ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در حمله یک کامیون به مردم در بارسلون

در یکی از پر رفت و آمدترین مناطق توریستی بارسلون فردی با یک ون به روی جمعیت راند و دست‌کم ۱۳ نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرد.

بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۷ اوت / ۲۶ مرداد یک کامیون کوچک در شهر بارسلون به روی جمعیت راند و دست‌کم ۱۳ نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرد.

آمبولانس حاضر در بلوار «رامبلا»ی بارسلون

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس بخش کاتالان اسپانیا اعلام کرد این حادثه در بلوار پر رفت و آمد «رامبلا» رخ داد که هر روز هزاران گردشگر خارجی از آن دیدن می‌کنند.

پلیس گفته است: «تصادف عظیم در بلوار رامبلا بارسلون رخ داده و فردی با یک ون سفید رنگ دست‌کم یک نفر را کشته و چندین نفر را مجروح کرده است.»

این منطقه توسط مأموران امنیتی بسته شد و پنج آمبولانس و نزدیک به ۲۰ خودروی پلیس به محل حادثه رفتند. مردم که سراسیمه شده بودند به مغازه‌ها و کافه‌ها پناه بردند.

پلیس این اقدام را «تروریستی» خوانده است.

در ماه‌های گذشته چندین عملیات تروریستی مشابه با خودرو توسط عوامل گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اروپا انجام شده است.

۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر سال گذشته یک مرد تونسی‌تبار به نام حمد لهویج بوهلال با یک کامیون به جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند حمله کرد. در این حمله دست‌کم ۸۴  نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی فردی به نام انیس عامری با کامیون به جمعیت حاضر در بازار کریسمس برلین راند و ۱۲ نفر را کشت. در ۲۲ مارس/ ۲ فروردین سال جاری نیز فردی به نام خالد مسعود در لندن با یک خودرو به پیاده‌رو پل وستمینستر در کنار پارلمان بریتانیا وارد شد، عده‌ای را زیر گرفت و یک مأمور پلیس را هم با چاقو به قتل رساند و خود با گلوله پلیس از پای درآمد. در جریان این حمله پنج نفر از جمله یک مأمور پلیس کشته شدند.

مسوولیت تمامی این عملیات تروریستی را داعش برعهده گرفته است.

در سال ۲۰۱۰ نیز شبکه القاعده، که زمانی افراد داعش نیز در این شبکه بودند از هواداران خود خواسته بود که از کامیون به‌عنوان سلاح استفاده کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.