ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی کارگران کشتی‌سازی بحرگستر هرمز

۲۰۰ کارگر شرکت کشتی‌سازی بحرگستر هرمز دو روز متوالی در برابر مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس در بندرعباس جمع شدند تا نسبت به عدم پراخت مطالبات مزدی اعتراضشان را نشان دهند.

ده‌ها کارگر شرکت کشتی‌سازی بحرگستر ندیم هرمز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان دو روز متوالی تجمع کردند.

تجمع کارگران بحرگستر هرمز در بندرعباس - منبع: ایلنا

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ۲۰۰ کارگر این شرکت کشتی‌سازی شنبه و یک‌شنبه، چهارم و پنجم شهریورماه در برابر مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس در بندرعباس جمع شدند تا نسبت به عدم پراخت مطالبات مزدی اعتراضشان را نشان دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز از پایان این تجمع پس از تعیین نماینده و پیگیری درخواست کارگران خبر داد.

شرکت کشتی‌سازی بحرگستر ندیم هرمز یکی از زیرمجموعه‌های مجتمع کشتی‌سازی خلیج فارس است.

به گفته ایسنا، این شرکت وابسته به مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) است. و هرچند در این مجموعه‌ دولتی قرار دارد اما فاقد بودجه دولتی است و مانند شرکت‌های خصوصی منابع مالی خود را تأمین می‌کند.

به گفته معترضان، ۷۰۰ کارگر شرکت بحرگستر هرمز از اردیبهشت امسال تا کنون مطالبات مزدی‌شان را به طور کامل دریافت نکرده‌اند.

این کارگران ۱۰ روز گذشته بیکار مانده‌اند و کارفرما به تازگی اجازه فعالیت مجدد آنها را داده است.

به گزارش ایسنا اما مشکل عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیکاری ۱۰ روزه کارگران به دلیل عدم وصول مطالبات شرکت و نیز ثبت‌نشدن سفارش جدید روی داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عجایب الحکومه

    پیشنهاد میکنم که یک پرونده ویژه سایت رادیوزمانه بگشاید برای مسائل کاررگی از این نوع: 1- تضیع حقوق کارگری و نقض قوانی کار چه سطح ملیی و چه جهانی 2- تهیه فهرستی از اعتراضات، برخوردهاف زندانی و سایر مجازت علیه کاگران معترض،.. 3- فهرستی از کارخانجات و شرکتهایتعطیل شده به دلیل منفعت طلبی ناشی رانت خورای و فساد اقتصادی در ایران چرا که ریشه این اخبار مکرر، ضمن نشانه بی لیاقتی، سومدیریت، ناکارمدی، رکوداقتصادی و بیماری اقتصاد در نظام ولایت فقیه مدعی جمهوری اسلامی است، ابلاغیه اصل 44 تبدیل به ملعبه تارج ثروتهای ملی شده از جمله امول شرکتهای ملی و مصادره ای که باید سهامش به همه مردم رایگان واگذار میشد ولی گاه به صورت بدون تشریفات مناقصه یا مزایده یکجا به مفت در اختیار خصولتیها و دی نفوذان قرار رگفت، در حقیقت پشت صحنه دیگری از سرمایه داری نظام ولایی است که برای حرص و طمع، روشهای وین تضضیع حقوق کاگران در پیش گرفته، مثلا اینها عامدا ماهها حقوق کاگران نمیدهند تا کاگران تن به مصالحه بدهد و بدون شکایت از بخشی حقوقشان چشم پوشی کنند. سواستفاده از قانون ورشکستگی مزید بر علت. متاسفانه اخیرا برخی مشاوره و وکلای بی وجدان است.