ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاونت امور بين‌الملل احمدی‌نژاد «موازی‌کاری» نيست

<p>لطف&zwnj;الله فروزنده، معاون محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران در امور توسعه مديريت و منابع انسانی گفته ايجاد معاونت امور بين&zwnj;الملل رياست&zwnj;جمهوری &laquo;موازی&zwnj;کاری&raquo; با وزارت امور خارجه نيست.</p> <!--break--> <p>&nbsp;به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، فرزونده شامگاه يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در جمع خبرنگاران گفت معاونت بين&zwnj;املل برای &laquo;پيگيری تعهدات و توافقنامه&zwnj;های کشور در ارتباطات با کشورهای ديگر به&zwnj;ويژه آمريکای لاتين، آسيا و آفريقا&raquo; ايجاد شده است.</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ طی حکمی علی سعيدلو، رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی را به عنوان معاون امور بين&zwnj;الملل خود برای &laquo;پيگيری و برنامه&zwnj;ريزی مسئوليت&zwnj;های بين&zwnj;الملل رئيس&zwnj;جمهور&raquo; منصوب کرد.</p> <p>&nbsp;شماری از نمايندگان مجلس ايجاد اين معاونت جديد را &laquo;موزای&zwnj;کاری&raquo; با وزارت امور خارجه ايران دانسته&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد طی حکمی علی سعيدلو، رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی را به عنوان معاون امور بين&zwnj;الملل خود برای &laquo;پيگيری و برنامه&zwnj;ريزی مسئوليت&zwnj;های بين&zwnj;الملل رئيس&zwnj;جمهور&raquo; منصوب کرده است</p> </blockquote> <p>حميدرضا فولادگر، نماينده مجلس ايران گفته: &laquo;&laquo;اگر معاون امور بين&zwnj;الملل قرار است سفرهای خارجی رئيس&zwnj;جمهور را برنامه&zwnj;ريزی کند يا پيگير نتايج مذاکرات با مقامات ساير کشور&zwnj;ها باشد، به واقع در حوزه کاری وزارت خارجه وارد می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;محمدتقی رهبر، رئيس فراکسيون روحانيون مجلس گفته: &laquo;با وجود وزير خارجه تشکيل اين معاونت در دولت معنا و مفهوم ندارد، به طوری که حتی از آن می&zwnj;توان تعبير به اقدام موازی در عرصه سياست خارجی کرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;نماينده اصفهان در مجلس افزوده: &laquo;همان&zwnj;طور که سال گذشته انتصاب نمايندگان ويژه از سوی رئيس&zwnj;جمهور مشکلاتی را برای دستگاه ديپلماسی کشور پديد آورد، معاونت امور بين&zwnj;الملل رياست&zwnj;جمهوری نيز می&zwnj;تواند آن تجربه را دوباره برای نظام جمهوری اسلامی تکرار کند.&raquo;</p> <p>اشاره اين نماينده مجلس به انتصاب چهار نماينده احمدی&zwnj;نژاد در چند نقطه دنيا است.</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور ايران شهريور ٨٩ ، اسفنديار رحيم&zwnj;مشايی را به عنوان نماينده ويژه رئيس&zwnj;جمهوری در امور خاورميانه، حميد بقايی را به عنوان نماينده ويژه در امور آسيا، محمدمهدی آخوندزاده را به عنوان نماينده ويژه در امور دريای خزر و ابوالفضل ظهره&zwnj;وند را به عنوان نماينده ويژه در امور افغانستان منصوب کرد.<br /> &nbsp;اما پس از مخالفت ضمنی آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهور اسلامی ايران با &laquo;موازی&zwnj;کاری&raquo; در سياست خارجی، احمدی&zwnj;نژاد حکم نمايندگان ويژه خود را به مشاور تغيير داد.<br /> &nbsp;</p>

لطف‌الله فروزنده، معاون محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران در امور توسعه مديريت و منابع انسانی گفته ايجاد معاونت امور بين‌الملل رياست‌جمهوری «موازی‌کاری» با وزارت امور خارجه نيست.

 به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، فرزونده شامگاه يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در جمع خبرنگاران گفت معاونت بين‌املل برای «پيگيری تعهدات و توافقنامه‌های کشور در ارتباطات با کشورهای ديگر به‌ويژه آمريکای لاتين، آسيا و آفريقا» ايجاد شده است.

محمود احمدی‌نژاد، سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ طی حکمی علی سعيدلو، رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی را به عنوان معاون امور بين‌الملل خود برای «پيگيری و برنامه‌ريزی مسئوليت‌های بين‌الملل رئيس‌جمهور» منصوب کرد.

 شماری از نمايندگان مجلس ايجاد اين معاونت جديد را «موزای‌کاری» با وزارت امور خارجه ايران دانسته‌اند.

محمود احمدی‌نژاد طی حکمی علی سعيدلو، رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی را به عنوان معاون امور بين‌الملل خود برای «پيگيری و برنامه‌ريزی مسئوليت‌های بين‌الملل رئيس‌جمهور» منصوب کرده است

حميدرضا فولادگر، نماينده مجلس ايران گفته: ««اگر معاون امور بين‌الملل قرار است سفرهای خارجی رئيس‌جمهور را برنامه‌ريزی کند يا پيگير نتايج مذاکرات با مقامات ساير کشور‌ها باشد، به واقع در حوزه کاری وزارت خارجه وارد می‌شود.»

 محمدتقی رهبر، رئيس فراکسيون روحانيون مجلس گفته: «با وجود وزير خارجه تشکيل اين معاونت در دولت معنا و مفهوم ندارد، به طوری که حتی از آن می‌توان تعبير به اقدام موازی در عرصه سياست خارجی کرد.»

 نماينده اصفهان در مجلس افزوده: «همان‌طور که سال گذشته انتصاب نمايندگان ويژه از سوی رئيس‌جمهور مشکلاتی را برای دستگاه ديپلماسی کشور پديد آورد، معاونت امور بين‌الملل رياست‌جمهوری نيز می‌تواند آن تجربه را دوباره برای نظام جمهوری اسلامی تکرار کند.»

اشاره اين نماينده مجلس به انتصاب چهار نماينده احمدی‌نژاد در چند نقطه دنيا است.

رئيس‌جمهور ايران شهريور ٨٩ ، اسفنديار رحيم‌مشايی را به عنوان نماينده ويژه رئيس‌جمهوری در امور خاورميانه، حميد بقايی را به عنوان نماينده ويژه در امور آسيا، محمدمهدی آخوندزاده را به عنوان نماينده ويژه در امور دريای خزر و ابوالفضل ظهره‌وند را به عنوان نماينده ويژه در امور افغانستان منصوب کرد.
 اما پس از مخالفت ضمنی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهور اسلامی ايران با «موازی‌کاری» در سياست خارجی، احمدی‌نژاد حکم نمايندگان ويژه خود را به مشاور تغيير داد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.