ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام صحبت تلویزیونی روحانی: اوضاع بر وفق مراد است

فضای صحبت تلویزیونی حسن روحانی آشتی‌جویانه بود، آشتی‌جویانه نسبت به رقیبان. او تأکید کرد که «راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهداف‌مان نداریم».

شامگاه سه‌شنبه، ۷ شهریور: حسن روحانی پس از نشستن بر مسند ریاست جمهوری دور دوازدهم و چیدن کابینه‌اش به صحبت تلویزیونی با مردم پرداخت.

نمایش خود به عنوان رئیس جمهوری نظام، حسن روحانی در صحبت تلویزیونی شامگاه ۸ شهریور
نمایش خود به عنوان رئیس جمهوری نظام: حسن روحانی در صحبت تلویزیونی شامگاه ۷ شهریور

پیام اصلی حسن روحانی این بود که همه چیز مرتب است. نکاتی از حرف‌های او:

  • وزرا با روحیه بالایی کار می‌کنند.
  • از وزرا شناخت دارم، آنها را زیر فشار انتخاب نکرده‌ام.
  • دولت دوازدهم منسجم‌تر و قابل‌تر از دولت یازدهم است.
  • این که موضوع پیر بودن و مردانه بودن ترکیب کابینه برحسته شده به این علت است که «جامعه نسبت به جوانان و بانوان حساسیت نشان می‌دهد.»
  • یک عضو کابینه جوان است (آذری جهرمی، عضو "اطلاعاتی" آن که مفتخر به امنیتی بودن است).
  • از بانوان باید در سطوح مختلف مدیریت استفاده شود!
  • وزرای علوم و نیرو هفته اول مهرماه به مجلس معرفی می‌شوند.
  • عملکرد وزرا را هر سه ماه یک بار رسیدگی می‌کنیم.
  • جلسات روسای قوا منظم‌تر برگزار می‌شود.
  • در مساله مذهبی خیلی‌ها مسئول هستند.
  • انتخاب بهشت و جهنم در اختیار خود مردم است.
  • دولت دوازدهم تلاش می‌کند فقر مطلق را از بین ببرد.
  • ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام داشته‌ایم.
  • امریکا برای اجماع‌سازی علیه ایران در سخت‌ترین شرایط تاریخی است.
  • به هیچ عنوان تحریم علیه ملت ایران برنمی‌نگردد.

پیام آشتی جناح‌ها

فضای صحبت تلویزیونی حسن روحانی آشتی‌جویانه بود، آشتی‌جویانه نسبت به رقیبان. او تأکید کرد که «راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهداف‌مان نداریم». در زمره این اهداف مسايلی عنوان نشد که "شیخ دیپلمات" در مبارزه انتخاباتی برای پیش افتادن از رقیبان مطرح کرده بود. صحبتی از آزادی نشد؛ صحبتی از برداشتن فشار سانسور و فیلترینگ نشد؛ موضوع سمبلیک حصر کاملا غایب بود. مسائل اقتصادی و اجتماعی در شکل حاد روزمره آنها مطرح نشدند. فقط وعده داده شد، به طرح و برنامه مشخصی هم اشاره نشد.

جناح‌ها آشتی کرده‌اند و نظام رئیس جمهوری خود را دارد. نظام راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهدافش را ندارد. حسن روحانی بر این موضوع در صحبت تلویزیونی شروع کار دوره جدید ریاست‌اش تأکید کرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    شجاعی بازیکن با تجربه تیم فوتبال ایران که در یک تیم اروپايی بازی می کند و اخیرا در مقابل یک تیم اسرائیلی حاضر به بازی شده بود، به تیم ملی دعوت نشده است. یک بازیگر دیگر نیز همراه با شجاعی با تیم اسرائیلی بازی کرده بود، اما پس از تهدید گردانندگان فوتبال جمهوری اسلامی، به درگاه خامنه ای توبه و از حکومت ولايی عذرخواهی کرد، اما شجاعی حاضر به این کار نشد.

  • Nader

    از سوی دیگر کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در گزارشی به حضور آذری جهرمی در جریان دستگیری و بازجویی حداقل پنج نفر از اعضای ستاد قیطریه وابسته به کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی اشاره کرد. در این گزارش آمده که آذری جهرمی به همراه گروهی از مأموران وزارت اطلاعات در زمان بازداشت، ضمن حضور در محل سکونت آنان، اقدام به جمع‌آوری رایانه، تلفن همراه و سایر ابزاری‌های مرتبط با تکنولوژی کرده‌است. اکنون آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم که سه‌شنبه 29 اوت منتشر شد، گفت:‌ «من افتخار می‌کنم که کارمند وزارت اطلاعات بودم!

