ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنس: دیکتاتوری در ونزوئلا غیرقابل قبول است

تهدیدات ترامپ علیه ونزوئلا با واکنش تند کشورهای آمریکای لاتین مواجه شد. معاون ترامپ سفر خود به این کشورها را آغاز کرد. او نسبت به دیکتاتوری شدن ونزوئلا هشدار داد.

ترامپ پس از تهدید نظامی ونزوئلا انتقادهای زیادی را از سوی کشورهای آمریکای لاتین دریافت کرد. اکنون معاون او به این کشورها سفر کرده. او می‌گوید ونزوئلا به سوی دیکتاتوری می‌رود.

کنفرانس مطبوعاتی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در نخستین ایستگاه خود در دیدار از کشورهای آمریکای لاتین به کلمبیا رفت و در آن‌جا در یک کنفرانس مطبوعاتی با خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در شهر کارتاگنا شرکت کرد.

پنس در این کنفرانس گفت که ونزوئلا در مسیر یک نظام دیکتاتوری قرار دارد و ایالات متحده دیکتاتوری در این کشور را نمی‌پذیرد.

او همچنین گفت به‌زودی تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال خواهد شد و گزینه‌های مختلفی در مورد ونزوئلا روی میز قرار دارند.

پنس در همین حال افزود یک راه حل مسالمت‌آمیز برای ناآرامی‌ها و آشوب‌های سیاسی در این کشور هنوز امکان‌پذیر است.

خوان مانوئل سانتوس نیز در این دیدار گفت دخالت نظامی در ونزوئلا نباید مورد توجه قرار گیرد.

مایک پنس پس از دیدار از کلمبیا به آرژانتین، شیلی و پاناما سفر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه، ۱۱ اوت / ۲۰ مرداد درباره بحران سیاسی ونزوئلا گفته بود که «ما گزینه‌های زیادی برای [واکنش به] ونزوئلا داریم؛ حتی اگر لازم باشد یک گزینه نظامی احتمالی.» این تهدید ترامپ از سوی کشورهای آمریکای لاتین با انتقادهای تندی روبه‌رو شد.

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در پاسخ به سخنان ترامپ تهدید او را اقدامی ناشی از «دیوانگی» دانست.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پیش از تهدید ترامپ خواهان گفت‌وگوی تلفنی با او شده بود. اما کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ پس از بازگشت دموکراسی به ونزوئلا از سخن‌گفتن با مادورو استقبال می‌کند.

مقام‌های ونزوئلا از مدت‌ها قبل آمریکا را به طراحی عملیات نظامی برای حمله به آن کشور متهم می‌کردند. یکی از ژنرال‌های سابق این کشور پیش از این گفته بود که ونزوئلا برای مقابله با چنین اتفاقی سامانه‌های موشکی دفاعی در امتداد سواحل خود مستقر کرده است. پنتاگون ادعای طراحی حمله به ونزوئلا را «بی‌پایه ‌و ‌اساس» خوانده بود.

در آغاز ماه اوت نیز آمریکا نیکولاس مادورو را «دیکتاتور» نامید و تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه او اعمال کرد. در پی گشایش مجلس مؤسسان ونزوئلا، روز چهارشنبه ۹ اوت / ۱۸ مرداد دولت آمریکا هشت مقام رسمی ونزوئلا، از جمله آدان چاوز برادر هوگو چاوز رئیس‌جمهوری سابق این کشور را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این افراد در ایجاد مجلس مؤسسان این کشور شرکت داشتند.

انتخابات مجلس مؤسسان ونزوئلا ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد برگزار شد که متضمن اختیارات بیشتر برای نیکولاس مادروست. دولت بر خلاف اپوزیسیون این انتخابات را موفقیت‌آمیز خواند اما این بیم وجود دارد که مجلس مؤسسان جایگزین پارلمان شود و سوسیالیست‌ها به تنها قدرت حاکم بدل گردند.

ونزوئلا در ماه‌های اخیر بحران سیاسی و اقتصادی فراگیری را از سرمی‌گذراند. نیکلاس مادورو، به دنبال تثبیت هرچه بیشتر قدرت خود است و مخالفان او را به دیکتاتوری و سرکوب متهم می‌کنند.

از آغاز ماه آوریل تاکنون ۱۲۰ نفر در اعتراضات خیابانی در این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.