ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرخصی احمد زيدآبادی تمديد شد

<p>مرخصی احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و روزنامه&zwnj;نگار زندانی، تمديد شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش ميزان خبر، احمد زيدآبادی، روزنامه&zwnj;نگار در ايران که پنج&zwnj;شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ از زندان به مرخصی آمده بود و شامگاه شنبه ۱۵ مرداد می&zwnj;بايست دوباره به زندان رجايی&zwnj;شهر کرج بازگردد، تمديد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد زيدآبادی که ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ و پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران بازداشت شد، پس از ۲۶ ماه حبس برای نخستين بار به مرخصی آمده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين عضو هيأت مديره انجمن صنفی روزنامه&zwnj;نگاران ايران در آذر ماه ١٣٨٩ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و تبعيد به گناباد و ممنوعيت دائم از فعاليت&zwnj;های اجتماعی و سياسی محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين رأی در دی&zwnj;ماه سال گذشته از سوی دادگاه تجديد نظر تأييد شد.</p> <blockquote> <p>احمد زیدآبادی به شش سال حبس و تبعيد به گناباد و ممنوعيت دائم از فعاليت&zwnj;های اجتماعی و سياسی محکوم شده است</p> </blockquote> <p>احمد زيدآبادی همچنین در فروردين&zwnj;ماه سال جاری جايزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان يونسکو در سال ۲۰۱۱ موسوم به گيلرمو کانو را دريافت کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار در پيامی به مراسم اهدای اين جايزه در روز ۱۳ ارديبهشت، نوشت: &laquo;آشکارا می&zwnj;گويم که در طول فعاليت حرفه&zwnj;ايم، هرگز به&zwnj;جز از قلم و گفتار خود از هيچ ابزار ديگری استفاده نکرده&zwnj;ام.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد زيدآبادی در سال٢٠١٠ نيز برنده جايزه قلم طلايی مؤسسه جهانی مطبوعات شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه&zwnj;ای که چند ماه پيش منتشر شد، اعلام کرد پس از انتخابات رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ &laquo;بيش از ٢٠٠ روزنامه&zwnj;نگار و وب&zwnj;نگار در ايران بازداشت و زندانی شدند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين انجمن بين&zwnj;المللی مدافع آزادی رسانه&zwnj;ها همچنين در اطلاعيه ديگری گفته ايران با دارابودن قوانين &laquo;آزادی ستيز&raquo; در عرصه آزادی بيان، با ٢٢ روزنامه&zwnj;نگار و ۱۶ وب&zwnj;نگار زندانی در ميان ١٧٨ کشور جهان در رده ۱۷۵ رده&zwnj;بندی سالانه گزارشگران بدون مرز و از جمله در فهرست &laquo;کشورهای دشمن اينترنت&raquo; قرار دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران بدون مرز، ايران را &laquo;بزرگ&zwnj;ترين&raquo; زندان روزنامه&zwnj;نگاران در خاورمیانه می&zwnj;داند و آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهور اين کشور را &laquo;دشمن آزادی مطبوعات&raquo; می&zwnj;نامد.</p> <p>&nbsp;</p>

مرخصی احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و روزنامه‌نگار زندانی، تمديد شد.

به گزارش ميزان خبر، احمد زيدآبادی، روزنامه‌نگار در ايران که پنج‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ از زندان به مرخصی آمده بود و شامگاه شنبه ۱۵ مرداد می‌بايست دوباره به زندان رجايی‌شهر کرج بازگردد، تمديد شد.

احمد زيدآبادی که ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ و پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران بازداشت شد، پس از ۲۶ ماه حبس برای نخستين بار به مرخصی آمده بود.

اين عضو هيأت مديره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران در آذر ماه ١٣٨٩ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و تبعيد به گناباد و ممنوعيت دائم از فعاليت‌های اجتماعی و سياسی محکوم شد.

اين رأی در دی‌ماه سال گذشته از سوی دادگاه تجديد نظر تأييد شد.

احمد زیدآبادی به شش سال حبس و تبعيد به گناباد و ممنوعيت دائم از فعاليت‌های اجتماعی و سياسی محکوم شده است

احمد زيدآبادی همچنین در فروردين‌ماه سال جاری جايزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان يونسکو در سال ۲۰۱۱ موسوم به گيلرمو کانو را دريافت کرد.

