ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضع جسمی کيوان صميمی «خطرناک» است

<p>وضع جسمی کيوان صميمی، روزنامه&zwnj;نگار زندانی در ايران، &laquo;خطرناک&raquo; گزارش شده است.</p> <!--break--> <p><br /> تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ خبر داد کيوان صميمی دارای بيماری &laquo;پرخطری&raquo; است اما مسئولان زندان از انتقال وی به بيمارستان &laquo;خودداری می&zwnj;کنند.&raquo;&nbsp;</p> <p>جرس افزود اين روزنامه&zwnj;نگار از قسمت کبد دچار بيماری و عارضه&zwnj;ای شده که می&zwnj;تواند برای او &laquo;خطرناک&raquo; باشد.&nbsp;</p> <p>کيوان صميمی، مديرمسئول ماهنامه توقيف&zwnj;شده نامه، عضو شورای فعالان ملی - مذهبی، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، عضو شورای ملی صلح، عضو کميته پی&zwnj;گيری بازداشت&zwnj;های خودسرانه و عضو کميته دفاع از حق تحصيل است.&nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار در دادگاه بدوی به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنيت ملی&raquo; به شش سال حبس تعزيری و محروميت هميشگی از فعاليت&zwnj;های سياسی محکوم شد.</p> <blockquote> <p>بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه&zwnj;نگار در ايران بازداشت شده&zwnj;اند که شماری از آن&zwnj;ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند</p> </blockquote> <p>شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران مدت زمان حبس اين روزنامه&zwnj;نگار را تأييد کرد اما محروميت وی را به ۱۵ سال کاهش داد.&nbsp;</p> <p>پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، ده&zwnj;ها خبرنگار و روزنامه&zwnj;نگار در ايران بازداشت شدند.</p> <p>بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه&zwnj;نگار در ايران بازداشت شده&zwnj;اند که شماری از آن&zwnj;ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.&nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به&zwnj;عنوان &laquo;بزرگ&zwnj;ترين&raquo; زندان روزنامه&zwnj;نگاران در خاورميانه نام می&zwnj;برد.<br /> <br /> در آخرين جدول رده&zwnj;بندی کشورها در جهان از نظر آزادی مطبوعات که توسط سازمان گزارشگران بدون مرز تهيه شده، ايران ميان ۱۷۸ کشور حاضر در اين رده&zwnj;بندی در رتبه ۱۷۵ جای گرفته است.<br /> <br /> طبق اين اين گزارش که به بررسی وضعيت آزادی رسانه&zwnj;ها در جهان از اول سپتامبر ۲۰۰۹ تا اول سپتامبر ۲۰۱۰ (۱۰ شهريور ۱۳۸۸ تا ۱۰ شهريور ۱۳۸۹) پرداخته، ايران پس از ترکمنستان، کره شمالی و اريتره در پايين&zwnj;ترين مکان جدول رده&zwnj;بندی کشورها قرار گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p>

وضع جسمی کيوان صميمی، روزنامه‌نگار زندانی در ايران، «خطرناک» گزارش شده است.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ خبر داد کيوان صميمی دارای بيماری «پرخطری» است اما مسئولان زندان از انتقال وی به بيمارستان «خودداری می‌کنند.» 

جرس افزود اين روزنامه‌نگار از قسمت کبد دچار بيماری و عارضه‌ای شده که می‌تواند برای او «خطرناک» باشد. 

کيوان صميمی، مديرمسئول ماهنامه توقيف‌شده نامه، عضو شورای فعالان ملی - مذهبی، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، عضو شورای ملی صلح، عضو کميته پی‌گيری بازداشت‌های خودسرانه و عضو کميته دفاع از حق تحصيل است. 

اين روزنامه‌نگار در دادگاه بدوی به اتهام «تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنيت ملی» به شش سال حبس تعزيری و محروميت هميشگی از فعاليت‌های سياسی محکوم شد.

بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه‌نگار در ايران بازداشت شده‌اند که شماری از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به‌سر می‌برند

شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران مدت زمان حبس اين روزنامه‌نگار را تأييد کرد اما محروميت وی را به ۱۵ سال کاهش داد. 

پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، ده‌ها خبرنگار و روزنامه‌نگار در ايران بازداشت شدند.

بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران در دو سال گذشته ۱۰۸ روزنامه‌نگار در ايران بازداشت شده‌اند که شماری از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به‌سر می‌برند. 

سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به‌عنوان «بزرگ‌ترين» زندان روزنامه‌نگاران در خاورميانه نام می‌برد.

در آخرين جدول رده‌بندی کشورها در جهان از نظر آزادی مطبوعات که توسط سازمان گزارشگران بدون مرز تهيه شده، ايران ميان ۱۷۸ کشور حاضر در اين رده‌بندی در رتبه ۱۷۵ جای گرفته است.

طبق اين اين گزارش که به بررسی وضعيت آزادی رسانه‌ها در جهان از اول سپتامبر ۲۰۰۹ تا اول سپتامبر ۲۰۱۰ (۱۰ شهريور ۱۳۸۸ تا ۱۰ شهريور ۱۳۸۹) پرداخته، ايران پس از ترکمنستان، کره شمالی و اريتره در پايين‌ترين مکان جدول رده‌بندی کشورها قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.