ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی با وجود تحریم‌های آمریکا دستور ساخت قطعات موشکی داد

در پی تهدیدات کلامی با آمریکا، برنامه موشکی کره شمالی آرام گرفته. وزیر خارجه آمریکا «خویشتن‌داری» پیونگ‌یانگ را ستوده اما خلع سلاح نظامی نمی‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به‌رغم منزوی شدن جهانی کشورش دستور ساخت قطعات موشکی تازه‌ای را صادر کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی (وسط) ـ عکس از آرشیو

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده است که کیم جونگ اون به یک مؤسسه سفارش ساخت موتورهای موشکی را داده است. گسترش ظرفیت تولید این موتورها با کمک مواد فیبر کربن امکان‌پذیر است.

با این حال رهبر کره شمالی حملات کلامی اخیر علیه آمریکا را در سخنان خود به‌کار نبرده است.

به‌تازگی رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، کره شمالی را ستود؛ زیرا طبق ارزیابی او، پیونگ‌یانگ از زمان تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد «خویشتن‌داری» کرده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده گفت‌وگو بر سر مسائل مورد اختلاف ممکن شود.

کره شمالی در روزهای پایانی ماه ژوئیه به‌رغم ممنوعیت جهانی باز هم دست به آزمایش موشک‌های بین قاره‌ای خود زد. موشک‌هایی که به‌گفته کارشناسان می‌توانند خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهند.

تیلرسون گفته است که از زمان تصویب قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه کره شمالی، این کشور دست به آزمایش موشکی و یا اقدامی تحریک‌آمیز نزده است.

وزیر خارجه آمریکا از این بابت اظهار خرسندی کرده و گفته است: «آن‌ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند، اما می‌دانم که گام‌های تا همین حد هم قابل تقدیر است.»

این در حالی است که در روزهای اخیر با آغاز رزمایش سالانه هزاران سرباز آمریکا و کره جنوبی به نام «نگهبان آزادی اولچی»، کره شمالی بار دیگر از خصمانه بودن رفتار آمریکا و تهدیدات این کشور گفته بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه جاری اوت اعلام کرده بود که پیش از آن‌که دولت ایالات متحده هر گونه مذاکره‌ای را در نظر بگیرد، کره شمالی باید مسیری طولانی را بپیماید.

مذاکرات در دوردست قرار دارد

آمریکا پیش از این به‌همراه چین، روسیه، ژاپن، و کره جنوبی در مذاکراتی که شش جانبه خوانده می‌شد با کره شمالی گفت‌وگو کرده بودند. تصور بر این بود که رهبری پیونگ‌یانگ برنامه هسته‌ای خود را متوقف می‌کند و در مقابل روابط دیپلماتیک آسان‌تر شده و به کره شمالی برای تولید انرژی کمک می‌شود. این گفت‌وگوها در سال ۲۰۰۸ متوقف شد.

کره شمالی دوباره برنامه تسلیحاتی خود را با قدرت بیشتری پیش برد. از آغاز سال ۲۰۱۶ این کشور دست به دو آزمایش هسته‌ای زد و ده‌ها موشک را نیز مورد آزمایش قرار داد.

روز سه‌شنبه ۲۲ اوت / ۳۱ مرداد یک دیپلمات کره شمالی در یک کنفرانس خلع سلاح در ژنو، موضع کشور خود را دوباره تأیید کرد.

تا زمانی که این رویکردهای خصمانه و تهدید به سلاح‌های هسته‌ای ادامه داشته باشد، نمی‌توان از مذاکره برای بازدارندگی هسته‌ای سخنی گفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.