ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاروان داعشی‌ها راه بازگشت در پیش گرفت

فرمانده ارشد آمریکا در ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس ویدیویی اعلام کرد که اتوبوس‌‌ها از شرق سوریه به سمت مناطق تحت تسلط حکومت سوریه به راه افتاده‌اند.

مرکز فرماندهی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرده است که کاروان داعشی‌ها که در شرق سوریه در اثر بمباران جنگنده‌های شکاری ائتلاف زمینگیر شده بود، ظاهراً راه بازگشت در پیش گرفته است. با این‌‌حال توافق صلح حزب‌الله و ارتش لبنان با گروه دولت اسلامی ثمر داد: اسرا و جنازه‌ها از جمله جنازه محسن حججی، پاسدار ایرانی که در سوریه کشته شده بود مبادله شدند.

کاروان داعشی‌ها راه بازگشت در پیش گرفت

بر اساس توافق آتش‌بس بین گروه دولت اسلامی (داعش) و ارتش و حزب‌الله لبنان گروهی از داعشی‌ها که ۳۰۰ نفر آنها به سلاح‌های سبک مجهزند و حدود ۳۰۰ نفر از اعضای خانواده‌هایشان از منطقه مرزی «جرود رأس بعلبک» به سمت دیرالزور سوریه حرکت کرده بودند. اطلاعات ضد و نقیضی درباره مسیر حرکت این کاروان منتشر شده بود. سه‌شنبه گذشته اعلام شد که کاروان داعشی‌ها به مقصد خود در شرق سوریه رسیده، اما فردای آن روز معلوم شد که چنین نبوده، بلکه جنگنده‌های ائتلاف جاده و یک پل را در شرق حمیمه بمباران کرده‌اند و کاروان در این منطقه زمینگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال استفان تاونسند، فرمانده ارشد آمریکا در ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس ویدیویی که در وزارت دفاع آمریکا برگزار شد، اعلام کرد که کاروان داعشی‌ها راه بازگشت در پیش گرفته و به طرف مناطقی که تحت کنترل حکومت اسد است، عزیمت کرده است:

«تا یک ساعت پیش که به این کنفرانس آمدم، اتوبوس‌ها به راه افتاده بودند. آن‌ها دور زدند و به طرف مناطق تحت کنترل اسد به راه افتادند.»

این فرمانده آمریکایی به خبرنگارانی که در وزارت دفاع آمریکا حضور داشتند گفته است:

«ما این کاروان را بمباران نکردیم. اما هر داعشی مسلح و هر خودرویی را که قصد داشت به این کاروان نزدیک شود، هدف قرار دادیم.»

ائتلاف ضد داعش و دولت عراق از توافق بین حزب‌الله لبنان و گروه دولت اسلامی برای تخلیه مرز لبنان از داعش و اعزام شبه‌نظامیان داعش به شرق سوریه خشنود نیستند. آن‌ها می‌گویند این ستیزه‌جویان به داعشی‌های مستقر در دیرالزور می‌پیوندند و جنگ دولت عراق با داعش در مناطق مرزی با سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اما در پاسخ به این انتقادات گفته است که داعشی‌ها از مرز لبنان به عراق منتقل نشده‌اند، بلکه در خاک سوریه جابجا شده‌اند. نصرالله در سخنانی که روز گذشته به مناسبت روز عرفه ایراد کرد، گفت که پیش از توافق با گروه دولت اسلامی، در سفر به دمشق با بشار اسد درباره این موضوع مشورت کرده. به گفته دبیر کل حزب‌الله لبنان، رئیس جمهور سوریه هرچند از این توافق خشنود نبوده، اما رضایت داده است. نصرالله در پاسخ به انتقادات دولت عراق گفته است بدون این توافق سرنوشت نظامیان لبنانی که به اسارت داعش درآمده‌ بودند، تباه می‌شد. این اسرا اکنون مبادله شده‌اند. همچنین جنازه محسن حججی نیز در سایه توافق حزب‌الله با داعش تحویل سپاه پاسداران داده شد. روز گذشته سپاه اعلام کرد که با آزمایش دی ان ای هویت حججی محرز شده اما جنازه او هنوز به تهران نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.