ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده تازه روحانی: باید انحصار‌زدایی کنیم

رئیس جمهوری اسلامی وعده‌هایش را تکرار کرد: به‌کارگیری اقلیت‌ها و زنان در سطوح عالی مدیریت کشور و جوان‌گرایی. انحصارزدایی به این وعده‌ها اضافه شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اجرای طرح «دولت الکترونیک» را اولویت اصلی دولت دوازدهم اعلام کرد. او گفت که با اجرای این طرح کنترل کارکنان از طریق کامپیوتر و موبایل امکان‌پذیر خواهد شد.

وعده تازه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی: انحصارزدایی

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۳۱ مرداد گفت که سیستم اداری و حکومتی ایران فرسوده و کهنه شده و باید از آن انحصار زدایی شود.

او انحصار را «بزرگترین بلا برای هر بخش» دانست و گفت که دولت «باید انحصار را بشکند و خدمات را تا جایی که می‌تواند، رقابتی کند».

روحانی که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود که از زنان و جوانان در هئیت وزیران استفاده کند، این بار گفت: « به تمامی وزرا دستور داده‌ام که از ۲ جوان ۳۵ تا ۴۵ سال در رده‌های بالا استفاده کنند».

او شامگاه سه‌شنبه نیز معرفی محمد‌جواد آذری جهرمی که از اعضای شورای عالی فیلترینگ و بازجویان وزارت اطلاعات است، به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نشانه جوانگرایی در دولت دوازدهم دانست.

رئیس جمهوری اسلامی همچنین همانند برنامه‌های تبلیغاتی خود با بیان اینکه «زنان توانمندی بالایی دارند»، گفت که «باید از زنان در رده‌های بالا استفاده کنیم». این سخنان در حالی از سوی روحانی بیان شد که او به هنگام معرفی هئیت وزیران، تنها با بیان اینکه «قرار بود سه وزیر زن استفاده کنیم اما نشد»، از معرفی وزیر زن خودداری کرد.

استفاده از اقلیت‌های مذهبی در رده‌های عالی حکومتی و مدیریتی از دیگر وعده‌های حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت امسال بود که تحقق پیدا نکرد. او اما بار دیگر تکرار کرد: « در مدیریت کشور باید اقوام و مذاهب مختلف حضور داشته باشند».

رئیس دولت جمهوری اسلامی که به رغم حمایت مولوی عبدالحمید از او در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از دعوت این شخصیت مذهبی اهل سنت به مراسم تحلیف خودداری کرد، با بیان اینکه «نمی‌شود بگوییم مدیران ارشد کشور اهل یک مذهب هستند، پس بقیه چه کنند؟»، گفت: « پس از آنها مالیات نگیرید و به سربازی نفرستید و وظیفه‌ای برعهده‌شان نگذارید».

انحصار‌زدایی به نفع بخش خصوصی

رئیس جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار «بخش دولتی فرسوده و کهنه است»، خواستار «واگذاری امور به بخش خصوصی» شد.

روحانی که در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «توسعه بخش خصوصی» را به عنوان محوری‌ترین برنامه دولت دوازدهم اعلام کرده بود، این بار نیز گفت: «حتی وزارت آموزش و پرورش و علوم را هم می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد».

رئیس جمهوری ایران در ادامه همه مشکلات را وابسته به سرمایه‌گذاری دانست و افزود: «برای ایجاد شغل پایدار به سرمایه‌گذاری نیاز داریم».

او خواستار رفع موانع سرمایه‌گذاری از سوی نهادهای دولتی و قانون‌گذاری شد و تاکید کرد: « باید سیستم را درست کنیم».

دوربین‌های نظارتی

روحانی در باره اصلاح سیستم اداری و حکومتی نیز با بیان اینکه «در اروپا رئیس یک شرکت تمام سیستم را با دوربین کنترل می‌کرد»، گفت: « ما از این سیستم عبور کردیم و در دولت الکترونیک در کامپیوتر و حتی موبایل شبانه روز می‌توانند کنترل کنند که کارمندان چقدر کار کرده‌اند».

او همچنین شفافیت اقتصادی در ایران را بدون سامان یافتن «دولت الکترونیک» ناممکن دانست و از همه معاونین، قضات، نمایندگان مجلس و مسئولین در سراسر ایران خواست که «سیستم نظارتی دقیق طراحی کنند تا کار دولت الکترونیک راحت‌تر و دقیق‌تر انجام شود».

در همین زمینه:

پیام صحبت تلویزیونی روحانی: اوضاع بر وفق مراد است

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    چنین مغرضانه نوشتن گزارشات بی شک تحریف واقعیات است. هر چند نقل قول های مهمی از سخنرانی شده است اما شیوه نگارش، افزودن حاشیه های گزینشی به متن، ترتیب نوشتارها و تیترهایی که حاشیه را مطرح تر از متن کرده و موضوعات اساسی در نظر آورده است. چنین نوشتار های مغرضانه ای تنها شان و منزلت خبرنگاری را لکه دار میکند. --------------------- ویراستار: وظیفه خبرنگار، خواندن میان سطور است و واسازی حاشیه و متن. ما که نمی‌توانیم و نباید عین حرف قدرت‌مندان را تکرار کنیم. آنها رسانه‌های خود را دارند.