ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی ۳۱ مرداد

پیام تجمع بازنشستگان به نمایندگان مجلس و دولت دوازدهم: در انتظار برآورده شدن مطالباتمان هستیم. در طرح و تصویب قوانین منافع بازنشستگان را در نظر بگیرید.

بازنشستگان کشور تصمیم دارند ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد مقابل مجلس تجمع کنند. فعالان تشکل‌های بازنشستگان بسیاری از استان‌ها اعلام کرده‌اند در این تجمع شرکت می‌کنند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با صدور بیانیه‌ای از مطالبات بازنشستگان حمایت کرده و خواستار تحقق آن شده است.

عکس از آرشیو- یکی از تجمعات بازنشستگان

برگزاری اجتماع مقابل مجلس همزمان با رای اعتماد مجلس به دولت دوازدهم حاوی یک پیام از سوی بازنشستگان به نمایندگان و دولت است: در انتظار برآورده شدن مطالباتمان هستیم. در طرح و تصویب قوانین، منافع بازنشستگان را در نظر بگیرید.

در پی افزایش مشکلات معیشتی بازنشستگان در سال‌های اخیر، آن‌ها تجمعات متعددی در سطح شهرها و در سطح سراسری برگزار کرده‌اند.

یکی از آخرین تجمعات بازنشستگان، تجمع گسترده هزاران بازنشسته مقابل مجلس در روز ۱۰ اسفند سال ۹۵ بود. مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ بود و شرکت‌کنندگان در این تجمع که از نقاط مختلف ایران به تهران آمده بودند، خواستار توزیع عادلانه بودجه سال ۹۶ و همسان‌سازی حقوق ها شدند. آن‌ها از جمله شعار دادند: «نوبت ما که میشه/خزانه خالی میشه. یه اختلاس کم بشه/ مشکل ما حل میشه. باز نشسته به پاخیز/ برای رفع تبعیض. این همه بی‌عدالتی/ هرگز ندیده ملتی»

در‌ فراخوان تظاهرات ۳۱ مرداد، به دستاوردهای تلاش‌های کنونی بازنشستگان اشاره شده و آمده است که مطالبات آنان هنوز برآورده نشده‌ است.

  • یکی از کلیپ‌های فراخوان به تجمع ۳۱ مرداد بازنشستگان که حاوی صحنه‌هایی از تجمعات پرشمار آنان در سال‌های اخیر است

«پیشکسوتان پیشرو» در توضیح دستاوردهای خود تا به امروز نوشته‌اند دولت تاکنون متقبل شده است حقوق بازنشستگان را در یک بازه زمانی پنج ساله همتراز کند و قرار است برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته، در لایحه بودجه ردیفی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

خواست بازنشستگان اما «اجرای دقیق و صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری» است. دولت و مجلس هم باید قوانین را با در نظر گرفتن منافع بازنشستگان تنظیم کنند.

«شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» در بیانیه‌ای که برای حمایت از مطالبات بازنشستگان منتشر کرده، نوشته است: «کسانی که امروز در زمره بازنشستگان جامعه هستند، همانانی‌اند که بهترین روزهای عمر خویش را در راه خدمت به مردم و کشور صرف کرده‌اند و انتظاری جز این ندارند که در دوران سالخوردگی از آرامشی نسبی برخوردار باشند و بدون اندیشه‌ "نان" زندگی کنند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از دولت دوازدهم خواسته رسیدگی به مشکلات و معضلات پیشکسوتان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

تاکنون بازنشستگان و فعالان تشکل‌های بازنشستگی بسیاری از شهرها و استان‌ها اعلام کرده‌اند در تظاهرات روز ۳۱ مرداد در تهران شرکت خواهند کرد.

«پیشکسوتان کشوری» فعالیت گسترده‌ای برای برگزاری تجمع خود آغاز کرده‌اند. آنان روز ۲۵ مرداد در نامه‌ای به وزارت کشور خواستار تامین امنیت تظاهرات ۳۱ مرداد شده‌اند. چندین پوستر و کلیپ ویدیویی هم برای دعوت به این تجمع در فضای مجازی منتشر شده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.