ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه درگيری بين پليس و جوانان خشمگين در لندن

<p>ناآرامی&zwnj;های لندن که از سه روز پيش آغاز شده، روز گذشته نيز با درگيری نيروهای پليس و جوانان خشمگين ادامه يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش يورونيوز، اين درگيری&zwnj;ها در پی اعتراض گروهی به کشته&zwnj;شدن مارک دوگان در تاتنهام آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين جوان ۲۹ ساله روز پنجشنبه چهارم اوت ۲۰۱۱ ( ۱۳ مرداد ۱۳۹۰) پس از درگيری مسلحانه با پليس در منطقه تاتنهام در شمال لندن بر اثر اصابت گلوله کشته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معترضان خواهان تحقيق درباره علت مرگ اين جوان و پليسی که به سمت او تيراندازی کرده، هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با گسترش دامنه درگيری&zwnj;ها در چهار منطقه انفيلد، والتامستو، والتام فارست در شمال و بريکستون در جنوب لندن، گزارش شده در اين مناطق معترضان به مغازه&zwnj;ها حمله و اموال آن&zwnj;ها را غارت کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جوانان خشمگين برای ابراز نارضايتی خود، اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش&zwnj;زا به سوی پليس کرده&zwnj;اند. در اين درگيری&zwnj;ها، دست کم ۲۹ نفر از جمله سه مأمور پليس زخمی شده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>با گسترش دامنه درگيری&zwnj;ها در چهار منطقه انفيلد، والتامستو، والتام فارست در شمال و بريکستون در جنوب لندن، گزارش شده در اين مناطق معترضان به مغازه&zwnj;ها حمله و اموال آن&zwnj;ها را غارت کرده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>پليس در اين درگيری&zwnj;ها ده&zwnj;ها نفر را بازداشت کرده و تا کنون ۵۵ نفر را مورد بازجويی قرار داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين خبرگزاری رويترز گزارش داده کريستين جونز، فرمانده پليس انفيلد گفته پليس لندن نيروهای بيشتری را در سراسر اين شهر به حالت آماده&zwnj;باش درآورده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در بيانيه&zwnj;ای گفته: &laquo;هر کس که تصور می&zwnj;کند می&zwnj;تواند به بهانه رخدادهای اخير مرتکب جرم شود، با پاسخ سرسخت ما رو به رو خواهد شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته پلس لندن در اثر پرتاب سنگ و بطری از سوی معترضان ۲۶ افسر پليس مجروح شدند و &laquo;آشوب&zwnj;گران&raquo; بانک&zwnj;ها، فروشگاه&zwnj;ها و دفاتر مشاوره را غارت کرده&zwnj;آند و سه خودروی گشت پليس را نزديک ايستگاه پليس تاتنهام به آتش کشيدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خشونت&zwnj;ها در حالی در لندن افزايش يافته که اين شهر در سال ۲۰۱۲ ميزبان المپيک است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری فرانسه نيز گزارش داده پليس لندن تحقيقات گسترده&zwnj;ای را درباره اين آشوب&zwnj;ها که &laquo;بدترين&raquo; آشوب&zwnj; در لندن طی ساليان اخير توصيف شده، آغاز کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دفتر ديويد کامرون، نخست وزير بریتانيا خشونت&zwnj;ها را &laquo;مطلقاً غير قابل پذيرش&raquo; خوانده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آدريان هانستاک، فرمانده پلس لندن نيز کشته شدن مارک دوگان را &laquo;بسيار تأسف برانگيز&raquo; خوانده و گفته تحقيقاتی برای مشخص شدن چگونگی کشته شدن وی انجام می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين خانم ترزا می، وزير کشور بريتانيا ماهيت خشونت&zwnj;های گسترده در لندن را &laquo;جنايت&zwnj;کارانه&raquo; ناميده و گفته کسانی که در اين &laquo;آشوب&zwnj;ها و اوباش&zwnj;گری&raquo; دست داشته&zwnj;اند، مجازات می&zwnj;شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رامین مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایرن نیز از دولت بریتانیا خواسته تا از برخورد &laquo;خشونت&zwnj;آمیز&raquo; با معترضان خودداری کند.<br /> &nbsp;</p>

ناآرامی‌های لندن که از سه روز پيش آغاز شده، روز گذشته نيز با درگيری نيروهای پليس و جوانان خشمگين ادامه يافت.

به گزارش يورونيوز، اين درگيری‌ها در پی اعتراض گروهی به کشته‌شدن مارک دوگان در تاتنهام آغاز شد.

اين جوان ۲۹ ساله روز پنجشنبه چهارم اوت ۲۰۱۱ ( ۱۳ مرداد ۱۳۹۰) پس از درگيری مسلحانه با پليس در منطقه تاتنهام در شمال لندن بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

معترضان خواهان تحقيق درباره علت مرگ اين جوان و پليسی که به سمت او تيراندازی کرده، هستند.

