ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ استراتژی تازه آمریکا در افغانستان را اعلام خواهد کرد

به دلیل اهمیت روابط آمریکا با پاکستان و حمایت این کشور از گروه‌های جهادی تعیین استراتژی در جنگ افغانستان دشوار بوده. ترامپ اما سرانجام به تصمیم رسیده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ درباره استراتژی آمریکا در جنگ افغانستان تصمیم لازم را گرفته. ترامپ در سخنانی که بامداد سه‌شنبه ۲۲ اوت خطاب به سربازان آمریکایی و ملت آمریکا ایراد خواهد کرد، رئوس استراتژی تازه آمریکا در جنگ افغانستان را اعلام می‌کند.

گروهی از سربازان آمریکایی در افغانستان

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش جمعه ۱۸ اوت در اجلاسی در کمپ دیوید درباره استراتژی آمریکا در جنگ افغانستان با یکدیگر گفت‌وگو کردند. استیو بنن، مشاور ارشد ترامپ که در روز برگزاری این اجلاس به دلیل اختلافش با رئیس جمهور آمریکا بر سر بحران‌های داخلی استعفا داد، با درخواست فرماندهان نظامی آمریکایی در افغانستان مبنی بر افزایش تعداد سربازان مخالف بود. او پیشنهاد داده بود که به جای اعزام سرباز بیشتر، نیروهای مسلح خصوصی در افغانستان به کار گرفته شوند.

یک مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که به احتمال زیاد دونالد ترامپ با افزایش تعداد سربازان در افغانستان موافقت خواهد کرد، اما نه به تعدادی که فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان تقاضا کرده‌اند. در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان مستقرند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ژوئن سال جاری موافقت ترامپ را برای اعزام ۳۸۰۰ سرباز دیگر به افغانستان به دست آورده بود. اما به این دلیل که استراتژی آمریکا در جنگ افغانستان می‌بایست تغییر کند، اعزام این سربازان به افغانستان به تعویق افتاد. در اجلاس کمپ دیوید یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو این بود که چگونه آمریکا می‌تواند پاکستان را متقاعد کند که از حمایت از طالبان و گروه‌های مشابه دست بردارد و اجازه ندهد که آن‌ها به خاک این کشور پناه بیاورند.

همزمان با برگزاری اجلاس کمپ‌دیوید، جمعه گذشته، ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا برای دیدار و گفت‌وگو با شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش به پاکستان سفر کرد. ووتل در این گفت‌وگوها خاطرنشان کرد که برای آمریکا تداوم همکاری با پاکستان اهمیت دارد.

یکی از نگرانی‌های آمریکا این است که با پیروزی طالبان در افغانستان، القاعده و گروه دولت اسلامی (داعش) در این کشور مستقر شوند و از اینجا به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه حمله کنند. دو مقام کاخ سفید که در اجلاس کمپ دیوید شرکت داشتند به خبرگزاری رویترز گفته‌اند متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا درباره ضرورت وجود یک استراتژی فراگیر که پاکستان را هم در برگیرد، دشوار بود و به همین جهت هم تصمیم‌گیری درباره آینده نیروی نظامی آمریکا در افغانستان به تعویق افتاد. به گفته این دو مقام کاخ سفید که نامشان افشا نشده، پیشنهادهایی که مشاوران ترامپ به او ارائه داده بودند، متنوع و گاهی متناقض بود و این امر هم تصمیم‌گیری را دشوار می‌کرد.

یکی از بدیل‌هایی که می‌بایست درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد، کاهش نیروی نظامی آمریکا در افغانستان و اعزام نیروهای ویژه ضد تروریسم به افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.