ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰۰ هزار نفر از سوری‌های آواره به خانه‌های خود بازگشته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۶۰۰ هزار نفر از سوری‌های آواره به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۶۰۰ هزار نفر از سوری‌های آواره به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

هزاران نفر از آوارگان سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند ـ عکس از آرشیو

بنا به این گزارش، شمار سوری‌های بازگشته به خانه در طول هفت ماه گذشته تقریباً به همان تعداد آن‌ها در کل سال ۲۰۱۶ است.

بیشتر کسانی که بازگشته‌اند در داخل سوریه از خانه و کاشانه خود آواره شده بودند. پس از آن‌ها شمار کسانی که به‌ترتیب در ترکیه، لبنان، اردن و عراق پناهجو شده بودند قرار دارند.

به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، یک چهارم این جمعیت گفته‌اند که می‌خواهند از اموال خود محافظت کنند. دیگران بهبود وضعیت اقتصادی در منطقه خانه خود را دلیل بازگشت دانسته‌اند.

اکثریت بالایی از این افراد به منطقه حلب بازگشته‌اند. شهر بزرگ حلب از ماه دسامبر سال گذشته میلادی در کنترل نیروهای رژیم بشار اسد قرار دارد.

در مجموع به‌دلیل جنگ در سوریه بیش از ۱۰ میلیون نفر سوری آواره شدند که این تعداد نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ۳۰ ژوئن / ۹ تیر سال جاری اعلام کرده بود ۴۴۰ هزار نفر که در داخل سوریه آواره شده بودند و ۳۱ هزار نفر از سوری‌های ساکن کشورهای عربی همسایه، راه خانه‌های خود را در پیش گرفتند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.