ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس شورای شهر: در مورد آسیب‌های اجتماعی پول زیاد هزینه کردیم اما مسیر درست نبوده

به گفته محسن هاشمی آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران تنها از طریق سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی حل می‌شود، نه سیستم دولتی.

رییس جدید شورای شهر تهران علت و منبع اصلی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران را صیانت نکردن از فرهنگ دانست. محسن هاشمی با اشاره به اینکه چند گزارش محرمانه درباره این موضوع مطالعه کرده، اذعان کرد در این زمینه پول زیادی هزینه شده است اما حجم آسیب‌ها نشان دهنده نادرست بودن مسیر است.

عکس از آرشیو

هاشمی در یک برنامه رادیویی در ایران درباره برنامه‌های شورای پنجم پایتخت گفت چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ضرب المثلی که وجه سیاسی آن در میان افکار عمومی، اغلب در مورد هزینه شدن بودجه‌های کلان از سوی ایران در دیگر کشورهاست. منظور محسن هاشمی اما هزینه شدن بودجه‌های فرهنگی در جاهایی است که نیازی به آن نیست: «نباید بودجه‌های فرهنگی در جاهایی که لازم نیست هزینه شود و باید در هزینه‌ها اولویت بندی کنیم.»

او گفت اعتقاد دارد آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران تنها از طریق سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی حل می‌شود، نه سیستم دولتی: «البته برنامه اجرایی این موضوع در شورای چهارم نوشته شده اما باید مورد بازنگری قرار گیرد و کیفی‌سازی شود.»

محسن هاشمی درباره عدم تاثیرگذاری فرهنگسراها در تهران نیز گفت: «متاسفانه در کارهای فرهنگی که در تهران انجام شده، محدودیت‌هایی را اعمال کردیم که حتی در دین نیز وجود ندارد و این باعث شده بسیاری از هنرمندان به میدان نیایند و متاسفانه مرز گناه و ثواب در سیستم یک مقدار حالت افراطی پیدا کرده است.»

هاشمی همچنین گفته است: «آنجا که اسلام گناه اعلام نکرده، مدیران به دلیل اینکه فکر می‌کنند ممکن است اتفاقی رخ دهد، اجازه نمی‌دهند و این باعث از دست دادن هنرمندان شده است و باید اقدامی در این راستا اندیشیده شود.»

موضوع آسیب‌های اجتماعی در ایران به یک بحران تبدیل شده و به عالی ترین سطوح مدیریتی و سیاسی رسیده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها درباره گسترش آسیب‌های اجتماعی هشدار داده است، اما در این بحران نقشی برای حاکمیت قائل نشده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    سازمان امور مالیاتی کشور مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بابت اصل مالیات بر ارزش افزوده و ۱۳۱ میلیارد تومان جریمه ماده ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده را لحاظ کرده‌اند. سازمان امور مالیاتی حساب‌های بانکی سازمان لیگ را مسدود کرده و مبلغ بیش از یک میلیارد تومان از این حساب‌ها بلوکه شده است در حالیکه این پول قرار بود به عنوان هزینه‌های جاری مسابقات لیگ و حق الزحمه داوران هزینه شود و اکنون با مسدود شدن حساب‌های سازمان لیگ، برگزاری تمامی مسابقات و لیگ‌های فوتبال کشور از جمله لیگ برتر با خطر تعطیلی مواجه شد‌ه‌اند زیرا امکان هیچ گونه دریافت و پرداختی در سیستم بانکی سازمان لیگ وجود ندارد. یکی از موارد حیرت انگیز در پرونده مالیاتی سازمان لیگ آن است که درآمد ۳۳۰ میلیون تومانی این سازمان را مسئولان امور مالیاتی کشور ۳۳۰ میلیارد تومان محاسبه کرده! و براساس این درآمد میلیاردی چنین مالیات سنگینی را برای سازمان لیگ در نظر گرفته‌اند. در صورتیکه از زمان تاسیس سازمان لیگ تا امروز کلیه درآمدهای این سازمان ۲۴۰ میلیارد تومان بوده( که بخشی ازآن نیزمعاف ازمالیات بر ارزش افزوده میباشد) که ۵ درصد آن متعلق به سازمان لیگ و مابقی مربوط به کلیه باشگاه‌ها، هیات ها فوتبال و فدارسیون است. از سویی دیگر یکی از درآمدهای سازمان لیگ و تیم‌های لیگ برتری حق پخش تلویزیونی میباشد که چند سالی است محقق نشده که اکنون مسئولان مالیاتی، مالیات این درآمد حاصل نشده را هم طلب می‌کنند!. از صدرصد پولی که وارد حساب‌های سازمان لیگ می‌شود، سازمان امور مالیاتی، مالیات کسر می‌کنند و از سویی دیگر از ۸۰ درصد پولی که به باشگاه‌ها نیز اختصاص داده می‌شود مجددا مالیات اخذ می‌شود! با همین رویه باشگاه‌ها بدهی سنگین مالیاتی دارند و به طور مثال استقلال ۶۴ میلیارد تومان و پرسپولیس ۹۳ میلیارد تومان بدهکار مالیاتی هستند!