با گسترش دامنه درگيری‌ها در چهار منطقه انفيلد، والتامستو، والتام فارست در شمال و بريکستون در جنوب لندن، گزارش شده در اين مناطق معترضان به مغازه‌ها حمله و اموال آن‌ها را غارت کرده‌اند.

جوانان خشمگين برای ابراز نارضايتی خود، اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سوی پليس کرده‌اند. در اين درگيری‌ها، دست کم ۲۹ نفر از جمله سه مأمور پليس زخمی شده‌اند.

با گسترش دامنه درگيری‌ها در چهار منطقه انفيلد، والتامستو، والتام فارست در شمال و بريکستون در جنوب لندن، گزارش شده در اين مناطق معترضان به مغازه‌ها حمله و اموال آن‌ها را غارت کرده‌اند

پليس در اين درگيری‌ها ده‌ها نفر را بازداشت کرده و تا کنون ۵۵ نفر را مورد بازجويی قرار داده است.

همچنين خبرگزاری رويترز گزارش داده کريستين جونز، فرمانده پليس انفيلد گفته پليس لندن نيروهای بيشتری را در سراسر اين شهر به حالت آماده‌باش درآورده است.

وی در بيانيه‌ای گفته: «هر کس که تصور می‌کند می‌تواند به بهانه رخدادهای اخير مرتکب جرم شود، با پاسخ سرسخت ما رو به رو خواهد شد.»

به گفته پلس لندن در اثر پرتاب سنگ و بطری از سوی معترضان ۲۶ افسر پليس مجروح شدند و «آشوب‌گران» بانک‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر مشاوره را غارت کرده‌آند و سه خودروی گشت پليس را نزديک ايستگاه پليس تاتنهام به آتش کشيدند.

خشونت‌ها در حالی در لندن افزايش يافته که اين شهر در سال ۲۰۱۲ ميزبان المپيک است.

خبرگزاری فرانسه نيز گزارش داده پليس لندن تحقيقات گسترده‌ای را درباره اين آشوب‌ها که «بدترين» آشوب‌ در لندن طی ساليان اخير توصيف شده، آغاز کرده است.

دفتر ديويد کامرون، نخست وزير بریتانيا خشونت‌ها را «مطلقاً غير قابل پذيرش» خوانده است.

آدريان هانستاک، فرمانده پلس لندن نيز کشته شدن مارک دوگان را «بسيار تأسف برانگيز» خوانده و گفته تحقيقاتی برای مشخص شدن چگونگی کشته شدن وی انجام می‌شود.

همچنين خانم ترزا می، وزير کشور بريتانيا ماهيت خشونت‌های گسترده در لندن را «جنايت‌کارانه» ناميده و گفته کسانی که در اين «آشوب‌ها و اوباش‌گری» دست داشته‌اند، مجازات می‌شوند.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایرن نیز از دولت بریتانیا خواسته تا از برخورد «خشونت‌آمیز» با معترضان خودداری کند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    دولتمردان ایران باید از عکس العمل و روش پلیس و دولتمردان انگلیس در رابطه با این تظاهرات و درگیریها درس بگیرند و انرا با اعمال و رفتار های خود و پلیس و سپاه مقایسه نمایند.ضمنا مسئولین میزان جریمه و حبس را مقایسه کنند و بفهمند که دادگستری ایران تا چه اندازه ای مستقل است و بی طرفی قضات در چه سطحی می باشد.پس از این مقایسه از مسئولین خواهش میکنم که در رابطه با معترضین غیر وابسطه به اجنبی تجدید نظر اساسی نمایند و نسبت به ازادی انان اقدام عاجل صورت پذیرد.

  • کاربر مهمان

    چطور اگر همین اتفاقات در ایران رخ بدهد می شود اعتراضات مسالمت آمیز مدنی شهروندان؟اما اگر در لندن باشد آشوب های اراذل و اوباش است؟

  • تهران

    اين جوان ۲۹ ساله روز پنجشنبه چهارم اوت ۲۰۱۱ ( ۱۳ مرداد ۱۳۹۰) "پس از درگيری مسلحانه با پليس "در منطقه تاتنهام در شمال لندن بر اثر اصابت گلوله کشته شد. آیا طرفین مسح بودند؟ همچنين خانم ترزا می، وزير کشور بريتانيا ماهيت خشونت‌های گسترده در لندن را «جنايت‌کارانه» ناميده و گفته کسانی که در اين «آشوب‌ها و اوباش‌گری» دست داشته‌اند، مجازات می‌شوند. آیا منشا نا آرامی ها هم جنایت کارانه بوده است؟ رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایرن نیز از دولت بریتانیا خواسته تا از برخورد «خشونت‌آمیز» با معترضان خودداری کند آیا هیچ کس دیگری درخواست خود داری از خشونت از طرفین نکرده است؟ آدم را یاد روپرت مرداک و پرس تی وی می اندازید. آیا رادیو زمانه هم رفته داخل این chain ?

  • کاربر مهمان

    اقا منصور عضو غیر رسمی سپاه . این حرف ها به دهنت که بوی خون می ده خیلی گندهاست گفته باشم