ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل فرزانه جلالی احضارهای مکرر او به اداره اطلاعات کرمانشاه را غیرقانونی خواند

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان، در ماه‌های اخیر بارها به اداره اطلاعات کرمانشاه احضار و بازجویی شده است. او ششم اسفند ۹۵ پس از ۱۷روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان اهل کرمانشاه در ماه‌های اخیر بارها از سوی اداره اطلاعات کرمانشاه احضار و بازجویی شده است. او روز ششم اسفند ۹۵ پس از ۱۷ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان کرمانشاهی

وکیل فرزانه جلالی با اعلام این موضوع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است احضارهای موکلش به شکل غیرقانونی و به صورت شفاهی صورت گرفته و حال روحی موکلش پس از این بازجویی‌ها به هم ریخته است.

مصطفی احمدیان همچنین گفته است برای پرونده موکلش «قرار غیرقانونی عدم دسترسی به پرونده» صادر شده و به همین دلیل او هنوز از محتویات پرونده و ادله‌ اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» برای او بی‌اطلاع است: «با این قرار، حق بدیهی موکلم مبنی بر داشتن وکیل و اطلاع از ادله اتهام برای دفاع از او دریغ شده است. این قرار در تعارض با اسناد داخلی و بین‌المللی است ... به خصوص که قرار صادره شده مدت زمان مشخصی هم ندارد، یعنی قراری است که تمام طول مدت تحقیقات مقدماتی را در برمی‌گیرد. چنین قراری که تمام طول تحقیقات مقدماتی وکیل یا خود متهم نتواند از پرونده سر در بیاورند، مصداق محروم کردن یا ایجاد مانع برای داشتن وکیل و کسب اطلاع از ادله اتهام است.»

به گفته وکیل فرزانه جلالی، او بارها به اداره اطلاعات کرمانشاه احضار شده است: «متاسفانه موکل من هم همکاری کرده اما من از ایشان خواستم تا زمانی که احضاریه کتبی دریافت نکرده یا موازین دادرسی الکترونیک رعایت نشده، توجهی به احضارهای تلفنی نکند.»

احمدیان گفته است موکلش از جهات دیگر هم تحت فشار است که او از نظر حقوقی اجازه صحبت درباره‌ آنها را ندارد.

به گفته او تحقیقات مقدماتی باید به سرعت و به شکل مستمر انجام گیرد تا سریع منجر به اخذ تصمیم نهایی از سوی قوه قضاییه شود: «طبق قانون نمی‌شود روند تحقیقات را طولانی کرد، به آن کش و قوس داد، وکیل را از خواندن محتوای پرونده محروم کرد و متهم را در شرایط بد روانی قرار داد. ضمن این‌که حقوق دیگری هم در قانون به نفع متهم قید شده؛ از جمله تفهیم حق سکوت به متهم، ممنوعیت سوالات تلقینی و اصل بی‌طرفی بازپرس و لزوم بررسی ادله‌هایی که علیه متهم ارائه می‌شود. اما این نکات در این پرونده رعایت نشده و من تقاضا دارم مقامات قضایی در پرونده خانم جلالی به این موارد توجه کنند.»

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان و دانشجوی محروم از تحصیل ساکن کرمانشاه، روز ششم اسفند ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه میدان نفت کرمانشاه منتقل شد. او روز ۲۳ اسفند ماه ۹۵ با قرار وثیقه سنگین ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

فرزانه جلالی، فارغ‌ التحصیل رشته مردم شناسی دانشگاه تهران و عضو سابق انجمن اسلامی و مدیر مسئول سابق روزنامه صبح این دانشگاه است. او به دلیل فعالیت‌های دانشجویی با وجود کسب رتبه شش در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۹ از ادامه تحصیل محروم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.