  • farid

    سعید زیبا کلام از عوامل خامنه‌ای به سؤاستفاده از دین برای سرکوب مردم اعتراف کرد و گفت: یقین دارم شما دهها مورد نه دهها کارگر دهها کارخانه، مجتمع های صنعتی و غیره سراغ دارید که کارگران آن مجتمع ها هیچ نوع هیچ نوع بیمه‌ای را بهره‌مند نیستند و به طرفه العین می‌تونند اخراج بشوند بعد ما از شعارها و آرمانهای بلند و رفیع انقلاب اسلامی آخه چه صحبتی بنشینیم بکنیم؟ وی افزود:‌ این خیلی فوق‌العاده مهم است ما کجا داریم میریم؟ تا کی از سرمایه عظیمی به نام دین ما باید سو استفاده کنیم نه استفاده سو استفاده کنیم؟ به اعتقاد من ما بایستی سطح انتظاراتمان را بیاریم پایین با این آرمانها و شعارها وداع کنیم و خطاب به مسئولان ازشون این را بخواهیم که آقا این مطالبات کشاورزان چرا باید چندین ماه کشاورزی که پس اندازی ندارد درآمدهای آن‌چنانی ندارد حقوقهای نجومی و املاک نجومی هیچ‌کدام را بهره‌مند نیست اصلاً نمی‌داند اینها چی هست. وی افزود:‌ ما از صبحدم 22بهمن مدام از اسلام داریم حرف می‌زنیم مدام از آرمانها و ارزشهای اسلامی داریم حرف می‌زنیم خب واقعاً چی شده تو این چهل سال؟ چه کردیم؟ چه دستاوردی داریم؟ خدایی ما پیشرفت کردیم به‌لحاظ اعتقادات دینی؟ یعنی امروز روز صادقانه رو در رو امروز روز اعتقادات مردم به دین اسلام بیشتر شده؟ واقعاً اینجوری است؟ ما بد کردیم بد کردیم ما سو استفاده‌های وحشتناکی از دین خدا کردیم من نظرم این است که متوقف کنیم این روند را هر اعتقادی داریم داشته باشیم بیائیم این سلاح را این سلاح را این پوشش مکاری و حقه بازی را بگیریم بگوییم آقا شما وکیل مجلس هستید شما لطفاً رانت‌خواری نکنید. نمی‌خواهید سخنرانی راجع به اسلام و عطرت رسول خدا نمی‌خواهد بکنید این کار را شما کمیسیون مربوطه مثلاً کشاورزی صنعته چیه حالا شما به وظائفتون عمل کنید چرا فلان قرارداد نفتی فلان قرارداد چه می‌دانم چی را هیچ نوع بررسی ورود نمی‌کنید تویش؟ چرا کمیسیون تحقیق و تفحص برایش نمی‌گذارید؟ شرم بر شما اونوقت می‌آئیم از سیدالشهدا و از جانبازی و ایثار و فداکاری و آخه اینها حرف اینه که ما باید این بساط را جمع کنیم بد مسیری داریم میریم بد مسیری رفته‌ایم و الآن یک مقداری به ته‌های دیگ رسیدیم و من می‌بینم میان همین طبقات محروم‌تر و مستضعف‌تر که اعتراضها و نارضایتی‌ها زیاد شده است

  • naseem

    به حرف‌های صادق خرازی گوش کنید که پوست و گوشت و خون او از این نظام و حکومت است. او در شیراز می‌گوید: «مسؤولان قضایی دهان‌‌ها را مهر نکنند، بگذارند این ننگ را ما بگوییم و دیگران نگویند که در شهر تهران در یکی از محله‌‌ها هزار زن روسپی هست که فرزندانشان یا فروخته می‌‌شوند یا در آشغالدانی پیدا می‌شوند. آیا فقط تصور کرده‌‌ایم که «مدیریت بهینه» ساخت چند پارک و پل، تونل و آسفالت کردن چند جاده و… است؟ در کلان‌شهری مانند تهران که از نادر شهرهای بحران‌زده جهان است، بیش از یک ‌میلیون زن بی ‌سرپرست داریم و آسیب‌‌های اجتماعی بسیاری در این شهر دیده می‌شود که از گفتن آنها شرم ‌دارم!

  • faryad

    غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران طی دیدار با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم می‌گوید: «کارشناسان، قدرت خرید مردم (ایران) را حتی از ۱۰ سال پیش نیز کمتر می‌دانند… آمارها نشان می‌دهد که وضع مناسبی از لحاظ تجارت فرامرزی نداریم و برآورد شده است که تنها ۲۴صدم درصد از تجارت جهانی را در اختیار داریم این در حالیست که قابلیت‌‌های ما بسیار بیشتر است… تولید ما وضعیت خوبی ندارد، حال و روز تولید کشور مناسب نیست!