ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصادف ناو آمریکا با نفت‌کش لیبریا

حادثه در شرق تنگه مالاکا اتفاق افتاد. تعداد زیادی ملوان مجروح شدند. ۱۰ ملوان هم در حال حاضر مفقودالاثرند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیام داد.

در شرق تنگه مالاکا در سنگاپور یک نفت‌کش ۱۸۳ متری با یک ناو ۱۵۴ متری نیروی دریایی آمریکا تصادف کرد. تعداد زیادی ملوان مجروح شدند. ۱۰ ملوان هم در حال حاضر مفقودالاثرند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیام داد.

ناو جان اس مک‌کین

دلیل این حادثه و میزان خسارت به ناو و نفت‌کش هنوز مشخص نشده. نیروی دریایی آمریکا بلافاصله بعد از وقوع این حادثه عملیات امدادرسانی به ملوانان سانحه‌دیده را آغاز کرد. نیروی هوایی سنگاپور با اعزام چندین فروند هلیکوپتر، در این عملیات از نیروی دریایی آمریکا پشتیبانی می‌کند.

ناو سانحه‌دیده، «جان اس مک‌کین» نام دارد و ساعت ۵ و ۲۴ دقیقه دوشنبه با نفت‌کش «آلنیک ام سی» تصادف کرد.

نفت‌کش «آلنیک ام سی» با پرچم لیبریا حرکت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی با ملوانان سانحه‌دیده اظهار همدردی کرد. جان مک‌کین، سناتور آمریکایی که ناو هواپیماپر سانحه‌دیده را به نام پدر او نامیده‌اند نیز همدردی خود را با سانحه‌دیدگان بیان کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ناو آمریکایی آسیب دیده است. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که در اثر این حادثه نفت خام و بنزین به دریا نریخته و محیط زیست را فعلاً آلوده نکرده است. خسارت اما جزئی‌ست و ناو آمریکایی همچنان به حرکت خود به سمت بندرگاه ادامه می‌دهد.

ناو «جان اس مک‌کین» از شرق تنگه مالاکا به طرف بندرگاهی در سنگاپور حرکت می‌کرد که این سانحه اتفاق افتاد.

«جان اس مک‌کین» سال ۱۹۹۲ به آب انداخته شده و به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا تعلق دارد. این ناو در بندر یوکوزوکا ژاپن پهلو می‌گیرد و ۲۳۰ خدمه دارد.

مقامات سنگاپوری اعلام کرده‌اند که خدمه نفت‌کش «آنیک ام سی» مجروح نشده‌. این نفت‌کش که مواد شیمیایی هم می‌تواند حمل کند اندکی آسیب دیده است.

دو ماه پیش ناو فیترجزالد نیروی دریایی آمریکا در آب‌های سرزمینی ژاپن با یک کشتی باری عظیم تصادف کرد و خسارت فراوانی دید. کشتی باری که با پرچم فیلیپین حرکت می‌کرد و از نظر قد و اندازه چهار برابر بزرگ‌تر از ناو فیتزجرالد بود خسارت چندانی ندید. بعد از سانحه، نیروی دریایی آمریکا سه نفر از فرماندهان ناو فیتزجرالد را اخراج کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.