ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروانه مافی: روحانی قول داده معاونان زن در وزارتخانه‌ها انتخاب شوند

پروانه مافی نماینده مجلس ایران گفته ریاست جمهوری بارها مطرح کرده‌ که حتما وزرا از زنان توانمند و متخصص در پست‌های کلیدی در عرصه معاونت‌های وزرا، روسای سازمان‌ها و مدیریت‌ها استفاده کنند که این می‌تواند اقدام مهمی برای تحقق ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه باشد.

پروانه مافی نماینده مجلس ایران گفته ریاست جمهوری بارها مطرح کرده‌ که وزرا از زنان توانمند و متخصص در پست‌های کلیدی در عرصه معاونت‌های وزرا، روسای سازمان‌ها و مدیریت‌ها استفاده کنند که این می‌تواند اقدام مهمی برای تحقق ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه باشد.

حسن روحانی به رغم وعده‌هایی که درباره مشارکت زنان در سطوح عالی سیاسی و در پست وز ارت داده می‌شد، در نهایت هیچ زنی را به عنوان وزیر معرفی نکرد و تنها دو معاون و یک دستیار زن برگزید. او در مجلس ایران گفت که خواهان انتخاب زنان به عنوان وزیر بوده اما «نشده» است. او از ذکر دلیل این نشدن خودداری کرد.

مافی گفته: «در حاشیه جلسه رای اعتماد گفت‌وگویی کوتاه با رییس جمهوری داشتم و از ایشان درخواست کردم تا علاوه بر توصیه، به وزرای دولت طی بخشنامه‌ای تاکید کنند که حتما برای انتصاب معاونان خود از زنان توانمند، متخصص و شایسته دعوت به همکاری کنند.»

روحانی نیز در پاسخ تصریح کرده که بارها این موضوع را اخیرا مطرح کرده ولی از باب تاکید نیز حتما به وزرا اعلام می‌کند که از زنان در عرصه‌های کلان مدیریتی «معاونت‌ها، روسای سازمان‌ها و مدیریت» استفاده شود.

مافی گفته: «من به عنوان نماینده مستقیم زنان در مجلس نیز وظیفه خود می‌دانم تا حمایت‌ها و اقدامات لازم را برای حضور هر چه بیشتر زنان در جایگاه‌های مدیریتی انجام دهم که در همین راستا از ماه‌ها قبل به شناسایی زنان توانمند و متخصص پرداختم و لیستی از زنان توانمند تهیه شد که به حسن روحانی  و البته عباس جهانگیری معاون اول ایشان ارائه شده و امید است تا معرفی زنان شایسته و توانمند معیاری برای شایسته سالاری و عدالت محوری در عرصه مدیریت کلان کشور قرار گیرد.»

مافی همچنین ابراز امیدواری کرده که روحانی به شفاف سازی نسبت به موانع عدم معرفی وزیر زن در دولت برای نمایندگان مردم در مجلس بپردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.