ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: امنیت جانی و حیثیت سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کنیم

محمود علوی می‌گوید اگر بحث مصادره پایان پیدا نکند، سرمایه‌گذاری در ایران رونق نمی‌یابد. رئیس اتاق بازرگانی هم امیدوار است که بتوان ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات و مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی در سخنانی در خرم‌آباد خواهان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای خروج ایران از رکود اقتصادی شدند. وزیر اطلاعات به سرمایه‌داران اطمینان داد که امنیت جانی و حیثیت آن‌ها حفظ می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی هم اعلام کرد که درآمد سرانه ایرانیان از سال ۸۴ تاکنون افزایش پیدا نکرده است. مسعود خوانساری پیش‌بینی کرد که سال‌های سختی در پیش روی ایرانیان باشد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات: نه رقیب که رفیق سرمایه‌گذارانیم

نه رقیب که رفیق سرمایه‌گذارانیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود علوی، وزیر اطلاعات در سخنانی در خرم‌آباد به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که وزارت اطلاعات امنیت جانی و مالی آن‌ها را تأمین می‌کند. او گفت وقتی ایران امنیت پایدار و بی‌بدیل پیدا می‌کند که نه تنها سرمایه‌گذار ایرانی بلکه خارجی‌ها نیز در کشور سرمایه‌گذاری‌کنند:

«سرمایه‌گذار باید بداند صاحب اول و آخر مالش خودش است و به اندک بهانه‌ای مال‌اش مصادره نمی‌شود. اگر بحث مصادره در کشور پایان نیابد انتظار سرمایه‌گذاری هم نباید داشت.»

وزیر اطلاعات اعلام کرد که اگر همکاران او در وزارت اطلاعات «به سمت بازداشت یک فعال اقتصادی» بروند، از وزارت اطلاعات اخراج می‌شوند:

«ما به جای اینکه رقیب شما باشیم رفیق شما هستیم، همین که خیر شما به جامعه و حوانان برسد ما یک عالم دعای‌تان می‌کنیم و در جهت امنیت حیثیت و آبروی‌تان فعالیت می‌کنیم.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نخستین بار ۵ فروردین در سخنانی که در سفرش به کردستان ایراد کرد، از عدم امنیت سرمایه‌گذاران در ایران انتقاد کرده بود. روحانی در آن زمان از قوه قضائیه خواسته بود که در پایان سال به مردم گزارش دهد که در چند مورد '«به جای احضار و حتی بازداشت فرد تولیدکننده و یا تعطیلی کارخانه، بازپرس را به محل اعزام کرده و مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کرده است.»

حسن روحانی که عملکرد اقتصادی دولت‌اش با انتقاد رهبر جمهوری اسلامی و منصوبان او در قوه قضائیه و شورای نگهبان مواجه شده، از قوه قضائیه خواسته بود به جای «مچ‌گیری»، مبنا را بر همکاری بگذارد.

سال‌های سختی در پیش روست

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی: سال‌های سختی در پیش روست

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی هم در سخنانی در خرم‌آباد در حضور وزیر اطلاعات اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت اطلاعات، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایران فراهم شود.

 «وزارت اطلاعات قبلا رقیب بخش خصوصی بود اما امروز این موضوع دیگر وجود ندارد. در سال نیاز به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای رفع بیکاری داریم و  طی سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار قرارداد امضاء شده و ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار آن عملی شده است. امسال امیدواریم با همت دولت بتوانیم سرمایه‌گذاری بیشتری را جذب کنیم.»

رئیس اتاق بازرگانی از دولت «بسیار بزرگ و فربه» به عنوان یکی از موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یاد کرد و اعلام کرد که انتظار می‌رود با اصلاح نظام بانکی و اداری ایران و با کمک وزارت خارجه و ایجاد تفاهم با دیگر کشورها زمینه سرمایه‌گذاری به میزان ۳۰ میلیارد دلار در ایران فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی در سخنان دیگری که روز گذشته در خرم‌آباد ایراد کرد، گفته است ایران دچار «رکود مزمن» شده، چنانکه سرانه درآمد مردم در سال ۹۵ با درآمد سرانه سال ۸۴ یکسان باقی مانده. خوانساری پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران سال‌های «سخت‌تری» را پیش رو داشته باشد.

پیش از این، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ۴ شهریور در دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیأت دولت گفته بود که آمارهایی که دولت ارائه می‌دهد بیانگر وضع معیشتی مردم نیست:

«بر اساس این آمارها، تورم از چند ده درصد به زیر ده درصد رسیده، اما آیا قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی نیز در همین مقیاس بالا رفته است؟»

حسن روحانی در واکنش به چنین انتقاداتی گفته است  «۱۰ دولت بعد نیز نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند»،اما دولت «مسیر درستی» را انتخاب کرده و به سمت کاهش مشکلات حرکت می‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپم

    چگونه تضمین میکنه؟ مثلا: از سران 16 نهاد اطلعاتی-امنییت موازی، وثیقه میگره و از شخص رهبری تعهد کتبی همراه کل دارایی نهاد رهبر یو اتسان ها و 1400 امام جمعه دهانشان پلمپ میکنه و 10 هزار مداح سیاسی خوان و 1 مییلون بسیجی سفارت اتیش زن...