اين روزنامه‌نگار در پيامی به مراسم اهدای اين جايزه در روز ۱۳ ارديبهشت، نوشت: «آشکارا می‌گويم که در طول فعاليت حرفه‌ايم، هرگز به‌جز از قلم و گفتار خود از هيچ ابزار ديگری استفاده نکرده‌ام.»

احمد زيدآبادی در سال٢٠١٠ نيز برنده جايزه قلم طلايی مؤسسه جهانی مطبوعات شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه‌ای که چند ماه پيش منتشر شد، اعلام کرد پس از انتخابات رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ «بيش از ٢٠٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در ايران بازداشت و زندانی شدند.»

اين انجمن بين‌المللی مدافع آزادی رسانه‌ها همچنين در اطلاعيه ديگری گفته ايران با دارابودن قوانين «آزادی ستيز» در عرصه آزادی بيان، با ٢٢ روزنامه‌نگار و ۱۶ وب‌نگار زندانی در ميان ١٧٨ کشور جهان در رده ۱۷۵ رده‌بندی سالانه گزارشگران بدون مرز و از جمله در فهرست «کشورهای دشمن اينترنت» قرار دارد.

گزارشگران بدون مرز، ايران را «بزرگ‌ترين» زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه می‌داند و آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور اين کشور را «دشمن آزادی مطبوعات» می‌نامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • abed tavancheh azad shod

    کم مانده که هواداران تئوری تو طئه و غرب ستیز ها بگویند اصلا پلیس فرانسه به دستور شخص رییس جمهور ان بختیار را کشت ! انهم در راستای طرح گوادلوپ که حزب توده و فدایی و مجاهد برای ان سر و دست میشکستند . و روسیه بزرگترین برنده ان بود . آقا دست بردارید . چرا چپ ها ( توده ای ها ، فدایی ها ، مجاهدین ) و سلطنت طلبان ( شاهزاده رضا پهلوی ) بیانیه رسمی نمیدهند تا در مورد این ماکیاولیست سیاست باز رجز خوان که سرش را در بازیهای پشت پرده و همکاری های پنهان با جمهوری اسلامی ، صدام ، امریکا ، انگلیس ، .... به باد داد ، شک ها بر طرف شود ؟ چگونه این فرد خواهان ملاقات با خمینی در پاریس بود ، از سفیران انگلیس و امریکا دوسیه داشت برای نخست وزیر شدن ، میخواست علیه اکثریت مردم در خیابان با زور ارتشی که به او اعتماد نداشت و فریبکاری و ساخت و پاخت پشت پرده رژیم سلطنتی را نجزات دهد ؟ در حالیکه ژنرال های ارتش و شاه بریده بودند ؟ چطور به نصایح بزرگان حزب اش مثل صدیقی گوش نداد ، سنجابی و فروهر را کنار زد ؟ آیا او فکر میکرد که مثل صدام و قذافی و اسد میتوانست با کشتار و ساخت و پاخت پشت پرده با قدرتهای جهانی از جیب مردم ایران میتوانست یک انقلاب را به شکست بکشاند ؟ آنروز خمینی محبوب مردم بود . حتا امروز هم که اسلام فقاهتی استالینیستی دستش پیش مردم رو شده نمیتوان با چنین آرسن لوپن بازی رژیم عوض کرد . خودش در ارتش فرانسه خدمت کرده . پسرش پلیس فرانسه بوده . همه حیات سیاسی اش در فرانسه بوده . اما هیچ سندی از چگونگی فرار او به فرانسه و رابطه او با فرانسویان قبل و بعد از انقلاب در دست نیست ؟ سیتیزن شیپ او چه بوده ؟ اینهمه ایرانی مبارز در ایران سالها در برابر استبداد در دو رژیم ایستادند ، جز بر اصلاح و دموکراسی و آزادی و وطن پرستی راه دیگری نرفتند . زندانی شدند ، شکنجه شدند ، کشته شدند . حالا برای یک مهره مشکوک بت سازی میکنید ؟