ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال ممنوعیت خودروهای دیزلی در آلمان

با وجود لابی پُرنفوذ خودروسازان آلمانی، فشار افکار عمومی توانسته کاهش آلایندگی و حتی ممنوعیت عبور و مرور خودروهای دیزلی در شهرها را به عنوان خواستی عمومی طرح کند.

در آلمان موضوع محیط زیست و بحث بر سر آلایندگی خودروهای دیزلی به یکی از مطالبات اصلی رأی‌دهندگان و موضوعات اصلی کمپین‌های انتخاباتی تبدیل شده.

صنعت خودروسازی آلمان از ۲۰۱۵ در رسوایی فرو رفته

باربارا هندریکس، وزیر محیط زیست آلمان از حزب سوسیال دموکرات گفته نصب نرم‌افزار کنترل آلایندگی کافی نیست و باید رفت و آمد خودروهای دیزلی در داخل شهرها ممنوع شود.

این طرح که با انتقاد وزارت حمل و نقل آلمان مواجه شده بود، اکنون در کانون توجه‌های عمومی قرار گرفته.

اکنون آنگلا مرکل که به دنبال حفظ صدر اعظمی آلمان است به طور تلویحی گفته زمانی فراخواهد رسید که آلمان نیز همچون بریتانیا و فرانسه فروش خودروهای دیزلی و گازی را ممنوع کند.

دولت بریتانیا تردد خودروهای بنزینی و دیزل را در این کشور تا ۲۰۴۰ ممنوع کرده است. فرانسه و نروژ نیز چنین طرحی را تصویب کرده‌اند.

صدر اعظم آلمان گفته: «من زمان دقیقی نمی‌توانم بدهم اما این رویکرد -یعنی ممنوعیت فروش خودروهای دیزل- درست است و اگر ما بتوانیم به سرعت بر زیرساخت‌ها و فناوری تولید خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنیم، تغییر کلی به لحاظ ساختاری ممکن است».

این اظهارات مرکل در حالی بیان می‌شود که او پیشتر نسبت به ساختن تصویری شر از موتورهای دیزل و ضربه به صنعت خودروسازی آلمان هشدار داده بود.

اما مارتین شولتز، رقیب انتخاباتی مرکل از حزب سوسیال دموکرات او را متهم به سیاستی زیگزاگی در موضوع خودروهای دیزل می‌کند.

صنعت خودرو بزرگ‌ترین صنعت آلمان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۶ حجم معاملات این صنعت ۴۰۴ میلیارد یورو یعنی درحدود ۲۰ درصد از کل درآمد صنعتی آلمان بود. آلمان هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ فروش خودرو بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا محسوب می‌شود. حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز در صنعت خودروسازی آلمان مشغول به کارند.

هر چند این طرح مخالفانی هم دارد. حزب لیبرال آلمان با طرح ممنوعیت رفت و آمدها خودروها مخالفت است. به باور حزب لیبرال این قانون به حق مالکیت صاحبان خودروهای دیزلی آسیب می‌زند. علاوه بر این، حزب لیبرال مرکز کمک به محیط زیست آلمان را متهم کرده که بحث حول موتورهای دیزلی را ایدئولوژیک پیش می‌برد، در حالی که این بحث به تکنولوژی و سهم بازار بر می‌گردد.

صنعت خودروسازی آلمان از ۲۰۱۵ در رسوایی فرو رفته؛ پس از آنکه مشخص شد فولکس‌واگن در آزمایش تشخیص آلایندگی بیش از ۱۱ میلیون خودروی تولیدی خود تقلب کرده است. این خودروها ۴۰ برابر بیش از حد مجاز اکسید نیتروژن وارد هوا می‌کنند.

تابستان امسال نیز پنج شرکت‌های خودروسازی بزرگ آلمان متهم شدند که از ابتدای دهه ۹۰ میلادی برای انحصاری‌کردن بازار سیستم انتشار گاز دیزلی و تثبیت قیمت آن تبانی می‌کردند.

اما با وجود لابی پُرنفوذ شرکت‌های خودروسازی آلمان اکنون فشار افکار عمومی توانسته کاهش آلایندگی و حتی ممنوعیت عبور و مرور خودروهای دیزلی در شهرها را به عنوان یه خواست عمومی مطرح کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.