ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان حمایت از پناهجویان در انتقاد از اجلاس پاریس: با مجرمان همکاری کردند

سازمان حقوق بشری «برای پناهجویی» می‌گوید کشورهایی مانند لیبی ناقض حقوق پناهجویان‌اند و کشورهای اروپایی نباید بدون قید و شرط با آن‌ها گفت‌وگو کنند.

سازمان حقوق بشری «برای پناهجویی» (Pro Asyl) در آلمان نتایج نشست سران و نخست‌وزیران چند کشور اروپایی و آفریقایی در پاریس به‌منظور محدود کردن مهاجرت از آفریقا به اروپا را مورد انتقاد قرار داد. گونتر بورکهارت، مدیر سازمان حقوق بشری «برای پناهجویی» اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس پاریس با «مجرمان» همکاری کردند.

نشست مهاجرتی پاریس به دعوت امانوئل مکرون‌، رئیس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه ۲۸ اوت / ۶ شهریور در کاخ الیزه پاریس برگزار شد.

این کنفرانس به دعوت امانوئل مکرون‌، رئیس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه ۲۸ اوت / ۶ شهریور در کاخ الیزه پاریس برگزار شد و در آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا، فدریکا موگرینی٬ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فایز مصطفی سراج، نخست‌وزیر لیبی، ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد و محمدو ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر شرکت داشتند.

هدف این کنفرانس بررسی چگونگی مهاجرت‌های غیرقانونی از آفریقا به اروپا عنوان شد. از جمله موارد توافق شده در این نشست شناسایی نیازهای حفاظتی پناهجویان در آفریقا بود.

گونتر بورکهارت، مدیر سازمان حقوق بشری «برای پناهجویی» در گفت‌وگویی با اشاره به این نشست اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با «مجرمان» همکاری کردند.

او گفت در اردوگاه‌های پناهجویی لیبی شرایط غیرقابل تحملی حاکم است و قابل قبول نیست که آنگلا مرکل به ارزش‌های اروپایی خیانت کند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها از وضعیت غیرانسانی اردوگاه‌های پناهجویان در لیبی گزارش داده‌اند. از جمله سازمان عفو بین‌الملل و یونیسف از موارد متعدد نقض فاحش حقوق بشر در این اردوگاه‌ها انتقاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند گارد ساحلی لیبی با پناهجویانی که می‌خواهند از طریق این کشور و دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند رفتار خشونت‌باری دارد. مأموران لیبی پناهجویان دستگیرشده در دریا را به بازداشتگاه‌های مرکزی منتقل می‌کنند و آن‌ها را مورد شکنجه و آزار قرار می‌دهند. همچنین کودکان و زنان در این اردوگاه‌ها به طور خاص هدف سوءاستفاده‌های جنسی و خشونت قرار می‌گیرند.

در آلمان همچنین کلودیا روت، سیاستمدار عضو حزب سبزها در واکنش به نشست پاریس گفت نمی‌توان از امروز به فردا با لیبی سر یک میز نشست.

او گفت نشست پاریس فقط یک هدف داشت: جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا به هر طریق.

کاتیا کیپینگ، رهبر حزب چپ‌های آلمان نیز به نشست پاریس انتقاد کرد و خواهان مبارزه با علل ریشه‌ای پناهجویی شد. او به خبرگزاری آلمان گفت نشست پاریس درباره این علل تصمیمی نگرفته و کمکی به حل آن نکرده است.

عفو بین‌الملل نیز پیش از این اتحادیه اروپا را به‌دلیل برنامه‌های جدیدش برای همکاری نزدیک با لیبی مورد انتقاد قرار داده و گفته بود چنین شرایطی وخامت وضعیت حقوق بشر در لیبی را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود کریمی زاده

    در کل اروپا وضعیت پناهندگان رو به وخامت است در شهر وین اتریش که من هستم بخاطر رواج نازیسم و نژادپرستی که ابتدا از پلیس و دولت راستگرای اتریش شروع شد الان مردم عادی هم خارجیان و حتی کلاه یهودیان را هم مسخره میکنند البت در جواب اعتراض جوابشان اینست کشور خودمان است نمیخواهید بروید حالا نمیدانم اصولا این جواب درست است