ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۷۰۰ کشته در اثر سیل در بنگلادش و نپال و هند

بیش از ۱۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. در اثر گرمایش زمین، تغییراتی روی می‌دهد که انسان در برابر آن کاملاً بی‌دفاع است. نمونه آن: سیل در تابستان ۲۰۱۷ در جنوب آسیا.

دولت هند اعلام کرده است که در این کشور در اثر باران‌های موسمی و سیلاب بیش از ۱۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس گزارش صلیب سرخ جهانی در نپال و بنگلادش در سیلاب‌هایی که در اثر باران‌های موسمی در نیمه دوم ماه اوت جاری شد، بیش از ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند.

سیل زندگی بسیاری از انسان‌ها را در جنوب آسیا مختل کرده: یکی از پیامدهای گرمایش زمین

باران‌های موسمی در سال ۲۰۱۷ در نپال و بنگلادش به نسبت سال‌های گذشته شدت بیشتری داشت. بیش از ۳۰ درصد مساحت نپال و بنگلادش زیر آب رفته است. وضع در ایالت بهار در شمال هند از سایر نقاط این کشور وخیم‌تر گزارش شده است. تنها در این ایالت ۵۱۴ نفر در اثر باران‌های موسمی و سیل جان خود را از دست دادند. در جنوب هندوستان هم طوفان‌های شدیدی درگرفته. باران‌های موسمی و طوفان‌های شدید در هفته‌ای که گذشت زندگی احتماعی ساکنان بمبئی (مومبای) با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را کاملاً مختل کرده بود.

خطر شیوع بیماری‌های واگیر

از شدت بارش باران در این مدت در کشورهای هند و نپال و بنگلادش مقداری کاسته شده و سطح آب اندکی پایین رفته و با این‌حال بسیاری از جاده‌ها و خطوط مواصلاتی بین شهرهای بزرگ و روستاها را آب پوشانده و به همین جهت رفت و آمد در جاده‌هایی که به روستاهای دورافتاده می‌رسد، کاملاً مختل شده است.

صلیب سرخ جهانی و هلال احمر گزارش داده‌اند که در مجموع در سه کشور هند، بنگلادش و نپال بیش از ۴۱ میلیون نفر در محاصره سیل قرار گرفته‌اند و کمک‌رسانی به آن‌ها فعلاً به سادگی میسر نیست. خطر شیوع بیماری‌های واگیردار افزایش پیدا کرده و هزاران نفر در روستاها از دسترسی به غذا و آب سالم آشامیدنی محروم مانده‌اند.

صلیب سرخ جهانی گزارش داده که از سال ۱۹۹۸ تاکنون در بنگلادش سابقه نداشته که سیل در ابعاد کنونی، این کشور را به این شکل فرابگیرد.

صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که یکی از پیامدهای سیل در سه کشور هند، بنگلادش و نپال علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های واگیردار، کمبود مواد غذایی، گرسنگی و حتی قحطی و فقر کشاورزان است.

صلیب سرخ جهانی اعلام کرده که تنها در یک روستای دورافتاده در نپال بیش از ۲۰۰ نفر که اغلب آن‌ها کودک و زن و اشخاص سالخورده بودند به مدت دو روز گرسنه مانده بودند، فقط به این دلیل که راه‌های منتهی به روستای آن‌ها زیر آب رفته بود و امدادگران نمی‌توانستند به آن‌ها غذا و آب آشامیدنی برسانند.

در جنوب آسیا فصل باران‌های موسمی در  ژوئن/ خرداد هر سال آغاز می‌شود و سپتامبر/ شهریور هم به پایان می‌رسد. در اثر بارش باران‌های تند و فرسایش زمین بسیاری از انسان‌ها غرق می‌شوند یا در میان گل و لای مدفون می‌گردند.

سازمان « Climate Change» اعلام کرده است که زندگی ۱۴۷ تا ۲۱۶ میلیون انسان در سراسر جهان تحت تأثیر سیلاب‌ها به عنوان یکی از پیامدهای گرمایش زمین قرار گرفته است. از ۲۰ کشوری که به دلیل گرمایش زمین دستخوش حوادث طبیعی مانند سیل هستند، ۱۲ کشور در قاره آسیا قرار دارند.

این سازمان بین‌المللی که وظیفه‌اش گردآوری داده‌هایی درباره پیامدهای گرمایش زمین است هشدار داده که ممکن است پیامدهای گرمایش زمین زندگی ۳۰۰ تا حتی ۶۵۰ میلیون نفر از انسان‌ها را مختل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.