ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار حلقه عرفان ابلاغ شد

حکم اعدام محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار حلقه عرفان به اتهام فساد فی الارض و با استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

زینب طاهری، وکیل محمدعلی طاهری یکشنبه ۵ شهریور از ابلاغ حکم اعدام به موکلش خبر داد.

محمدعلی طاهری بنیان‌گذار حلقه عرفان

زینب طاهری این خبر را در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی دُر تی وی اعلام کرد.

حکم اعدام محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار حلقه عرفان به اتهام فساد فی الارض و با استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

به گفته زینب طاهری، «علیرغم این که شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور یکی از مواردهای نقص دادنامه صادر شده در سال ۹۴ را استناد به ماده ۲۸۶ اعلام نمود و صراحتاً بیان داشت که اعمال و استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲ در مورد جرم افساد فی الارض صحیح نیست، (زیرا که جرم انتسابی پیش از وضع قانون به وقوع پیوسته و مطابق ماده ۱۱قانون مجازات اسلامی، محکوم کردن متهم به استناد قانون موخر التصویب صحیح نیست)، مجددا دادگاه بدون توجه به ایراد مرجع عالی قضایی به استناد قانون موخر التصویب اقدام به صدور حکم اعدام برای دکتر محمد علی طاهری کرد».

پیش از این محمود علیزاده طباطبایی، دیگر وکیل محمدعلی طاهری گفته بود: «گویا حکم اعدام ایشان صادر شده است اما به دلیل اینکه عروسی دختر ایشان ۲۲ شهریور است به دادگاه مراجعه نکردیم که حکم به ما ابلاغ شود.»

محمدعلی طاهری، ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ برای سومین‌بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان است.

او پیش از حکم اعدامی که برایش صادر شد، از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

پیشتر حکم اعدام محمدعلی طاهری از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود. در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با وجود تامین وثیقه سنگین برای او، با آزادی‌اش مخالفت شد.

«عرفان حلقه» که محمدعلی طاهری بنیانگذار آن در ایران شناخته می‌شود، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه‌علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

عرفان‌های نوظهور یکی از چالش‌های جمهوری اسلامی در یک جامعه مذهبی‌ست.

با این حال در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد محمدعلی طاهری مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بود و از او تقدیر شده بود.

در طول چند سال گذشته، افراد زیادی در ارتباط با گروه عرفان حلقه و محمد‌علی طاهری بازداشت و محاکمه شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عجایب الحکومه

    «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» توهین مقدسات، مثلا چه توهنی کرده! مقدسات از نظر معتقدان ارزش دارد، در دنایی که برای مسیح و موسی فیلم کمدی میسازند اینها چه چیز اهانت و مستوجب مرگ میدانند. گیریم وی خرافتی را منتش رکردهف راه مبارزه خرافه روشنگری است و نه اعدام. با همین بهانه بایست از خود همین نظام شروع کرد که بدترین اهانتها را به مقدسات دیگر ایین ها و ادیان و مذاهب جهان انجام داده و بیشترین بدعتها و انحرافت در اسلام و حتی تشیع انجام داده. اما جامعه متمدن بشری کسی بخاطر عقیده شخصی محکوم به اعدام نمیکند. استافده از عنوان اشتابه- بر فرض اتهام وارد باشد- خب مجازتش اعدام یا شلاق نباید باشد. معمولا جریمه است و اگر با این عناوین مرتکب خطا و زیان شده با شکایت شاکی خصوصی جریمه است و یا زندانهای کوتاه مدت در برخی کشورها. ادم که نکشته. د ر نیای که قاتلین به حبس ابد و درازمدت محکوم کنند تا اعدام کسی هیچ قتل و جنایتی نکرده اعدام میکنند؟!!!

  • امیرحسین دلسوز مردم

    مخالفان را اعدام نمیکنند.بلکه حقوقشان رعایت میکنند.

  • امیرحسین دلسوز مردم

    خامنه ای برای چی ابروی ما تو جهان میبری.اخه حکم اعدام یه عارف نوظهور برای چیه.بهجت هم ما باید اعدام میکردیم که پشت خیلی از کثافت کاری تو بود..تو کدوم قرون زندگی میکنی.