قطر از عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی نزد سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت برد و این کشورها را به نقض قوانین و قراردادهای تجاری این سازمان متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.