ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در چین به قوانین مبارزه با پولشویی ربط دارد

یک مقام آگاه در وزارت بازرگانی اعلام کرده گروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ایران را زیر نظر دارد و این نظارت تهدید بزرگ‌تری از تحریم‌های آمریکاست.

یک مقام آگاه در وزارت بازرگانی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در چین به قوانین مبارزه با پولشویی ربط دارد و شخصی نیست.

یکی از شعبات بانک MERCHENT در چین (عکس: آرشیو)

رسانه‌های داخلی در روزهای گذشته از بسته شدن حساب‌های بانکی برخی ایرانی‌ها در سه بانک چین خبر داده‌ بودند. عده‌ای این بحث را پیش آورده بودند که ممکن است مسدود شدن این حساب‌ها از پیامدهای تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برنامه موشکی سپاه پاسداران بوده است. گفته شده بود که این حساب‌ها در بانک‌های ABC و ICBC و MERCHENT مسدود شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گفت‌وگو با یک مقام آگاه در اتاق بازرگانی چین و ایران اعلام کرده بود که حساب‌های مسدود شده شخصی و متعلق به دانشجویان ایرانی در چین بوده است. اکنون خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گفت‌وگوی دیگری با یکی از مقامات وزارت بازرگانی اعلام کرده که مسدود شدن این حساب‌ها به قوانین مبارزه با پولشویی ربط دارد.

به گفته این «مقام آگاه» در وزارت بازرگانی، برخی‌ از شرکت‌های پتروشیمی‌ کالا را از ایران می‌فرستادند و بارنامه را از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مثل دوبی یا عمان  ارسال می‌کردند. زمانی که می‌خواستند پول را به ایران منتقل کنند مدارک نشان می‌داد کالا برای کثال از دوبی آمده اما پول آن باید به ایران برگردد و این از نظر قوانین بانکداری خلاف است.

یکی از پیامدهای توافق هسته‌ای برای دولت جمهوری اسلامی همکاری با گروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.

مقام آگاه در وزارت بازرگانی به خبرگزاری ایلنا گفته، گروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ایران را زیر نظر دارد و این نظارت تهدید بزرگ‌تری از تحریم‌های آمریکاست.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.